Zrub Maselno

15. 04. 2017
V decembri, pred autorským stretnutím na Magurke, som sa rozhodol opäť zatúlať do Štiavnických vrchov. Tak som ani nie 2 hodiny od rýchlostnej cesty R1 a železničnej stanice v Žiari nad Hronom, naďabil na lesnú chatku, ktorá ponuka celkom dobru verandu.

Chata Maselno sa nachádza na červenej značke tiahnucej sa od železničnej stanice Žiar nad Hronom, resp. od Ladomerskej Viesky a končiacej v Sklených Tepliciach, na asi jedinej lúke na tomto úseku, približne 15 minúť od rázcestia Kečka.

Od Ladomerskej Viesky je to asi 1.45 h. Od Sklených Teplíc cez Kečku sa tam dá dostať za 1 hodinu. Prístup je možný aj po v minulosti značenej červenej značke (viditeľné značky v teréne) z bývalej dediny Horné Opatovce a cez zmienenú Kečku.

Možnosti

Chata slúži poľovníkom alebo urbariátu, takže je zamknutá. Ale široká krytá veranda s bočnými drevenými stienkami výšky 1 meter, by mala ochrániť aj pred bočným dažďom. Keďže je na malej lúčke v objatí lesa, tak by mala ochrániť aj pred silným vetrom. Na verande je dlhý stôl s lavičkami. Na stole, lavičkách, ale aj na zemi sa vyspi do 15 ľudí.

Zdroj vody som v blízkosti chaty nezaznamenal, ale na starých mapách je značený prameň tu ako ľavostranný bezmenný prítok potoka Zváraliská. Ak o jeho existencii viete, napíšte do diskusnej témy.

Zrub Maselno 28/01/20 12:18 8 príspevkov

Prístrešok Pastierová, chatka pod Bukovou Slovenský kras nemá veľa možnosti na prespatie pod strechou a preto určite poslúži znalosť prístrešia na strategickom mieste pri prechode najdlhšej značenej trasy v rámci Slovenského krasu. 20/11/20 Henrich Tomáš Slovenský kras
Túra Pamiatkami Poduklianska IV. – Rotunda a Kaštielik Pred dvoma rokmi, pri príležitosti 100 rokov od ukončenia Veľkej vojny (1. svetová vojna) som navštívil najznámejšie miesta, ktoré majú súvis s vojnovými, ale aj povojnovými udalosťami na východnom fronte blízko slovenskej hranice. No zaujímavé sú aj ďalšia pamiatky, ktoré by nebolo od veci si pozrieť. 11/11/20 Henrich Tomáš Nízke Beskydy
Túra Podhorie Levočských vrchov v jeseni Na rodnom Východe sú len dve pohoria, kde som len minimálne pochodil. Jedným z nich sú Levočské vrchy a prvá, a zatiaľ posledná, návšteva bola pred štyrmi rokmi. Aj keď ďalšiu som si naplánoval po zvyčajných dvoch, až slnečné októbrové dní roku 2018 mi dopomohli k návšteve, síce len podhoria, ale zato veľmi pekného jesenného. 01/11/20 Henrich Tomáš Levočské vrchy

Túra Stolové hory v Saskom Švajčiarsku V septembri sme sa vybrali do neďalekého Nemecka. Cieľom nášho trojdňového putovania bola bývalá vojenská pevnosť tesne za hranicami Česka. Terén bol nenáročný, zaujímavostí mnoho, doprava vlaková, lodná a pešia. dnes Jana Hrehová Svet
VHT Furkotská dolina, Bystrá lávka a Štrbský štít Ôsmy diel zo seriálu Tatranské doliny je venovaný Furkotskej doline, ktorá ústí neďaleko Štrbského plesa a ohraničuje ju Soliskový hrebeň z východu a hrebeň Ostrej zo západu. V závere doliny sa nad ňou týči Furkotský štít, z ktorého oba hrebene vybiehajú. Veľkou ozdobou Furkotskej doliny sú dve Wahlenbergove plesá, ležiace v jej hornej časti. Vyšné Wahlenbergovo pleso v samom závere doliny je druhým najvyššie položeným plesom v Tatrách a to je aj dôvod, prečo tu robím výnimku a dolinu si neprejdem tradične hore a späť dole. včera Peťo Nový Vysoké a Belianske Tatry
Túra Severovýchodnou časťou malebnej Muránskej planiny Po viacerých zimných a jarných potulkách Muránskou planinou som bažil po ďalšej návšteve ľudoprázdneho horstva. Naplánoval som si „okruh“ z Červenej Skaly s prespaním na útulni Nižná Kľaková, ktorá je čarovným miestom priamo v srdci národného parku. Počkal som, kým prejde daždivé obdobie druhej októbrovej dekády a vydal sa neplánovane sám do divočiny. 21/11/20 Martin Birka Muránska planina

Zrub Maselno 28/01/20 12:18 8 príspevkov
    • Štiavnické vrchy: pri lúke Maselno (Maselná) v blízkosti červenej značky Sklené Teplice - Žiar nad Hronom (Ladomerská Vieska)

• Asi 15 nocľažníkov s karimatkami na krytej verande

• trojsezonná (bez vykurovacieho telesa)

• nezistený zdroj vody

• Žiar nad Hronom (vlak, bus), Ladomerska Vieska (bus), Sklené Teplice (bus)

• ide zrejme o poľovnícku chatu