Hlboká dolina a Parichvost nepriechodné

12.04.17
Štátne lesy Tatranského národného parku informujú, že do Hlbokej doliny a doliny Parichvost sa návštevníci liptovskej časti Západných Tatier po značkovaných turistických chodníkoch vedúcich z Jaloveckej doliny nedostanú. Mosty za rázcestím pod Lyscom sú po zime značne poškodené.

Na nebezpečenstvo pohybu v tomto území návštevníkov priamo v teréne upozornia aj informačné tabule. Pre topiaci sa sneh je totiž vysoký stav vody v Jaloveckom potoku v úseku so zničenými premosteniami životu nebezpečný. Tabule budú umiestnené nielen na začiatku Jaloveckej doliny, odkiaľ vedie turistická trasa do Baníkovského sedla a na vrchol Salatín, ale aj v opačnom smere, z oravskej strany Tatier. Obe tieto trasy sú do 15.6. sezónne uzavreté, hoci po legislatívnej chybe Návštevný poriadok Tatranského národného parku neplatí.

Chodník v Javorovej doline vo Vysokých Tatrách, ktorého časť bola počas spracovania následkov vetrovej kalamity zo začiatku marca uzavretá, je opäť priechodný.

Hlboká dolina a Parichvost nepriechodné 12/04/17 15:00 nová téma

Rozhovor Majko: Okolnosti nás prinútili nečakať na zonáciu Návštevný poriadok Tatranského národného parku bol dlhodobo kritizovaný ako zastaraný. Správa TANAPu už roky pracuje na novej verzii, predbežne bol vypracovaný návrh nového návštevného poriadku (link na konci článku). Jeho prijatie sa však odkladalo, čakalo sa na zmenu zákona o ochrane prírody a krajiny a zonáciu. 16/06/17 Soňa Mäkká Rozhovory
Správa Aktuálny stav turistických chodníkov v Tatrách Obdobie letnej sezóny a zvýšeného náporu na tatranských turistických chodníkoch sa blíži. Preto sme požiadali Štátne lesy TANAP-u, ktoré spravujú turistické chodníky na území Tatranského národného parku, o aktuálne informácie o stave a priechodnosti chodníkov, turistickej infraštruktúry, zabezpečovacích pomôcok, tiež o prípadných iných obmedzeniach. 07/06/17 Soňa Mäkká Správy
Správa Malofatranská stovka hľadá dobrovoľníkov Prípravy na 5. ročník Malofatranskej stovky 2017, ktorá sa uskutoční 1.-2. júla, sú v plnom prúde. Organizátori hľadajú dobrovoľníkov, ktorí už pomáhali na týchto pretekoch či na iných podujatiach organizovaných združením Slovak Ultra Trail, alebo sú nováčikovia a radi by zažili atmosféru náročných pretekov v horskom behu. 05/06/17 Soňa Mäkká Správy

Túra Náučný chodník Cesta Veľkej vojny z Dúbravky Túlam sa masívom Devínskej Kobyly, hľadajúc hraničné kamene z doby tzv. Slovenského štátu. Naposledy som sa vybral, len tak po práci, zvážnicou od Sandbergu po starú Dúbravku, aby som si zresetoval hlavu. Keď som sa po zelenej vracal od Villa rustica, narazil som pred prvým domom na Brižitskej ulici na tabuľu NCH Cesta Veľkej vojny. Už som nemal čas sa po nej prejsť, a tak som sem vzal manželku na vychádzku 1. mája 2017. dnes Miroslav Svítek Malé Karpaty
Rozhovor Karol Kaliský: Stav horských lesov je alarmujúci Na tohtoročnom Festivale Hory a mesto v Bratislave mala premiéru druhá časť trilógie Tajomné Karpaty s názvom Nesmrteľný les, ktorý je ukrytý pod majestátnym Kriváňom. Jeho vládcami sú stáročné limby a ich večný sprievodca medveď. Filmárom Karolovi Kaliskému, Jozefovi Fialovi a Adamovi Baštekovi sa podarilo nafilmovať autentické zábery zvierat, ktoré slobodne žijú v starom limbovom lese. Práve s Karolom Kaliským sme hovorili o filmovaní, medveďoch, hlucháňovi a o ochrane divočiny. včera Tatiana Filipková Rozhovory
Ferrata S dieťaťom na Rax cez Wachthüttelkamm (A) Po ochutnávke Rakúska víkendovkou na Hohe Wand pokračujeme s Kubkom o týždeň neskôr výjazdom na Rax. Tentoraz nejdeme sami, berieme aj babku s jej kamarátkou a Kubkovho mladšieho bračeka Maťka. Vytvoríme dve družstvá – jedno pôjde Wachthüttelklammom na Ottohaus a ďalej na vrcholovú stanicu lanovky a druhé strávi deň v Reicheau an der Rax, neskôr sa vyvezie lanovkou a pôjde nám oproti smerom na Ottohaus. 22/06/17 Ľubomír Mäkký Zaistené cesty (via ferrata, klettersteig)