Pozvánka

Ďumbierfest sa vracia do Brezna

17.04.17

V piatok premietneme krásny dokumentárny film z koprodukcie Arolla film a RTVS o živote v horách - Život v oblakoch, na ekologickú tému nadviaže fotoprezentácia ekológa Maťa Žiaka o delte Dunaja a jeho expedícii Hladkači užoviek. Domáca zostava okolo „breznianskeho Messnera“ Mareka Kocúra a Miňa Pančíka Vám predstaví ich dobrodružnú expedíciu na Sibír, pri ktorej sa naladíte na adrenalínovú vlnu, ktorá sa s príchodom hlavného hosťa festivalu, svetového rekordéra v chôdzi na highline (po brezniansky na gurtni) Čecha Dannyho Menšíka zvýši na maximum.

V sobotu sa môžu návštevníci tešiť na gruzínske hory, Vlado Sikula a Marcel Kováčik porozprávajú o ich (nielen) skialpovych zážitkoch. Z Kaukazu sa presunieme na Slovensko, na ktorom ostaneme. Na severnej strane Chopku sa dejú neskutočné veci a jednou z nich sú tímové štafetové preteky Liptov Ride, ktoré spájajú päť rôznych športov, predstaviť ich príde organizátorka Katka Guthová. Slová a fotografie vystriedajú filmy. Rasťo Hatiar zdokumentoval životný príbeh legendárnej dvojice skialpinistov Trizna-Madaj, ktorí v 90-tych rokoch pravidelne bodovali medzi svetovou skialpinistickou špičkou, film Obyčajní chlapci motivuje každého začínajúceho skialpinistu. Druhý sobotný film sa opäť ponesie v znamení ochrany a spoznávania slovenskej prírody. Ďalší z tatranskej trilógie, s názvom Nesmrteľný les z koprodukcie Arolla film a RTVS je film, ktorý jednoducho nesmie chýbať na horskom festivale. Premiéru mal iba mesiac pred Ďumbierfestom na medzinárodnom horskom festival Hory a mesto v Bratislave a zožal obrovský úspech, preto je ťahúňom druhého dňa festivalu. Tatry budú v sobotu hlavnou témou a podčiarkne to posledný bod programu nová Chata pod Kráľovou hoľou. Ak neviete o tom, že by pod Kráľovou hoľou bola nejaká horská chata, tak sa príďte pozrieť do Bombury a trio chatárov Vám porozpráva ako sa unikátny projekt stal skutočnosťou.

Ďumbierfest je aj preto unikátny, pretože spája hory s mestom, prírodu s kultúrou či poznanie s relaxom. Tak ako po minulé roky, aj tento rok pre Vás klub Bombura – nezávislý kultúrny priestor pripravil hudobnú časť festivalu v podobe kvalitnej domácej a zahraničnej muziky. V piatok sa v Brezne predstaví zvolenské blues-rockové zoskupenie ZVA 12-28 Band a festival zakončí svojím vystúpením popredný pražský DJ Mackie Messer, ktorý Vás roztancuje v rytme electro swingu.

Súčasťou festivalu bude aj sprievodný program. Členovia Horskej služby Nízke Tatry-juh Vám predvedú ukážky ich činnosti, rôzne lanové techniky, lanovky, spusty, vyslobodzovanie z výšky, žumarovanie, ukážky prvej pomoci a pod., ktoré sa budú páčiť najmä deťom. To všetko v druhý deň festivalu (v sobotu 22. 4.) od obeda v mestskom parku v Brezne. K festivalu nesmie chýbať súťažná atmosféra, ktorú vytvorí tombola vždy po dokumentárnom programe. To, že sa nehrá o cukríky, potvrdí celková suma v tombole, viac ako 840,- eur s hlavnou výhrou rafting a kaňoning v Slovinsku. Ak nevyhráte, bude možnosť si spomienkové predmety kúpiť v našej „Ďumbieršope“.

Organizátori OZ NAIRAM a OZ Horské spoločenstvo Vás srdečne pozývajú na 14. ročník unikátneho multižánrového festivalu s horskou tématikou. Keď neprídu Brezňania na Ďumbier, príde Ďumbier do Brezna. Vstupenky si môžete zakúpiť v TIK Brezno alebo rezervovať na čísle 0904 906 776.

Viac informácií nájdete na facebooku.

Ďumbierfest sa vracia do Brezna 17/04/17 11:35 1 príspevok

Pozvánka Ďumbierfest sa vracia do Brezna Horský multižánrový festival Ďumbierfest sa po roku opäť vracia do Brezna. V dňoch 21. - 22. apríla privíta brezniansky klub Bombura hostí z Česka a Slovenska už po štrnástykrát. Príďte za poznaním a zábavou na unikátny horský festival. Príďte do Brezna. 17/04/17 Marek Šurina Iné
Lezenie Mont Blanc za dva dni? Vyšlo počasie... Nie som veľký pisateľ, a o najvyššej hore Európy (nielen pre niektorých obyvateľov Európy) už bolo napísané veľmi veľa. Napriek tomu sa vám pokúsim priblížiť náš výstup československým štýlom. Úspešný pokus sa uskutočnil v septembri roku 2015. 01/12/15 Marek Šurina Svet
Pozvánka Čistenie chodníka nad Heľpou Občianske združenie Horské spoločenstvo vás pozýva už na druhú tohtoročnú brigádu pod hoľami Nízkych Tatier. V rámci projektu Živé chodníky sa občianske združenie snaží zachovať bezpečnosť a priechodnosť turistických chodníkov v Nízkych Tatrách. Čistiť a zveľaďovať sa bude žlto značený turistický chodník z Heľpy do sedla Priehyba (1190 m n. m.). 15/08/15 Marek Šurina Správy

Túra Z Vlkolínca k útulni Limba pod Rakytovom Znovu som na začiatku cieľa. To som si spomenul na známy citát všetkých turistov: „Cesta je cieľ.“ Pekný to citát – niečo v tomto zmysle je vyryté na obelisku vrchu Roštún-Vápenna. A to platí pre všetkých nás, ktorých vždy po určitom čase začnú svrbieť nohy, páliť chodidlá v očakávaní obutia vyšúchaných turistických bagančí alebo vibrám, čakajúcich na poličke pre turistické potreby. dnes Vladimír Popluhár Veľká Fatra a Choč
Test Fjällräven Keb Eco Shell bunda a nohavice Zdá sa, že definitívne prišla jeseň a aj krátke babie leto odznelo. Do daždivých dní ako aj na zimu patria do batoha nepremokavé nohavice a bunda. Od značky Fjällräven sme síce zvyknutí najmä na všestranné outdoorové nohavice, no ani hardshellu sa nevyhýbajú. Okrem funkčnosti zdôrazňujú ekologické aspekty spojené s materiálmi a výrobou. Na úvod testovania vám nepremokavý set Keb Eco Shell predstavím. včera Ľubomír Mäkký Oblečenie
Reportáž Ultralemkowyna 2017 Niekedy na konci roka 2016, po absolvovaní mojich prvých maratónov vrátane skyverzie, som si povedal, že je čas posunúť hranicu a skúsiť poriadne ultra. Nepamätám si kedy a kde som sa dozvedel o Ultralemkowyne v Poľsku. Keď som sa niekedy v zime chcel na ňu zaregistrovať, všetky miesta na 70- aj 80-kilometrové trate boli obsadené. A to do štartu ostávalo viac ako trištvrte roka. 12/12/17 Vlado Frický Nízke Beskydy, Poľsko