Pod Trúbiacim kameňom

19.08.17
Pri vandri východnou časťou Krupinskej planiny som pri slávnom Trúbiacom kameni naďabil na prístrešok, ktorý môže poslúžiť ako ochrana pred dažďom. Rovnako možno zaujme aj informácia o opustenom lazníckom dome pri smerovníku Zabry.

Prístrešok pod Trúbiacim kameňom je klasický prístrešok s tromi neúplnými stenami do výšky 1 metra, s jednou dlhou lavičkou a s robustným stolom. Viac poslúži len ako ochrana pred dažďom, ale na stole by sa prespať dalo a možno aj na lavičke. Dá sa k nemu dostať v čase 1.35 h po zelenej TZT zo Sucháňa alebo modrou a zelenou z Horných Plachtiniec cez Plachtinské lazy.

Iné možnosti úkrytu

Od smerovníka Trúbiaci kameň, po žltej, sa na jej konci pri smerovníku Zabry nachádza ďalší prístrešok, ale ten veľmi slabo ochráni. Zaujímavý je však opustený laznícky dom par minút po asfaltke smerom od spomínaného smerovníka, ktorý sa ukáže po ľavej strane a ktorý nielen ochráni pred dažďom, ale môže poslúžiť aj ako miesto na prespanie. Bližšie som ho však neskúmal.

Neďaleko smerovníka Plachtinské lazy, smerom k Trúbiacemu kameňu sa nachádza plechová búda, asi bývala zastávka SAD, ktorá síce vyzerá nevábne, ale interiér nebol nejak veľmi znečistený a najmä počas dažďa perfektne ochráni.

Pre úplne informácie, blízko smerovníka Plachtinské lazy je vchod do campingu. Bližšie som ho však neskúmal, no podľa reklám na internete vyzerá byť funkčný.

Prameň alebo studnička v bezprostrednom okolí Trúbiaceho kameňa sa nenachádza, teda až na Suchánsky potok. Po žltej smerom na Zabry sa nachádza studňa, ale nevyzerá byť vhodná na pitie a ešte pramienok pri tabuľke s povesťou.

Pod Trúbiacim kameňom 19/08/17 00:00 nová téma

Túra Bývalými významnými mestami Volovských vrchov II. Medzi ďalšie mestá Volovských vrchov, ktoré kedysi vzišli z banskej tradície, určite patria Krompachy a Gelnica. Po úpadku aj novšej priemyselnej výroby im nezostáva nič iné ako vrhnúť sa na turizmus. A obe mesta majú čo ponúknuť. 24/11/18 Henrich Tomáš Volovské vrchy
Túra Pamiatkami Podduklianska III. Memento mori Pred tromi rokmi, keď som bol naposledy pod Duklou, sa mi dva razy nepodarilo zastaviť sa a prezrieť si známy Taran, preto som si už vtedy sľúbil, že sa sem vrátim a snáď do tretice sa mi to podarí. Zároveň som zistil, že po oboch stranách hranice sú rôzne cintoríny z Veľkej vojny, ktoré sú hodné návštevy. Tak som oprášil aj svoj iný - starší plán na prezretie si oblasti. 01/11/18 Henrich Tomáš Nízke Beskydy
Túra Hermanovce – Bachureň – "Várheď" – Jarovnice Hradiská na východnom Slovensku nie sú až také známe ako inde. Preto ma vcelku prekvapilo, keď som v mape objavil jedno v podhorí Bachureň. Keďže najideálnejšie tam bolo zájsť v mimovegetačnom období, tak som musel čakať na jar. Pravý čas nastal v marcovú nedeľu, keď bolo príjemné teplo a po zime som bol hladný po dlhšej túre. 15/10/18 Henrich Tomáš Šariš

Túra Niederbauen Chulm nad Vierwaldstätter See V druhej polovici augusta 2014 sme s Matúšom dovolenkovali v Nemecku, Lichtenštajnsku, Švajčiarsku a Taliansku. Časť našich výstupov z toho obdobia je už na Hikingu popísaná. Tento rok pred pôrodom druhej dcéry som sa vrátila k fotkám z celého výletu a rozhodla sa pre vás popísať ešte jeden výstup. A to na švajčiarsky kopec s názvom Niederbauen Chulm (1923 m). dnes Andrea Morongová Svet
Rozhovor Vďaka behu si veci obzriem za kratší čas Majo Priadka sa na našej ultrascéne objavil pomerne nedávno, no odvtedy sa mu podarilo zhromaždiť pekné množstvo medailí. Z jeho tohtoročných domácich úspechov určite stojí za zmienku prvenstvo na Nízkotatranskej stíhačke či obhájené zdieľané prvenstvo z Východniarskej stovky (s Reném Mrázom). Zo zahraničných pretekov treba spomenúť francúzske L´Echappée Belle, na ktorého najdlhšej trase Majo obsadil fantastické 3. miesto. V závere sezóny si priviezol aj krásne 5. miesto z najdlhšej trate tureckého Salomon Cappadocia Ultra-Trail. Majo je členom bežeckej skupiny Trail Runners Trnava a bežeckého tímu Slovak Ultra Trail. Je to frajer, tak som ho trošku vyspovedala. včera Júlia Batmendijnová Rozhovory
Túra Ponitrianska magistrála (Handlová – Nitra) Bude to síce kratší prechod ako predošlé, ale taktiež veľmi zaujímavý. Ponitrianska magistrála má “len“ 106 km, ale má všetko, čo má magistrála mať. Jediný problém je, že po celej dĺžke nie je žiadna útulňa. Jediná útulňa pod Rúbaným vrchom v pohorí Vtáčnik vyhorela. Body, kde sa dá relatívne prespať (keď nepočítam platené ubytovanie), sú hrady Hrušov a Jelenec (Gýmeš). včera Pavel Forgáč Vtáčnik, Tribeč

Pod Trúbiacim kameňom 19/08/17 00:00 nová téma
    • Krupinská planina: pri rázcestí pod Trúbiacim kameňom v údolí Suchánskeho potoka

• 2 ľudia s vlastnou karimatkou a spacím vakom

• trojsezonná (bez vykurovacieho telesa)

• Suchánsky potok pri prístrešku, mútna studňa a pramienok po žltej značke smer Zabry