Hlboká dolina a Parichvost nepriechodné

12.04.17
Štátne lesy Tatranského národného parku informujú, že do Hlbokej doliny a doliny Parichvost sa návštevníci liptovskej časti Západných Tatier po značkovaných turistických chodníkoch vedúcich z Jaloveckej doliny nedostanú. Mosty za rázcestím pod Lyscom sú po zime značne poškodené.

Na nebezpečenstvo pohybu v tomto území návštevníkov priamo v teréne upozornia aj informačné tabule. Pre topiaci sa sneh je totiž vysoký stav vody v Jaloveckom potoku v úseku so zničenými premosteniami životu nebezpečný. Tabule budú umiestnené nielen na začiatku Jaloveckej doliny, odkiaľ vedie turistická trasa do Baníkovského sedla a na vrchol Salatín, ale aj v opačnom smere, z oravskej strany Tatier. Obe tieto trasy sú do 15.6. sezónne uzavreté, hoci po legislatívnej chybe Návštevný poriadok Tatranského národného parku neplatí.

Chodník v Javorovej doline vo Vysokých Tatrách, ktorého časť bola počas spracovania následkov vetrovej kalamity zo začiatku marca uzavretá, je opäť priechodný.

Hlboká dolina a Parichvost nepriechodné 03/10/17 14:50 4 príspevky

Reportáž Vyhodnotenie Slovenskej Ultratrailovej ligy 2017 V piatok 1. decembra 2017 sa v bratislavskej Rači uskutočnilo vyhlásenie výsledkov Slovenskej Ultratrailovej Ligy 2017, ako aj zhodnotenie celej tohtoročnej sezóny. Okrem organizátorov a pretekárov samozrejme nemohli chýbať dobrovoľníci, ktorí tiež majú svoju cenu Dobrovoľník roka. Ako to všetko dopadlo, si môžete prečítať v nasledujúcej reportáži. 07/12/17 Soňa Mäkká Reportáže
Test Hanwag Banks Lady GTX Opäť raz mi začalo obdobie, kedy naložím do nosiča batoľa a chodím s ním po horách. Dieťa aj s nosičom vážia okolo 18 - 20 kg, v závislosti od výbavy, a tak som musela odložiť svoje obľúbené polovičky a poobzerať sa po vyšších topánkach, ktoré mi budú držať členok. Zároveň by mali byť ľahké, a vhodné skôr do lúčnatých a lesných terénov, zriedkavejšie na tatranské žulové chodníky. A tak s nami začal vandrovať aktuálny model Banks GTX v dámskej verzii od značky Hanwag. 29/11/17 Soňa Mäkká Obutie
Túra Detská túra na a popod Sidorovo (+ video) Aladin hlási krásnu nedeľu, a tak uvažujeme, kam vytiahnuť deti, aby program bavil 6-ročného aj 2,5-ročného syna. K jesenným stromom sa rozhodujeme pridať lanovku, skaly a zvieratá, a tak o 10-tej ráno parkujeme v Hrabove pri údolnej stanici kabínkovej lanovky na Malinô brdo. V pláne je vyliezť na bralo Haliny, pozrieť si mini zoo na Vlkolínskych lúkach a potom sa vrátiť do Hrabova tak, že starší chlapček pôjde s tatom cez Sidorovo a ešte stále batoľa s mamou dolinou. 05/11/17 Soňa Mäkká Veľká Fatra a Choč

Test Fjällräven Keb Eco Shell bunda a nohavice Zdá sa, že definitívne prišla jeseň a aj krátke babie leto odznelo. Do daždivých dní ako aj na zimu patria do batoha nepremokavé nohavice a bunda. Od značky Fjällräven sme síce zvyknutí najmä na všestranné outdoorové nohavice, no ani hardshellu sa nevyhýbajú. Okrem funkčnosti zdôrazňujú ekologické aspekty spojené s materiálmi a výrobou. Na úvod testovania vám nepremokavý set Keb Eco Shell predstavím. dnes Ľubomír Mäkký Oblečenie
Reportáž Ultralemkowyna 2017 Niekedy na konci roka 2016, po absolvovaní mojich prvých maratónov vrátane skyverzie, som si povedal, že je čas posunúť hranicu a skúsiť poriadne ultra. Nepamätám si kedy a kde som sa dozvedel o Ultralemkowyne v Poľsku. Keď som sa niekedy v zime chcel na ňu zaregistrovať, všetky miesta na 70- aj 80-kilometrové trate boli obsadené. A to do štartu ostávalo viac ako trištvrte roka. včera Vlado Frický Nízke Beskydy, Poľsko
Túra Náučný chodník Stráž - okruh z Vinice Vyberieme sa na juh Krupinskej planiny, do nie až tak veľmi navštevovanej oblasti, ktorá však má čo ponúknuť – výhľady, skaly, jazierko... Náučný chodník Stráž v obci Vinica je podľa mňa ideálny pre rodiny s deťmi, množstvo atrakcií je neďaleko od seba a deti sa nemajú čas nudiť. 11/12/17 Vladimír Prutkay Juhoslovenská kotlina, Krupinská planina