Hlboká dolina a Parichvost nepriechodné

12.04.17

Na nebezpečenstvo pohybu v tomto území návštevníkov priamo v teréne upozornia aj informačné tabule. Pre topiaci sa sneh je totiž vysoký stav vody v Jaloveckom potoku v úseku so zničenými premosteniami životu nebezpečný. Tabule budú umiestnené nielen na začiatku Jaloveckej doliny, odkiaľ vedie turistická trasa do Baníkovského sedla a na vrchol Salatín, ale aj v opačnom smere, z oravskej strany Tatier. Obe tieto trasy sú do 15.6. sezónne uzavreté, hoci po legislatívnej chybe Návštevný poriadok Tatranského národného parku neplatí.

Chodník v Javorovej doline vo Vysokých Tatrách, ktorého časť bola počas spracovania následkov vetrovej kalamity zo začiatku marca uzavretá, je opäť priechodný.

Hlboká dolina a Parichvost nepriechodné 12/04/17 15:00 nová téma

Správa Hlboká dolina a Parichvost nepriechodné Štátne lesy Tatranského národného parku informujú, že do Hlbokej doliny a doliny Parichvost sa návštevníci liptovskej časti Západných Tatier po značkovaných turistických chodníkoch vedúcich z Jaloveckej doliny nedostanú. Mosty za rázcestím pod Lyscom sú po zime značne poškodené. 12/04/17 Soňa Mäkká Správy
Túra Okruh z Devína na Sandberg s deťmi Prázdniny sa končia, a tak s 5-ročným a 17-mesačným drobcom vymetáme kopce pri Bratislave jeden za druhým, aby si najmä starší užil výlety, kým začnú škôlkárske povinnosti. V jeden pekný deň sa vyberáme na južné svahy Devínskej Kobyly, že skombinujeme náučný chodník s peknými výhľadmi a s prechádzkou zaujímavou stepnou lokalitou. 07/04/17 Soňa Mäkká Malé Karpaty
Túra Zimná túra na Sliezsky dom Okrem jedného krásneho dňa počasie počas jarných prázdnin nie je v Tatrách ktovieaké, ale keď mám možnosť vybehnúť na túru bez drobizgu, predpovede o slabom daždi a silnom vetre si nevšímam. Ráno to vyzerá nádejne, a tak o deviatej vyrážam z Nového Smokovca na Sliezsky dom. V hre boli aj vysokohorské chaty, ale predsa len dosť fúka a dúfam, že na tejto trase budem v závetrí. 15/03/17 Soňa Mäkká Vysoké a Belianske Tatry

Túra Výstup na jarno-zimný Sivec Zámerom článku nie je primárne predstaviť vrch Sivec (Šivec), ktorý je na stránkach Hikingu popísaný dostatočne. Skôr ide o to, demonštrovať na ňom nádherné, trochu až bizarné výtvory aprílovej prírody. Minulý týždeň nám totiž pomaly sa pohybujúca tlaková níž nadeľovala výdatné zrážky, ktoré trvali, na apríl veľmi netypicky, niekoľko dní. Keďže k nám zároveň vťahovala chladný vzduch zo severu, na slovenské hory sa vrátila pravá zima v podobe rekordných nádielok snehu. A keďže v nižších polohách je naplno rozbehnutá jar, tento kontrast si netreba nechať ujsť. dnes Peťo Nový Čierna hora
Rozhovor Biker Michal Maroši si splnil svoj kanadský sen Michal Maroši, profesionálny jazdec známy aj pod prezývkou Marosana, sa narodil 29. mája 1978 v Benátkach nad Jizerou. V roku 1998 vyhral Európsky šampionát v dual slalome. V roku 2003 sa zúčastnil známej freeridovej súťaže RedBull Rampage v Utah (USA), ktorá je vrcholom freeridingu, kde získal 4. miesto. Vyskúšal rôzne disciplíny napr. downhill, four cross, bmx, dual, slopestyle, freestyle, dirt, pumptrack... Venuje sa podpore bikovej scény, organizuje kempy pre nádejných jazdcov. Natočil sériu Marosana never dies a na konci sezóny organizuje festival Marosana end of the season. včera Tatiana Filipková Rozhovory
Predstavenie Fenix HL26R – nabíjacia čelovka pre bežcov Čelovky Fenix, ktoré sme doposiaľ testovali, budili dojem nerozbitnosti, lebo robustnosť mala prednosť pred gramami navyše. Preto telo čelovky bolo kovové a dizajnovo vybočovalo z radu bežného outdoorového vzhľadu. Tento raz sa mi však do ruky dostal model HL26R, ktorý má plastové telo, je ľahký a dizajnovo viac zapadá do outdooru. Jeho hlavným zameraním je horský beh, čo ho však nediskvalifikuje ani z iných použití. 26/04/17 Ľubomír Mäkký Čelovky a svietidlá