Útulňa a vyhliadka za Žobrákom

13.04.07

Popis objektu

Jedná sa o drevenú pomerne novú stavbu. Základ je zo starých drevených stĺpov elektrického vedenia, ktoré sú v zemi upevnené pomocou betónových pätníkov. Vyhliadková veža má 3 poschodia. V najnižšom je útulňa, ktorá vystačí pre 5 ľudí. Ostatné 2 poschodia slúžia ako výhliadka na Čergovské pohorie. Z najvyššieho poschodia je pohľad dobrý, keďže siaha prakticky až nad okolité stromy. V okolí objektu sa nachádzajú lavičky a ohnisko. Voda v blízkosti bohužiaľ nie je.

Prístup je možný buď z malej dedinky Kríže alebo z Hervartova:

Z krížov sa k útulni dá dostať po modrej značke. Je tam však trošku prudšie stúpanie, no na krátkom úseku. Celý výstup trvá necelú hodinu.

Z Hervartova ide na Žobrák červená značka (Cesta hrdinov SNP). Celkové prevýšenie je 433 metrov na úseku 3 km. Vyhliadka sa nachádza asi 1 minútu za sedlom Žobrák smerom na Šoltýsovu poľanu.

Útulňa a vyhliadka za Žobrákom 30/08/15 20:39 18 príspevkov

Svet Nórsko - Briksdalsbreen Jostedalsbreen je najväčší pevninský ľadovec Európy s výnimkou Islandu. Pokrýva horské vrcholy národného parku Jostedalsbreen, vysoké 1650 – 2083 m. Z ľadovca vyčnievajú tzv. nunataky – holé špičky skál, ktorých základňa je ukrytá pod ľadom. Súvislá plocha ľadu, ktorá sa udáva, je 475 km2 a hrúbka až 300 metrov. V okolitých údoliach sa nachádza 24 splazov. Čelá niektorých z nich sú turisticky veľmi dobre prístupné. My sme sa boli pozrieť práve pri jednom z nich, pri Briksdalsbreene. 20/11/07 Jakub Soľanka Svet
Búda Útulňa a vyhliadka za Žobrákom Blízko sedla Žobrák vo východoslovenskom pohorí Čergov sa nachádza vyhliadková veža skombinovaná s útulňou. Pre potreby nocľahu pojme tak 5 ľudí, no poskytne aj krásny výhľad na okolité dediny na úpätí Čergova. 13/04/07 Jakub Soľanka Čergov
Búda Búda pri Malom Šturci Malá búda, nedá sa hovoriť o útulni, ktorá však v nepriaznivom počasí poskytne dobré útočisko pre každého v núdzi. Pojme približne 2-3 ľudí. Nachádza sa blízko známeho cestného horského priechodu Malý Šturec medzi Kremnickými vrchmi a Veľkou Fatrou. 07/09/06 Jakub Soľanka Veľká Fatra a Choč

Túra Voznica – Drast(a)vica – Rudno nad Hronom Pri cestovaní prstom po mape často narazím na zaujímavý, írečitý názov nejakého kopca. Nad niektorým názvom sa len pousmejem, o niektorom sa snažím dopátrať, prečo sa tak volá, alebo rozlúštiť význam slova. A na niektoré kopce proste musím vyjsť. Tak to bolo aj v prípade Drastavice, teda pardon – Drastvice! Totiž na všetkých mapách sa uvádza ako Drastavica, ale domáci jej nepovedia inak ako Drastvica a na mapový názov sú doslova alergickí. A to ide len o jedno písmenko! dnes Danka Tomášiková Štiavnické vrchy
Túra Potulky okolo Bialky Vydáme sa krajom hranice medzi Podhalím (pl. Podhale) a Zamagurím.(pl. Zamagurze). Putovanie rozdelíme na dva letné dni. Nakukneme do okolia Bukowiny Tatrzańskej. Pre niekoho budú prekvapením slovenské nápisy. Čerešničkou sa stane mlyn či zachovalé drevenice a zoskupenie takmer 60-tich pastierskych kolíb. Budeme si vychutnávať pohľady na Tatry od zamagurskej obce Repiská (Rzepiska) nad Jurgovom (Jurgów). včera Roman Matkovčík Vysoké a Belianske Tatry, Spišská Magura, +
Túra Lokca – Minčol – Príslop – Budín – Or. priehrada V dnešnej uponáhľanej dobe pokladám viacdňové vandrovky za to najlepšie, čo sa dá v horách zažiť. Sú plné nielen zážitkov a prekvapení, ale aj pohodového táborenia či túlania sa po lesoch a lúkach. Na jeden takýto vander som sa vybral v závere leta na Oravu. Trasy, po ktorých pôjdem, som v minulosti z väčšej časti už absolvoval. Ale prejsť ich na jeden raz, to som si naplánoval len nedávno. Preto stačilo využiť najbližšiu periódu ustáleného počasia a vander sa môže začať. 15/01/18 Anton Zahradník Oravská Magura