Pod Trúbiacim kameňom

19.08.17
Pri vandri východnou časťou Krupinskej planiny som pri slávnom Trúbiacom kameni naďabil na prístrešok, ktorý môže poslúžiť ako ochrana pred dažďom. Rovnako možno zaujme aj informácia o opustenom lazníckom dome pri smerovníku Zabry.

Prístrešok pod Trúbiacim kameňom je klasický prístrešok s tromi neúplnými stenami do výšky 1 metra, s jednou dlhou lavičkou a s robustným stolom. Viac poslúži len ako ochrana pred dažďom, ale na stole by sa prespať dalo a možno aj na lavičke. Dá sa k nemu dostať v čase 1.35 h po zelenej TZT zo Sucháňa alebo modrou a zelenou z Horných Plachtiniec cez Plachtinské lazy.

Iné možnosti úkrytu

Od smerovníka Trúbiaci kameň, po žltej, sa na jej konci pri smerovníku Zabry nachádza ďalší prístrešok, ale ten veľmi slabo ochráni. Zaujímavý je však opustený laznícky dom par minút po asfaltke smerom od spomínaného smerovníka, ktorý sa ukáže po ľavej strane a ktorý nielen ochráni pred dažďom, ale môže poslúžiť aj ako miesto na prespanie. Bližšie som ho však neskúmal.

Neďaleko smerovníka Plachtinské lazy, smerom k Trúbiacemu kameňu sa nachádza plechová búda, asi bývala zastávka SAD, ktorá síce vyzerá nevábne, ale interiér nebol nejak veľmi znečistený a najmä počas dažďa perfektne ochráni.

Pre úplne informácie, blízko smerovníka Plachtinské lazy je vchod do campingu. Bližšie som ho však neskúmal, no podľa reklám na internete vyzerá byť funkčný.

Prameň alebo studnička v bezprostrednom okolí Trúbiaceho kameňa sa nenachádza, teda až na Suchánsky potok. Po žltej smerom na Zabry sa nachádza studňa, ale nevyzerá byť vhodná na pitie a ešte pramienok pri tabuľke s povesťou.

Pod Trúbiacim kameňom 19/08/17 00:00 nová téma

Túra Prechod (ne)známym Vihorlatom II. Pred štyrmi rokmi som prvýkrát navštívil Vihorlatské vrchy a prešiel všetky zaujímavé miesta. Tým pádom to vyzeralo, že Vihorlat mám vybavený a môžem naň spokojne zabudnúť. Teda aspoň na nejaký čas. Ale keď som videl, že v jeho "závetrí" sú drevené cerkvi a že by sa to dalo spojiť s východným hrebeňom, tak som dumal nad prechodom (ne)známeho východného hrebeňa Vihorlatu. dnes Henrich Tomáš Vihorlatské vrchy
Túra Pača – Úhorná – Hekerová – Smolník Horské poľany a Volovské vrchy, to je taký trocha oxymoron, keďže v tomto pohorí vo veľkej miere prevládajú lesy. Aj keď notoricky známou je Kojšovská hoľa, dá sa tu nájsť ešte jedna horská lúka, ktorá je možno ešte krajšia ako slávnejšia hoľa. 16/06/19 Henrich Tomáš Volovské vrchy
Búda Maringotka v Úhornianskom sedle Pri hrebeňovke Volovských vrchov alebo pri prechode Cesty hrdinov SNP (E8) protagonistov určite poteší znalosť dvoch možností prespania či skrytia pred nečasom, ale najmä výdatného prameňa, ktorý by mal aj v najväčších horúčavách uhasiť smäd. 08/06/19 Henrich Tomáš Volovské vrchy

PR Liptov Region Card – výhody aj možnosť výhry Regionálna zľavová karta Liptov Region Card umožňuje jej majiteľovi čerpať výrazné zľavy na ponuku služieb partnerských výletných miest, atraktivít a zariadení. S dobitým pobytovým balíkom má poistenie pátrania a záchrany v horách Slovenskej republiky, ktoré kryje náklady na prípadný zásah horskej služby. dnes sponzorovaný článok Slovensko
Túra Barborská cesta za štyri dni Dlho som rozmýšľal či Barborskú cestu pridať do svojej zbierky diaľkových prechodov. Nie je to úplne bežná turistická trasa, ale prechádza miestami, ktoré sú mi dosť blízke. Keď som bol v marci vo Zvolene, zbehol som si kúpiť bedeker cestovateľa a bolo rozhodnuté. V prvé pekné dni, ktoré prídu, sa na ňu vyberiem. Zrovna to vyšlo na dni počas veľkonočných sviatkov. Počasie malo byť priam ukážkové, a tak nič nebránilo tomu, aby som vyrazil na prvý diaľkový prechod v tomto roku. Trasa je vlastne okruh a oficiálne začína a končí v Banskej Bystrici. Mne však viac vyhovuje začínať a končiť vo Zvolene. 22/06/19 Pavel Forgáč Starohorské vrchy, Javorie, +

Pod Trúbiacim kameňom 19/08/17 00:00 nová téma
    • Krupinská planina: pri rázcestí pod Trúbiacim kameňom v údolí Suchánskeho potoka

• 2 ľudia s vlastnou karimatkou a spacím vakom

• trojsezonná (bez vykurovacieho telesa)

• Suchánsky potok pri prístrešku, mútna studňa a pramienok po žltej značke smer Zabry