Hlboká dolina a Parichvost nepriechodné

12.04.17
Štátne lesy Tatranského národného parku informujú, že do Hlbokej doliny a doliny Parichvost sa návštevníci liptovskej časti Západných Tatier po značkovaných turistických chodníkoch vedúcich z Jaloveckej doliny nedostanú. Mosty za rázcestím pod Lyscom sú po zime značne poškodené.

Na nebezpečenstvo pohybu v tomto území návštevníkov priamo v teréne upozornia aj informačné tabule. Pre topiaci sa sneh je totiž vysoký stav vody v Jaloveckom potoku v úseku so zničenými premosteniami životu nebezpečný. Tabule budú umiestnené nielen na začiatku Jaloveckej doliny, odkiaľ vedie turistická trasa do Baníkovského sedla a na vrchol Salatín, ale aj v opačnom smere, z oravskej strany Tatier. Obe tieto trasy sú do 15.6. sezónne uzavreté, hoci po legislatívnej chybe Návštevný poriadok Tatranského národného parku neplatí.

Chodník v Javorovej doline vo Vysokých Tatrách, ktorého časť bola počas spracovania následkov vetrovej kalamity zo začiatku marca uzavretá, je opäť priechodný.

Hlboká dolina a Parichvost nepriechodné 03/10/17 14:50 4 príspevky

Túra Jarné Studenopotocké vodopády a Zamkovského chata Teplé počasie vpadlo aj do Tatier a sneh sa topí pred očami. Preto sa rozhodujem využiť voľný deň na návštevu Studeného potoka, v ktorom by teraz mohlo tiecť poriadne množstvo vody. Návštevou nemyslím len nakuknutie na najznámejšie vodopády, ale prejdem si pekne dlhší úsek popri potoku z Tatranskej Lesnej. 18/04/18 Soňa Mäkká Vysoké a Belianske Tatry
Správa Lesníci nebudú zasahovať v pralesoch WWF Slovensko (Svetový fond na ochranu prírody) a občianske združenie PRALES sa dohodli so štátnym podnikom LESY Slovenskej republiky na zabezpečení ochrany v doposiaľ nechránených slovenských pralesoch. Vylúčenie ľudských zásahov v pralesoch na rozlohe 2 150 ha je hodnotené ako ústretový krok zo strany štátneho podniku. Zároveň ide o výrazný príspevok k naplneniu záväzkov vyplývajúcich Slovenskej republike z Karpatského dohovoru. 12/04/18 Soňa Mäkká Správy
Túra Dolinou potoka Drmolez z Marianky Neviem, kto vymyslel názov tohto potoka, ale už keď som ho prvýkrát počula, vybavila sa mi lekcia zo slovenčiny o zvukomaľbe. Duní Dunaj a luna za lunou sa valí z básne Mor ho! od Sama Chalupku asi poznáme všetci. Drmolez je malý potôčik, ktorý si poväčšine len tak pokojne tečie a niečo drmolí, ale vytvára aj krásne meandre a malé vodopády. 12/04/18 Soňa Mäkká Malé Karpaty

Túra Nižná Revúca – Zvolen – Kalište – Podkonice Ten pľuhák opäť nesklamal a svojím vytrvalým, neúprosným pípaním ma ťahal zo sladkých driemot. Potrebný a nenávidený zároveň – budík. V chalupe vyhaslo už pred polnocou a do drevenice sa opäť vkradla na pár hodín vyhostená zima. Neveľmi ochotne som opúšťal teplé hniezdočko. Len pár sekúnd v studenej izbe stačilo na dokonalé precitnutie; tu už aj káva bola zbytočná. Rýchlo som zjedol skromné raňajky, zakončené niekoľkými hltmi becherovky. Sparťanské ráno na chalupe som zakončil krátkym pobytom na latríne. dnes Radoslav Jurčina Starohorské vrchy, Veľká Fatra a Choč
Túra Orlie skaly z Prašníka–Pustej Vsi O Orlích skalách som počul ako o lokalite s pekným výhľadom, tak som sa ich rozhodol navštíviť, keďže z miesta kúsok odtiaľto pochádzam. Môj prvý pokus bol neúspešný, pretože som išiel od priehrady k nim priamo cez les. Druhý pokus sa už vydaril. Trasa nebola označená, ale nedávno pribudlo miestne turistické značenie, a tak sme skaly pomerne jednoducho našli. včera Matúš Sarvaš Malé Karpaty
MTB Tribečská cyklohrebeňovka z Nitry Jar a s ňou tiež cyklosezóna sa už blíži, takže mi napadlo predstaviť dve oficiálne cyklotrasy v okolí Nitry. Svojím profilom sú však totálne odlišné. Minule to bola "Ponitrianska cyklomagistrála - južná časť", tentoraz "Tribečská hrebeňovka" v oblasti Zobra a Žibrice. včera Vladimír Prutkay Tribeč