Hlboká dolina a Parichvost nepriechodné

12.04.17
Štátne lesy Tatranského národného parku informujú, že do Hlbokej doliny a doliny Parichvost sa návštevníci liptovskej časti Západných Tatier po značkovaných turistických chodníkoch vedúcich z Jaloveckej doliny nedostanú. Mosty za rázcestím pod Lyscom sú po zime značne poškodené.

Na nebezpečenstvo pohybu v tomto území návštevníkov priamo v teréne upozornia aj informačné tabule. Pre topiaci sa sneh je totiž vysoký stav vody v Jaloveckom potoku v úseku so zničenými premosteniami životu nebezpečný. Tabule budú umiestnené nielen na začiatku Jaloveckej doliny, odkiaľ vedie turistická trasa do Baníkovského sedla a na vrchol Salatín, ale aj v opačnom smere, z oravskej strany Tatier. Obe tieto trasy sú do 15.6. sezónne uzavreté, hoci po legislatívnej chybe Návštevný poriadok Tatranského národného parku neplatí.

Chodník v Javorovej doline vo Vysokých Tatrách, ktorého časť bola počas spracovania následkov vetrovej kalamity zo začiatku marca uzavretá, je opäť priechodný.

Hlboká dolina a Parichvost nepriechodné 12/04/17 15:00 nová téma

Túra Okruh z Ružomberka cez Šiprúnske sedlá Tatry sú sezónne plné, a tak sa vyberám pre zmenu do Veľkej Fatry. Ranný presun trochu trvá, a tak sa rozhodujem ušetriť si časť výstupu lanovkou z Hrabova. Jednak aby som mala viac času na hrebeni, jednak po túre by som ešte nemala byť príliš unavená na šoférovanie. Stíham lanovku o desiatej, kabínka ma rýchlo vyvezie na Malinô brdo. Premáva v polhodinových intervaloch. Odtiaľto by sa dalo ísť ešte vyššie sedačkou, ale zasa chcem si aj trochu zašportovať, takže už len po vlastných. včera Soňa Mäkká Veľká Fatra a Choč
Túra Liptovský hrad so šesťročným dieťaťom Kubko má od malička rád hrady a tak mu každú letnú sezónu dožičím návštevu niekoľkých. Tiež si pri tom prídem na svoje. Počas tohtoročnej tatranskej dovolenky sme sa vybrali na najvyššie položený hrad na Slovensku, Liptovský, na ktorý som chcela ísť dávno. Predpovedníky hlásia pekné, nie príliš horúce počasie, tak sa vyberáme na okruh z Kalamien. 02/08/17 Soňa Mäkká Veľká Fatra a Choč
Reportáž Nízkotatranská stíhačka 2017 súhrn V sobotu 15.7.2017 o 5:30h odštartoval v Telgárte 8.ročník pretekov v horskom behu Nízkotatranská stíhačka. Na štart tohto najstaršieho ultra-trailového podujatia na Slovensku sa postavilo 33 súťažných dvojíc. Po minulých dvoch ročníkoch, kedy priebeh zdramatizovalo počasie, sme netrpezlivo očakávali, ako dopadne tento ročník. Pripájame tradičný súhrn celej akcie a tiež poďakovanie všetkým dobrovoľníkom, partnerom a sponzorom. 19/07/17 Soňa Mäkká Reportáže

PR Tipy a triky pre kempovanie Leto je tu a tak ako každý rok, mnohí z nás využijú možnosť vyraziť niekam za zaslúženým oddychom. Istotne ste aj vy uvažovali vymeniť hluk veľkomesta za útek do prírody. Leto je ideaálnym časom na kempovanie, preto sme si pre Vás pripravili tipy a triky, ktoré sa vám rozhodne pri kempovaní zídu. dnes sponzorovaný článok Začíname
Túra Ľubovnianske kúpele – Vysoká – Kolárovo a dole Do kúpeľov sa ľudia väčšinou chodia rekreovať a oddychovať – leňošiť. Niektoré v minulosti slávne kúpele už zanikli a niektorým miestam názov kúpele ostal, aj keď sa tam ľudia už nechodia liečiť. Takýmto prípadom sú Ľubovnianske kúpele, ktoré však stále vďaka veľkému hotelu, chatám a vlekom ostali atraktívnou rekreačnou lokalitou. No a keďže mnohí rekreanti neobľubujú len tak vylihovať a k relaxu potrebujú aj aktívny pobyt, opíšem jednu okružnú trasu z Ľubovnianskych kúpeľov, o ktorej existencii som sa dozvedel len náhodou, keď som v miestnom hoteli bol kamarátovi na svadbe. Trasa je značená len miestnym modrým značením, na mapách ju teda nenájdete. dnes Lukáš Varšík Levočské vrchy