Zrub Maselno

15.04.17
V decembri, pred autorským stretnutím na Magurke, som sa rozhodol opäť zatúlať do Štiavnických vrchov. Tak som ani nie 2 hodiny od rýchlostnej cesty R1 a železničnej stanice v Žiari nad Hronom, naďabil na lesnú chatku, ktorá ponuka celkom dobru verandu.

Chata Maselno sa nachádza na červenej značke tiahnucej sa od železničnej stanice Žiar nad Hronom, resp. od Ladomerskej Viesky a končiacej v Sklených Tepliciach, na asi jedinej lúke na tomto úseku, približne 15 minúť od rázcestia Kečka.

Od Ladomerskej Viesky je to asi 1.45 h. Od Sklených Teplíc cez Kečku sa tam dá dostať za 1 hodinu. Prístup je možný aj po v minulosti značenej červenej značke (viditeľné značky v teréne) z bývalej dediny Horné Opatovce a cez zmienenú Kečku.

Možnosti

Chata slúži poľovníkom alebo urbariátu, takže je zamknutá. Ale široká krytá veranda s bočnými drevenými stienkami výšky 1 meter, by mala ochrániť aj pred bočným dažďom. Keďže je na malej lúčke v objatí lesa, tak by mala ochrániť aj pred silným vetrom. Na verande je dlhý stôl s lavičkami. Na stole, lavičkách, ale aj na zemi sa vyspi do 15 ľudí.

Zdroj vody som v blízkosti chaty nezaznamenal, ale na starých mapách je značený prameň tu ako ľavostranný bezmenný prítok potoka Zváraliská. Ak o jeho existencii viete, napíšte do diskusnej témy.

Zrub Maselno 30/09/19 19:46 5 príspevkov

Túra Trojdňové jesenné podpolianske lazy a Zákľuky Babie leto roku 2018 bolo ako to lanské, opäť nádherné a dožičilo veľa vhodných dní na túlanie sa Slovenskom. Využil som ho na jesennú trojdňovku Veporskými vrchmi, ktoré som chcel opätovne navštíviť už hneď po prvej návšteve, keď sa mi veľmi zaľúbili Zákľuky. Zároveň som dlhšie rozmýšľal prejsť si detvianske a hriňovské lazy. 05/08/19 Henrich Tomáš Veporské vrchy, Poľana
Túra Mýtna – Šoltýska – Utekáč – Tisovec – Muráň II. Oblasť medzi Mýtnou a Muráňom na prvý pohľad nevyniká ničím zaujímavým, len samé lesy, pasienky a lazy. No práve to, činí z toho žiadanú lokalitu pre milovníkov nevysokých pohorí a malebných lúk a dokonca sa tu dajú nájsť aj pamiatky ľudského umu, ale žiaľ aj hlúposti. 29/07/19 Henrich Tomáš Stolické vrchy, Veporské vrchy
Túra Mýtna – Šoltýska – Utekáč – Tisovec – Muráň I. Oblasť medzi Mýtnou a Muráňom na prvý pohľad nevyniká ničím zaujímavým, len samé lesy, pasienky a lazy. No práve to činí z toho žiadanú lokalitu pre milovníkov nevysokých pohorí a malebných lúk, a dokonca sa tu dajú nájsť aj pamiatky ľudského umu, ale žiaľ, aj hlúposti ľudí. 22/07/19 Henrich Tomáš Stolické vrchy, Veporské vrchy

Prístrešok Chata Lesov SR Vydrica Pri mojom trojtýždňovom pobyte v kúpeľoch Sklené Teplice som neraz kráčal Vydričnou dolinou. Zatiaľ čo kroky drvivej väčšiny kúpeľných hostí sa končili pri odbočke k miestnej časti Sady, kde sa nachádzala stajňa miestneho salaša, ja som ju prešiel celú zopárkrát. Tak isto som vyšiel aj všetkými lesnými odbočkami z nej do okolitých lesov. Keď som si naplánoval, že neznačene prejdem cez Holý vrch Čečetkovým lesom na samotu Konice, narazil som pár metrov od asfaltky na chatu Lesov SR, štátny podnik Banská Bystrica, odštepný závod Žarnovica. dnes Miroslav Svítek Štiavnické vrchy
Túra Okolo Omšenia cez Baské, Homôľku a Bartošovicu Bez mučenia sa priznám, že Strážovské vrchy sú pre mňa takmer nedotknutým terénom. Lezenie pri Omšenskej Babe a silvestrovský pobyt v Chvojnici sa odohrali ešte hlboko v minulom tisícročí. Už ani neviem, prečo som sa začal ňúrať v mape práve okolo Omšenia – vrchy, výhľady, pramene, prístrešky – každopádne sa mi zrodil v hlave hrubý koncept. Najprv som mal ísť sám, ale potom sa Monike podarilo odtrhnúť sa od povinností, a tak sme mohli vyraziť v kompletnej zostave aj s Hugom a Čili. včera Pavol Timko Strážovské vrchy
Túra Mních z Martinčeka Liptov je plný skvelých miest ako stvorených pre výlet. Napriek tomu sa vám môže hodiť aj tento môj tip, vhodný najmä pre rodiny s deťmi. Vyberieme sa totiž na krátku prechádzku na vŕšok Mních, týčiaci sa rovno nad Ružomberkom. Výhľady sú zaručené. 17/10/19 Andrea Morongová Veľká Fatra a Choč

Zrub Maselno 30/09/19 19:46 5 príspevkov
    • Štiavnické vrchy: pri lúke Maselno (Maselná) v blízkosti červenej značky Sklené Teplice - Žiar nad Hronom (Ladomerská Vieska)

• Asi 15 nocľažníkov s karimatkami na krytej verande

• trojsezonná (bez vykurovacieho telesa)

• nezistený zdroj vody

• Žiar nad Hronom (vlak, bus), Ladomerska Vieska (bus), Sklené Teplice (bus)

• ide zrejme o poľovnícku chatu