Zrub Maselno

15.04.17
V decembri, pred autorským stretnutím na Magurke, som sa rozhodol opäť zatúlať do Štiavnických vrchov. Tak som ani nie 2 hodiny od rýchlostnej cesty R1 a železničnej stanice v Žiari nad Hronom, naďabil na lesnú chatku, ktorá ponuka celkom dobru verandu.

Chata Maselno sa nachádza na červenej značke tiahnucej sa od železničnej stanice Žiar nad Hronom, resp. od Ladomerskej Viesky a končiacej v Sklených Tepliciach, na asi jedinej lúke na tomto úseku, približne 15 minúť od rázcestia Kečka.

Od Ladomerskej Viesky je to asi 1.45 h. Od Sklených Teplíc cez Kečku sa tam dá dostať za 1 hodinu. Prístup je možný aj po v minulosti značenej červenej značke (viditeľné značky v teréne) z bývalej dediny Horné Opatovce a cez zmienenú Kečku.

Možnosti

Chata slúži poľovníkom alebo urbariátu, takže je zamknutá. Ale široká krytá veranda s bočnými drevenými stienkami výšky 1 meter, by mala ochrániť aj pred bočným dažďom. Keďže je na malej lúčke v objatí lesa, tak by mala ochrániť aj pred silným vetrom. Na verande je dlhý stôl s lavičkami. Na stole, lavičkách, ale aj na zemi sa vyspi do 15 ľudí.

Zdroj vody som v blízkosti chaty nezaznamenal, ale na starých mapách je značený prameň tu ako ľavostranný bezmenný prítok potoka Zváraliská. Ak o jeho existencii viete, napíšte do diskusnej témy.

Zrub Maselno 22/08/17 21:40 3 príspevky

Túra Kremná – Osly – Čertov kameň – Hajtovka Jedným z mojich zaľúbených pohorí na východnom Slovensku je nepochybne Ľubovnianska vrchovina, ktorá si získala moje srdce vďaka lúčnato-lesnatým scenériám. Práve takýmito lokalitami som si naplánoval trasu a myslím, že práve táto je najkrajšia v celej vrchovine. 21/05/18 Henrich Tomáš Ľubovnianska vrchovina
Túra Jeden deň v Raji Jedným z perfektných miest na východnom Slovensku, kam sa dá ísť s priateľkou na výlet s nádychom romantiky, je určite Slovenský raj. Jeho poloha je bližšia ako Vysoké Tatry, do kopca sa tam veľa nenachodí a poskytuje nerušené čarovné zákutia. 05/05/18 Henrich Tomáš Slovenský raj
Túra Trojdňovka Žarnovica – Sitno – Žibritov – Krupina Ojedinele mám v celku tri dni voľna, preto vždy rozmýšľam ako ich plnohodnotne využiť. K relatívne málo vhodným lokalitám patria Štiavnické vrchy, čím by som oprášil starší plán pre ich prechod zo západu na východ. Vhodný čas nastal v krásnu jeseň roku 2017. 09/04/18 Henrich Tomáš Štiavnické vrchy

Rada Ako vegánsky stravovať dieťa na túre Keď nášmu Maťkovi ako čerstvo dvojročnému zistili silnú alergiu na vajce a mlieko a zakázali potraviny obsahujúce aj ich stopy, boli sme zúfalí. Naša strava obsahovala samé mlieko, syry, maslo, nátierky, deti jedli kaše, domáce vajíčka. Čo len bude to úbohé dieťa jesť? A najmä, čo bude jesť vonku, kde nie je priestor na nejaké sofistikované varenie? dnes Soňa Mäkká Strava a pitie
PR Kúpou topánok to nekončí Kamenný obchod VEREDA Sport v Považskej Bystrici sa sortimentu turistickej obuvi venuje už desať rokov a môže sa pochváliť najširšou ponukou turistických a bežeckých topánok v trenčianskom regióne. Navyše na obuv poskytuje kompletný servis vrátane dodatočnej úpravy veľkosti a pracovníci vám ochotne pomôžu s výberom tej správnej topánky, nielen slovne, ale napríklad aj skenovaním chodidla. včera sponzorovaný článok Obchody
Túra Nízke Taury - výstup na Radstätter Tauern V roku 2017 som začal objavovať Radstätter Tauern, čo je oblasť Niedere Tauern (Nízke Taury). Koncom mája som sa nad Hüttschlagom snažil vyliezť náročnú ferratu na hladkej skale, tvorenej akýmsi vrstveným serpentinitom. V júni som bol na Ennskraxene a prešiel som sa nenáročným, ale pekným hrebienkom na Kraxenkopf. Práve z tohoto vrcholu som obdivoval zasnežené štíty Faulkogel a Mosermandl. Nuž a začiatkom augusta som sa na najvyššie kopce pohoria vybral. včera Martin Knor Svet

Zrub Maselno 22/08/17 21:40 3 príspevky
    • Štiavnické vrchy: pri lúke Maselno (Maselná) v blízkosti červenej značky Sklené Teplice - Žiar nad Hronom (Ladomerská Vieska)

• Asi 15 nocľažníkov s karimatkami na krytej verande

• trojsezonná (bez vykurovacieho telesa)

• nezistený zdroj vody

• Žiar nad Hronom (vlak, bus), Ladomerska Vieska (bus), Sklené Teplice (bus)

• ide zrejme o poľovnícku chatu