Útulňa Javorina pod Kľakom

Pod jedným z najkrajších slovenských vrcholov – pod Kľakom v Lúčanskej časti Malej Fatry je ukrytá dobre vybavená útulňa. Dozvedel som sa o nej len nedávno, tak som som sa k nej vybral. Bol som až prekvapený, čo všetko som v nej našiel. Verím, že v tomto stave sa dlho zachová a každý návštevník ju opustí v rovnakom stave, v akom do nej vstúpil.

Malá Fatra: pod Kľakom smerom na Vrícko po zelenej značke, kúsok nad Kľakovským vodopádom
1171 m n. m.
pohodlne pre 14 ľudí, karimatka a spacák sú nutné
celoročná
prameň 30 m od útulne
Cena
Dalšie info
funkčná piecka

Nachádza sa asi 20 minút cesty od odbočky pod vrcholom, kde sa odpája turistická značka smerom na Vrícko (voľakedy tu stála turistická chata). Je umiestnená na kraji lúky nad vodopádom, trochu mimo chodníka. Túto lúku vidno aj z vrcholu Kľaku, no útulňu som nevidel, je zamaskovaná pod stromami. Pripájam pohľad od chaty na vrchol pre lepšiu orientáciu.

O útulni

Útuňa je drevená, obitá térovým papierom, strecha plechová a nemala by zatekať. Vnútri je malá chodbička s rebríkom do podkrovia, kde sa v pohode vyspí 10 ľudí, možno aj viac ak treba. Dole sú dve poschodové postele, dokonca sa nájdu aj nejaké karimatky. K dispozícii je aj stôl, lavice a piecka, na ktorej sa dá variť. Útulňa je štedro vybavená - sú tu sekery, píly, hrnce, drevo je napílené, dokonca sú aj nejaké potraviny ako káva, čaj a počas mojej návštevy aj fľaša Karpatského brandy. Vskutku prvotriedne pohodlie.