Hlboká dolina a Parichvost nepriechodné

12.04.17
Štátne lesy Tatranského národného parku informujú, že do Hlbokej doliny a doliny Parichvost sa návštevníci liptovskej časti Západných Tatier po značkovaných turistických chodníkoch vedúcich z Jaloveckej doliny nedostanú. Mosty za rázcestím pod Lyscom sú po zime značne poškodené.

Na nebezpečenstvo pohybu v tomto území návštevníkov priamo v teréne upozornia aj informačné tabule. Pre topiaci sa sneh je totiž vysoký stav vody v Jaloveckom potoku v úseku so zničenými premosteniami životu nebezpečný. Tabule budú umiestnené nielen na začiatku Jaloveckej doliny, odkiaľ vedie turistická trasa do Baníkovského sedla a na vrchol Salatín, ale aj v opačnom smere, z oravskej strany Tatier. Obe tieto trasy sú do 15.6. sezónne uzavreté, hoci po legislatívnej chybe Návštevný poriadok Tatranského národného parku neplatí.

Chodník v Javorovej doline vo Vysokých Tatrách, ktorého časť bola počas spracovania následkov vetrovej kalamity zo začiatku marca uzavretá, je opäť priechodný.

Hlboká dolina a Parichvost nepriechodné 03/10/17 14:50 4 príspevky

Túra Jarné Súľovské skaly Túto jar sme mali s mamou dlhodobo dohodnutý babský víkend v Súľovských skalách a okolí Trenčína. Počasie vyšlo len tak napoly, modrá obloha síce nebola, ale ani nepršalo, a tak sa nám podarilo absolvovať asi najatraktívnejší okruh cez Súľovské skaly, vrátane Šarkanej diery s vynoveným istením. Súľovské skaly sú nádherné v akomkoľvek počasí, a tak napokon kombinácia sivomodrej oblohy, sviežej jarnej zelene a bielych skál bola dosť zaujímavá na to, aby som si sadla k písaniu článku. 13/10/17 Soňa Mäkká Súľovské vrchy
Túra Lúčky – Široká dol. – Chopok – Zadná dol. – Jasná Keď mi Ľubo navrhol túto túru, bola som prekvapená, že chce ísť do oblasti, kde sa to hemží vlekmi a zjazdovkami, ale napokon sme o ne takmer ani nezavadili, s výnimkou Chopku. Hrebeňovým úsekom trasy som išla viackrát, ale obe doliny boli pre mňa neznámou, a tak som sa tešila na nové pohľady. Počasie malo byť obstojné, síce oblačno, ale bez dažďa a s vetrom do 13 m/s. Ale na nízkotatranskom hrebeni sa môže vyskytnúť všeličo, a tak pre istotu balíme aj čiapky a rukavice, hoci pri 25 stupňoch to vyzerá vtipne. 27/09/17 Soňa Mäkká Nízke Tatry
Túra Letná Bystrá - okruh z Podbanského A keď hovorím letná, tak tým myslím naozaj mimoriadne horúčavy, ktorú udreli na prelome júla a augusta aj v Tatrách. Aspoň budem mať pekné fotky po poslednej upršanej túre, teším sa, balím opaľovací krém, klobúk a dva a pol litra tekutín. O siedmej ráno vyrážam od smerovníka v Podbanskom v ústrety najvyššiemu vrcholu Západných Tatier. 06/09/17 Soňa Mäkká Západné Tatry

Túra Ako sme spoznávali Liptov s našimi ratolesťami V článku by som rada priniesla niekoľko tipov, čo navštíviť s malými deťmi na Liptove. Bývali sme pri Liptovskom Mikuláši pod kopcami v dedine Smrečany. Na Liptove sme strávili celkovo dve týždňové letné dovolenky v dvoch rokoch po sebe. Presvedčili nás o tom, že je tu stále čo objavovať. Nájdete tu široké možnosti na turistiku, cyklistiku, ale aj spoznávanie kultúry, historických pamiatok alebo jaskýň. Viete si urobiť program v peknom aj škaredom počasí, ponuka je široká. Naše deti boli vo veku takmer 4 a 6 rokov, resp. o rôčik viac. Na naše obe dovolenky sme brali so sebou bicykle, pre mladšiu dcérku ťažnú tyč na bicykel, starší syn bicykloval samostatne. Program sme prispôsobovali počasiu a únave, aby bol dostatočne pestrý a pre deti zaujímavý. Čo sme navštívili? včera Jana Bílešová Nízke Tatry, Západné Tatry, +
Cyklotúra Okolo Vršatca z Pruského V letných horúčavách v poslednom čase nahrádzam turistiku cykloturistikou. Z domácich končín sa občas presúvam do atraktívnejších, horských lokalít, kde mi nejde tak o cyklistický výkon, ale skôr o „zrýchlenú“ turistiku – najmä dolu kopcom. Tentoraz padla voľba na Vršatec - jedinečné zoskupenie brál, vypínajúce sa nad Ilavskou kotlinou. Skaliská boli ešte v časoch dinosaurov súčasťou obrovskej útesovej bariéry, ktorú neskôr tlak vznikajúcich Karpát v dvoch fázach rozdrvil, zároveň však niektoré bralá vytlačil na povrch. 19/10/17 Peter Straka Biele Karpaty
Test Asolo Kongur GV – celokožené turistické topánky Toto je test a recenzia celokožených – nubukových goretexových topánok Asolo Kongur GV, v článku nájdete moje komentáre, hodnotenia, ale aj denníkové záznamy, ktoré som počas niekoľkých mesiacov zapisoval po bezprostrednej skúsenosti s používaním. Na internete som ich našiel v tom čase v cene typicky do 240,- €. Test prebiehal od júna 2017. Komu sa nechce čítať ako sa topánky správali na rôznych terénoch, nech rovno preskočí do sekcie “Hodnotenia”. 18/10/17 Pavol Timko Obutie