Útulňa a vyhliadka za Žobrákom

13.04.07

Popis objektu

Jedná sa o drevenú pomerne novú stavbu. Základ je zo starých drevených stĺpov elektrického vedenia, ktoré sú v zemi upevnené pomocou betónových pätníkov. Vyhliadková veža má 3 poschodia. V najnižšom je útulňa, ktorá vystačí pre 5 ľudí. Ostatné 2 poschodia slúžia ako výhliadka na Čergovské pohorie. Z najvyššieho poschodia je pohľad dobrý, keďže siaha prakticky až nad okolité stromy. V okolí objektu sa nachádzajú lavičky a ohnisko. Voda v blízkosti bohužiaľ nie je.

Prístup je možný buď z malej dedinky Kríže alebo z Hervartova:

Z krížov sa k útulni dá dostať po modrej značke. Je tam však trošku prudšie stúpanie, no na krátkom úseku. Celý výstup trvá necelú hodinu.

Z Hervartova ide na Žobrák červená značka (Cesta hrdinov SNP). Celkové prevýšenie je 433 metrov na úseku 3 km. Vyhliadka sa nachádza asi 1 minútu za sedlom Žobrák smerom na Šoltýsovu poľanu.

Útulňa a vyhliadka za Žobrákom 30/08/15 20:39 18 príspevkov

Svet Nórsko - Briksdalsbreen Jostedalsbreen je najväčší pevninský ľadovec Európy s výnimkou Islandu. Pokrýva horské vrcholy národného parku Jostedalsbreen, vysoké 1650 – 2083 m. Z ľadovca vyčnievajú tzv. nunataky – holé špičky skál, ktorých základňa je ukrytá pod ľadom. Súvislá plocha ľadu, ktorá sa udáva, je 475 km2 a hrúbka až 300 metrov. V okolitých údoliach sa nachádza 24 splazov. Čelá niektorých z nich sú turisticky veľmi dobre prístupné. My sme sa boli pozrieť práve pri jednom z nich, pri Briksdalsbreene. 20/11/07 Jakub Soľanka Svet
Búda Útulňa a vyhliadka za Žobrákom Blízko sedla Žobrák vo východoslovenskom pohorí Čergov sa nachádza vyhliadková veža skombinovaná s útulňou. Pre potreby nocľahu pojme tak 5 ľudí, no poskytne aj krásny výhľad na okolité dediny na úpätí Čergova. 13/04/07 Jakub Soľanka Čergov
Búda Búda pri Malom Šturci Malá búda, nedá sa hovoriť o útulni, ktorá však v nepriaznivom počasí poskytne dobré útočisko pre každého v núdzi. Pojme približne 2-3 ľudí. Nachádza sa blízko známeho cestného horského priechodu Malý Šturec medzi Kremnickými vrchmi a Veľkou Fatrou. 07/09/06 Jakub Soľanka Veľká Fatra a Choč

Túra Čierna dolina, lom Prašnica a Dolná Prašnica Začiatok augusta 2018 je veľmi horúci. Horúčavy trvajú už niekoľko týždňov, paneláky sú rozpálené a človeku sa žiada zaliezť niekam do chládku. Na horách by bolo chladnejšie, ale množstvo ľudí na hrebeňoch odrádza. Slovenský raj s jeho tienistými roklinami je ďaleko a v okolí máme väčšinu chladnejších dolín schodených, a tak voláme Janke, nech dačo vymyslí. Ponúkla nám dolinu Čierno (Čierna dolina) a dolinu Dolná Prašnica. Vraj sa schladíme. dnes Danka Tomášiková Kremnické vrchy, Veľká Fatra a Choč
Túra Kelčský Javorník z Chaty Tesák Po dlhšej ceste autom z Rožnova pod Radhoštěm cez valašské dedinky sme začali s Mirom stúpať do serpentín Hostýnskych vrchov. Všade po ceste sa opravovalo, na každom kilometri boli nejaké mobilné semafory. Akoby mi chceli pripomenúť starý bulharský seriál „Na každom kilometri“ – taká obdoba poľského seriálu „Štyria z tanku a pes“. Joj, v mojej mladosti takéto seriály leteli. včera Vladimír Popluhár Svet
Prístrešok Táborisko Mraznica na Stolici Táboriť na vrchole najvyššej hory pohoria sa dá málokde. Buď je na vrchole málo miesta alebo je skalnatý či zarastený vegetáciou, prípadne v chránenom území. Ani jednu z uvedených charakteristík nespĺňa najvyššia hora Stolických vrchov a zároveň Slovenského rudohoria - Stolica. 22/09/18 Tomáš Trstenský Stolické vrchy