Prístrešok pod Trúbiacim kameňom

Pod Trúbiacim kameňom

19. 08. 2017
Pri vandri východnou časťou Krupinskej planiny som pri slávnom Trúbiacom kameni naďabil na prístrešok, ktorý môže poslúžiť ako ochrana pred dažďom. Rovnako možno zaujme aj informácia o opustenom lazníckom dome pri smerovníku Zabry.

Prístrešok pod Trúbiacim kameňom je klasický prístrešok s tromi neúplnými stenami do výšky 1 metra, s jednou dlhou lavičkou a s robustným stolom. Viac poslúži len ako ochrana pred dažďom, ale na stole by sa prespať dalo a možno aj na lavičke. Dá sa k nemu dostať v čase 1.35 h po zelenej TZT zo Sucháňa alebo modrou a zelenou z Horných Plachtiniec cez Plachtinské lazy.

Iné možnosti úkrytu

Od smerovníka Trúbiaci kameň, po žltej, sa na jej konci pri smerovníku Zabry nachádza ďalší prístrešok, ale ten veľmi slabo ochráni. Zaujímavý je však opustený laznícky dom par minút po asfaltke smerom od spomínaného smerovníka, ktorý sa ukáže po ľavej strane a ktorý nielen ochráni pred dažďom, ale môže poslúžiť aj ako miesto na prespanie. Bližšie som ho však neskúmal.

Neďaleko smerovníka Plachtinské lazy, smerom k Trúbiacemu kameňu sa nachádza plechová búda, asi bývala zastávka SAD, ktorá síce vyzerá nevábne, ale interiér nebol nejak veľmi znečistený a najmä počas dažďa perfektne ochráni.

Pre úplne informácie, blízko smerovníka Plachtinské lazy je vchod do campingu. Bližšie som ho však neskúmal, no podľa reklám na internete vyzerá byť funkčný.

Prameň alebo studnička v bezprostrednom okolí Trúbiaceho kameňa sa nenachádza, teda až na Suchánsky potok. Po žltej smerom na Zabry sa nachádza studňa, ale nevyzerá byť vhodná na pitie a ešte pramienok pri tabuľke s povesťou.

Pod Trúbiacim kameňom 19/08/17 00:00 nová téma

Prístrešok Pastierová, chatka pod Bukovou Slovenský kras nemá veľa možnosti na prespatie pod strechou a preto určite poslúži znalosť prístrešia na strategickom mieste pri prechode najdlhšej značenej trasy v rámci Slovenského krasu. 20/11/20 Henrich Tomáš Slovenský kras
Túra Pamiatkami Poduklianska IV. – Rotunda a Kaštielik Pred dvoma rokmi, pri príležitosti 100 rokov od ukončenia Veľkej vojny (1. svetová vojna) som navštívil najznámejšie miesta, ktoré majú súvis s vojnovými, ale aj povojnovými udalosťami na východnom fronte blízko slovenskej hranice. No zaujímavé sú aj ďalšia pamiatky, ktoré by nebolo od veci si pozrieť. 11/11/20 Henrich Tomáš Nízke Beskydy
Túra Podhorie Levočských vrchov v jeseni Na rodnom Východe sú len dve pohoria, kde som len minimálne pochodil. Jedným z nich sú Levočské vrchy a prvá, a zatiaľ posledná, návšteva bola pred štyrmi rokmi. Aj keď ďalšiu som si naplánoval po zvyčajných dvoch, až slnečné októbrové dní roku 2018 mi dopomohli k návšteve, síce len podhoria, ale zato veľmi pekného jesenného. 01/11/20 Henrich Tomáš Levočské vrchy

Túra OTO 24 vrcholov Malých Karpát v BSK I. V roku 2020 vznikol vďaka Klubu bratislavských turistov a zanieteniu pána Miroslava Svíteka nový Oblastný turistický odznak (OTO) 24 vrcholov Malých Karpát v Bratislavskom samosprávnom kraji. Ako už názov napovedá, ide o 24 vrcholov v časti Malých Karpát, ktoré patria do územia BSK. Podľa slov autora je cieľom, aby pri plnení podmienok získania odznaku všetci záujemcovia z radov turistov, prípadne aj cykloturistov, spoznávali mnohé krásne miesta Malých Karpát. V tejto časti sa pozriem na moje výstupy na prvých 14 vrcholov, neskôr pridám druhú časť, ktorá bude obsahovať môj pohľad na putovanie po zvyšných desiatych miestach. dnes Miloš Hajdin Malé Karpaty
Správa Aký bol rok 2020 – návštevnosť a najlepšie články Prelom rokov je dobrá príležitosť na bilanciu. Návštevnosť nám opäť narástla, no minulý rok bol špeciálny kvôli epidémii koronavírusu a preto bol nárast veľmi výrazný. Objavili nás totiž aj ľudia, ktorí bežne do hôr nechodia alebo chodia len príležitostne. Vďaka pandemickým opatreniam však boli iné možnosti rekreácie obmedzené a tak turistika zaznamenala boom. Z pohľadu autorov nám opäť tradične aktívni autori aj tento rok venovali svoju priazeň, a privítali sme aj niekoľko nových. Okrem klasických popisov túr ďalej pokračujeme v rozvoji tém ochrany prírody a veľký nárast obľúbenosti zaznamenali aj naše podcasty. 17/01/21 Ľubomír Mäkký Zaujímavosti
Túra Slovenskom 5: Slovenské rudohorie Piata časť môjho putovania „od domu až domov“ okolo Slovenska. V tejto časti prejdem cez Volovské vrchy, Slovenský kras, Revúcku vrchovinu, Stolické vrchy a Muránsku planinu, čiže všetko pohoria Slovenského rudohoria. 23/01/21 Pavel Forgáč Muránska planina, Revúcka vrchovina, +

Pod Trúbiacim kameňom 19/08/17 00:00 nová téma
    • Krupinská planina: pri rázcestí pod Trúbiacim kameňom v údolí Suchánskeho potoka

• 2 ľudia s vlastnou karimatkou a spacím vakom

• trojsezonná (bez vykurovacieho telesa)

• Suchánsky potok pri prístrešku, mútna studňa a pramienok po žltej značke smer Zabry