Pod Trúbiacim kameňom

19.08.17
Pri vandri východnou časťou Krupinskej planiny som pri slávnom Trúbiacom kameni naďabil na prístrešok, ktorý môže poslúžiť ako ochrana pred dažďom. Rovnako možno zaujme aj informácia o opustenom lazníckom dome pri smerovníku Zabry.

Prístrešok pod Trúbiacim kameňom je klasický prístrešok s tromi neúplnými stenami do výšky 1 metra, s jednou dlhou lavičkou a s robustným stolom. Viac poslúži len ako ochrana pred dažďom, ale na stole by sa prespať dalo a možno aj na lavičke. Dá sa k nemu dostať v čase 1.35 h po zelenej TZT zo Sucháňa alebo modrou a zelenou z Horných Plachtiniec cez Plachtinské lazy.

Iné možnosti úkrytu

Od smerovníka Trúbiaci kameň, po žltej, sa na jej konci pri smerovníku Zabry nachádza ďalší prístrešok, ale ten veľmi slabo ochráni. Zaujímavý je však opustený laznícky dom par minút po asfaltke smerom od spomínaného smerovníka, ktorý sa ukáže po ľavej strane a ktorý nielen ochráni pred dažďom, ale môže poslúžiť aj ako miesto na prespanie. Bližšie som ho však neskúmal.

Neďaleko smerovníka Plachtinské lazy, smerom k Trúbiacemu kameňu sa nachádza plechová búda, asi bývala zastávka SAD, ktorá síce vyzerá nevábne, ale interiér nebol nejak veľmi znečistený a najmä počas dažďa perfektne ochráni.

Pre úplne informácie, blízko smerovníka Plachtinské lazy je vchod do campingu. Bližšie som ho však neskúmal, no podľa reklám na internete vyzerá byť funkčný.

Prameň alebo studnička v bezprostrednom okolí Trúbiaceho kameňa sa nenachádza, teda až na Suchánsky potok. Po žltej smerom na Zabry sa nachádza studňa, ale nevyzerá byť vhodná na pitie a ešte pramienok pri tabuľke s povesťou.

Pod Trúbiacim kameňom 19/08/17 00:00 nová téma

Túra Poldňovka polhrebeňom Braniska a Bachurne Pohorie Braniska ma fascinovalo už od malička, keď som cestoval okolo neho alebo cezeň po starej ceste. Novú dimenziu dalo cestovanie popod Branisko, tunelom. Po x rokoch pozerania naň, som sa v prvopočiatkoch mojej turistickej kariéry konečne rozhodol ho aj prejsť. dnes Henrich Tomáš Branisko, Šariš
Túra Šarišské Moai - Vartáše a iné podivuhodné skaly Polynézske Moai pravdepodobne poznajú milióny ľudí, no to Šarišské Moai poznajú len veľkí obdivovatelia Slanských vrchov. Ja som k nim nepatril, a tak vďaka jednému z nich sa mi podarilo zvláštny prírodný úkaz vidieť na vlastné oči a bol som nadšený. Za návštevu však stoja aj iné podivuhodné skalné útvary. 06/07/18 Henrich Tomáš Slanské vrchy
Túra Kacvín – Falštín – Durštín – Repiská – Jurgov Pre slovenských turistov, ktorí sú rozmaznaní Tatrami a Fatrami, je zaťažko spoznať zvyšok Slovenska. Nieto ešte zájsť k susedom. A to aj keď niektoré z týchto, dnes už zahraničných území, patrili niekedy Československu. Mne, ako milovníkovi slovensko-poľského pohraničia, viac nebolo treba a v auguste 2017 som tam opäť zašiel. 03/06/18 Henrich Tomáš Spišská Magura, Poľsko

Správa Poškodené a uzatvorené chodníky v Tatrách (video) Horská záchranná služba a Štátne lesy TANAP-u upozorňujú všetkých návštevníkov Vysokých Tatier na uzatvorenie turistických chodníkov cez Bielovodskú a Javorovú dolinu z dôvodu ich podmytia a strhnutia mostov. Bielovodská dolina je celá uzatvorená od rázcestia pod Poľským hrebeňom po Lysú Poľanu. Najkritickejšia situácia je v oblasti Javorovej doliny, kde voda strhla časť zeleno značeného turistického chodníka. Momentálne je nepriechodný, na jeho dočasnú uzáveru turistov priamo v teréne upozornia aj informačné tabuľky. včera Soňa Mäkká Správy
Cyklotúra Poprad – Krížna – Kasárne – Holešov Tak už je to tady! Konečně dojde na můj dávno organizovaný a dosud neuskutečněný cyklopřejezd z Popradu domu do Holešova. Abych to trochu rozvedl: asi před dvěma lety jsem si vymyslel, že bych chtěl jet na horském kole nějakou delší štreku. No a protože české hory prakticky vůbec neznám, kromě snad Hostýnských vrchů a trochu Beskyd, tak padla volba na Poprad. A to z několika důvodů: Na Liptově jsem studoval, jezdím tam dodnes na kolo, případně na lyže, na mé milované Velké Fatře se snažím být co nejčastěji a v Turci mám většinu rodiny. A tak nějak to Slovensko znám důvěrněji... Zatím to nevyšlo z různých důvodů, jednou nemoc potom zas počasí, tak teď musí! Měl se mnou jet kamarád Josef, který bohužel nafasoval antibiotika a oba jsme usoudili, že by se spíš trápil. Tak jsem se vydal sám. včera David Šlúch Malá Fatra, Nízke Tatry, +

Pod Trúbiacim kameňom 19/08/17 00:00 nová téma
    • Krupinská planina: pri rázcestí pod Trúbiacim kameňom v údolí Suchánskeho potoka

• 2 ľudia s vlastnou karimatkou a spacím vakom

• trojsezonná (bez vykurovacieho telesa)

• Suchánsky potok pri prístrešku, mútna studňa a pramienok po žltej značke smer Zabry