Pinkenberg

29.07.17
Počas viacdňového putovania Štiavnickými vrchmi som prechádzal zelenou TZT zo Štefultova do sedla Krížna. Pod Pinkovým vrchom (niekdajší názov Pinkenberg) sa nachádza drevený prístrešok. Turista ho môže použiť najmä ako úkryt pred nepohodou, na prenocovanie veľa pohodlia neposkytuje.

Prístrešok sa nachádza ne severnom úbočí Pinkovho vrchu na okraji podlhovastej lúky. Priamo popri ňom prechádza zelená značka zo Štefultova do sedla Krížna. Nachádza sa pri ňom tiež 9. panel Piargskeho vodohospodárskeho chodníka (súčasť Geoparku Banská Štiavnica). Podáva informácie o vodných štôlňach Pinkenberg a Stankay, pričom vyústenie prvej štôlne sa dá nájsť pár metrov povyše v lese. K prístrešku sa dá zbehnúť (necelých 100 m) aj z červenej značky vedúcej od Evičkinho jazera do sedla pod Pinkovým.

• zelená zo Štefultova, 1.10 h,
  • zelená zo sedla Krížna, 0.20 h,
  • červená od Evičkinho jazera (a skratkou popod Pinkov vrch), 0.25 h.

Celodrevený prístrešok má rozmery asi 2 x 4 metre. Štyri hranoly, ukotvené v zemi železnými pásmi, nesú krov, sedlová strecha je pokrytá dreveným šindľom. Na strane privrátenej k lesu siaha strecha nižšie. Steny sú voľné, vnútro bez zariadenia. Podlahu tvorí udupaná hlina poprerastaná konármi z blízkych stromov. Na prípadný nocľah treba mať kvalitnú podložku.

Pred prístreškom je ohnisko. Neďaleko lesom tečie potôčik, ale voda z neho nie je vhodná na pitie. Najbližší mne známy prameň je zachytený rúrkou na druhej strane Pinkovho vrchu pod cestou pri pokračovaní červenej do sedla Krížna. V niektorých mapách je prameň naznačený aj v mieste, kde by ste mali opustiť červenú, ak idete k prístrešku skratkou. Ale či skutočne existuje a ako je výdatný, netuším.

Pinkenberg 29/07/17 22:08 1 príspevok

Cyklotúra Považská Bystrica – Papradno – Štiavnik – PB Pôvodne cyklotrasa vznikla ako výprava za hľadaním terénov vhodných na zber byliniek. Chcel som sa dostať na lúčne svahy a pokiaľ možno vyhnúť sa frekventovaným cestám. Nakoniec sa mi charakter trasy aj nenáročný rozsah tak zapáčil, že som ju s drobnými variáciami absolvoval mnohokrát. 21/09/17 Michal Bukvai Javorníky
Prístrešok Suchá dolina Počas túry na malofatranský Kľak som v Suchej doline nad Fačkovom prechádzal okolo jednoduchého, ale pomerne veľkého prístreška. Obec je síce neďaleko, ale pri náhlom zhoršení počasia poslúži ako úkryt. Pri viacdennom putovaní sa pod ním bude dať uchýliť aj na noc. 16/09/17 Michal Bukvai Malá Fatra
Prístrešok Maliništia Pri potulkách po neznačených cestách Považského Inovca som hľadal premeň, ktorý sa podľa máp mal nachádzať niekde na lúke Maliništia. Na jej okraji stojí stará opustená horáreň. Vchody sú uzamknuté, ale pomerne veľká krytá veranda môže poslúžiť ako úkryt. 09/09/17 Michal Bukvai Považský Inovec

Túra Tennengebirge - na vrchol Tennengebirge Tennengebirge je rozlohou malé pohorie pri Salzburgu. Je to masívny vápencový blok, ktorý človek ľahko spozná z vrcholov Salzkammergut Berge, Dachsteinu a z Taurov. V júni boli jeho vrcholy ešte pokryté snehom, preto som sa tam vybral v polovici septembra. Netušil som, že hore bude opäť sneh. dnes Martin Knor Svet
Túra GSB: Čierne pri Čadci – Hala Boracza V roku 2015 som sa na salaši pod Suchým vrchom stretol s poľskými turistami a pri družiacom štamprlíku som si uvedomil, že som vlastne v Poľsku na poriadnej turistike ešte nebol. Tak som cez zimu sedel nad mapou, nechal si poradiť od kamarátky Honoraty, nadchol som pre myšlienku vandra ďalších päť turistov z TK Štart. Trošku bol problém so zaistením piatich nocľahov, ale napokon sme v piatok 9. 6. 2017 po práci vyrazili vlakom cez Žilinu do Čadce a autobusom do Skalitého, kde sme prespali v ubytovni Gavlák. včera Miroslav Svítek Kysucké Beskydy, Oravské Beskydy, +
Túra Polhrebeňovka Javorníkov cez tri Vrchrieky Keď si tak v máji na vandri Volovskými vrchmi sedíme pod strechou a čakáme, kým prestane pršať, padne otázka: „A čo naplánujeme na leto?“ Už po niekoľkýkrát hádžem do pléna na schválenie moje domovské pohorie – Javorníky. Už sme ich mali v pláne niekoľkokrát, ale vždy na jeseň, kedy nám plány zrušil skorý nástup zimy. Návrh je na moje potešenie jednohlasne odsúhlasený, pri pohľade do kalendára hneď navrhujeme dátum a po spomenutí plánov na leto medzi kamarátmi k nám postupne pribúdajú ďalší záujemcovia. Vyzerá to na masovú akciu. Predbežne by nás mohlo byť desať. Uff. 22/10/17 Zdeno Vasilišin Javorníky

Pinkenberg 29/07/17 22:08 1 príspevok
    • Štiavnické vrchy: pod Pinkovým vrchom pri zelenej značke

• 4 osoby, spacák a karimatka sú nutné

• trorjsezónna (bez vykurovacieho telesa)