Pinkenberg

29.07.17
Počas viacdňového putovania Štiavnickými vrchmi som prechádzal zelenou TZT zo Štefultova do sedla Krížna. Pod Pinkovým vrchom (niekdajší názov Pinkenberg) sa nachádza drevený prístrešok. Turista ho môže použiť najmä ako úkryt pred nepohodou, na prenocovanie veľa pohodlia neposkytuje.

Prístrešok sa nachádza ne severnom úbočí Pinkovho vrchu na okraji podlhovastej lúky. Priamo popri ňom prechádza zelená značka zo Štefultova do sedla Krížna. Nachádza sa pri ňom tiež 9. panel Piargskeho vodohospodárskeho chodníka (súčasť Geoparku Banská Štiavnica). Podáva informácie o vodných štôlňach Pinkenberg a Stankay, pričom vyústenie prvej štôlne sa dá nájsť pár metrov povyše v lese. K prístrešku sa dá zbehnúť (necelých 100 m) aj z červenej značky vedúcej od Evičkinho jazera do sedla pod Pinkovým.

• zelená zo Štefultova, 1.10 h,
  • zelená zo sedla Krížna, 0.20 h,
  • červená od Evičkinho jazera (a skratkou popod Pinkov vrch), 0.25 h.

Celodrevený prístrešok má rozmery asi 2 x 4 metre. Štyri hranoly, ukotvené v zemi železnými pásmi, nesú krov, sedlová strecha je pokrytá dreveným šindľom. Na strane privrátenej k lesu siaha strecha nižšie. Steny sú voľné, vnútro bez zariadenia. Podlahu tvorí udupaná hlina poprerastaná konármi z blízkych stromov. Na prípadný nocľah treba mať kvalitnú podložku.

Pred prístreškom je ohnisko. Neďaleko lesom tečie potôčik, ale voda z neho nie je vhodná na pitie. Najbližší mne známy prameň je zachytený rúrkou na druhej strane Pinkovho vrchu pod cestou pri pokračovaní červenej do sedla Krížna. V niektorých mapách je prameň naznačený aj v mieste, kde by ste mali opustiť červenú, ak idete k prístrešku skratkou. Ale či skutočne existuje a ako je výdatný, netuším.

Pinkenberg 29/07/17 22:08 1 príspevok

Prístrešok Hviezda Od Považskej Bystrice sa severným smerom tiahne dlhý bočný hrebeň Javorníkov, oddeľujúci Marikovskú a Papradniansku dolinu. V dĺžke viac než 30 km ním vedie modrá turistické značka, končiaca na Malom Javorníku. Trasa asi nie je veľmi frekventovaná, skôr na ňu zablúdia cykloturisti. V každom prípade poteší možnosť ukryť sa v novovybudovanom prístrešku. 29/09/18 Michal Bukvai Javorníky
Búda Zrub Moravské Počas potuliek v slovensko - poľskom pohraničí na Kysuciach som pri zostupe z vrchu Kykula prechádzal okolo pekného zrubu s terasou. Na moje prekvapenie, bol otvorený, zariadenie vysťahované a okolie postupne zarastá burinou. Zrejme sa ho vlastník (podľa katastra Lesy SR) rozhodol opustiť. 07/07/18 Michal Bukvai Kysucké Beskydy
Búda Koliba pod Suchým hrádkom Počas túry po Tatranskej magistrále som v oblasti medzi rázcestím pod Bystrou a Račkovou dolinou prechádzal krajinársky pekným úsekom na pomedzí lesa (čo je v týchto končinách vzácnosť) a rozsiahlych lúk a pasienkov. Z viacerých objektov ma zaujala stará koliba, ktorá by mohla poskytnúť útočište. 11/11/17 Michal Bukvai Západné Tatry

Rozhovor Vďaka behu si veci obzriem za kratší čas Majo Priadka sa na našej ultrascéne objavil pomerne nedávno, no odvtedy sa mu podarilo zhromaždiť pekné množstvo medailí. Z jeho tohtoročných domácich úspechov určite stojí za zmienku prvenstvo na Nízkotatranskej stíhačke či obhájené zdieľané prvenstvo z Východniarskej stovky (s Reném Mrázom). Zo zahraničných pretekov treba spomenúť francúzske L´Echappée Belle, na ktorého najdlhšej trase Majo obsadil fantastické 3. miesto. V závere sezóny si priviezol aj krásne 5. miesto z najdlhšej trate tureckého Salomon Cappadocia Ultra-Trail. Majo je členom bežeckej skupiny Trail Runners Trnava a bežeckého tímu Slovak Ultra Trail. Je to frajer, tak som ho trošku vyspovedala. dnes Júlia Batmendijnová Rozhovory
Túra Ponitrianska magistrála (Handlová – Nitra) Bude to síce kratší prechod ako predošlé, ale taktiež veľmi zaujímavý. Ponitrianska magistrála má “len“ 106 km, ale má všetko, čo má magistrála mať. Jediný problém je, že po celej dĺžke nie je žiadna útulňa. Jediná útulňa pod Rúbaným vrchom v pohorí Vtáčnik vyhorela. Body, kde sa dá relatívne prespať (keď nepočítam platené ubytovanie), sú hrady Hrušov a Jelenec (Gýmeš). dnes Pavel Forgáč Vtáčnik, Tribeč
Túra Kráľova hoľa dvakrát za dva dni Kráľovou hoľou začína hlavný hrebeň Nízkych Tatier, pričom je najvyšším kopcom vo východnej časti pohoria. Jeho vrchol má nadmorskú výšku 1946 m. Je to takmer dvojtisícovka. Keďže sa začiatkom novembra udržalo pekné počasie, rozhodol som sa, že na vrchol vybehnem. A to hneď dvakrát, pretože som si chcel pozrieť skalné okná ležiace na rôznych úbočiach hole. 08/12/18 Martin Knor Nízke Tatry

Pinkenberg 29/07/17 22:08 1 príspevok
    • Štiavnické vrchy: pod Pinkovým vrchom pri zelenej značke

• 4 osoby, spacák a karimatka sú nutné

• trorjsezónna (bez vykurovacieho telesa)