Pod Trúbiacim kameňom

19.08.17
Pri vandri východnou časťou Krupinskej planiny som pri slávnom Trúbiacom kameni naďabil na prístrešok, ktorý môže poslúžiť ako ochrana pred dažďom. Rovnako možno zaujme aj informácia o opustenom lazníckom dome pri smerovníku Zabry.

Prístrešok pod Trúbiacim kameňom je klasický prístrešok s tromi neúplnými stenami do výšky 1 metra, s jednou dlhou lavičkou a s robustným stolom. Viac poslúži len ako ochrana pred dažďom, ale na stole by sa prespať dalo a možno aj na lavičke. Dá sa k nemu dostať v čase 1.35 h po zelenej TZT zo Sucháňa alebo modrou a zelenou z Horných Plachtiniec cez Plachtinské lazy.

Iné možnosti úkrytu

Od smerovníka Trúbiaci kameň, po žltej, sa na jej konci pri smerovníku Zabry nachádza ďalší prístrešok, ale ten veľmi slabo ochráni. Zaujímavý je však opustený laznícky dom par minút po asfaltke smerom od spomínaného smerovníka, ktorý sa ukáže po ľavej strane a ktorý nielen ochráni pred dažďom, ale môže poslúžiť aj ako miesto na prespanie. Bližšie som ho však neskúmal.

Neďaleko smerovníka Plachtinské lazy, smerom k Trúbiacemu kameňu sa nachádza plechová búda, asi bývala zastávka SAD, ktorá síce vyzerá nevábne, ale interiér nebol nejak veľmi znečistený a najmä počas dažďa perfektne ochráni.

Pre úplne informácie, blízko smerovníka Plachtinské lazy je vchod do campingu. Bližšie som ho však neskúmal, no podľa reklám na internete vyzerá byť funkčný.

Prameň alebo studnička v bezprostrednom okolí Trúbiaceho kameňa sa nenachádza, teda až na Suchánsky potok. Po žltej smerom na Zabry sa nachádza studňa, ale nevyzerá byť vhodná na pitie a ešte pramienok pri tabuľke s povesťou.

Pod Trúbiacim kameňom 19/08/17 00:00 nová téma

Túra Kremná – Osly – Čertov kameň – Hajtovka Jedným z mojich zaľúbených pohorí na východnom Slovensku je nepochybne Ľubovnianska vrchovina, ktorá si získala moje srdce vďaka lúčnato-lesnatým scenériám. Práve takýmito lokalitami som si naplánoval trasu a myslím, že práve táto je najkrajšia v celej vrchovine. 21/05/18 Henrich Tomáš Ľubovnianska vrchovina
Túra Jeden deň v Raji Jedným z perfektných miest na východnom Slovensku, kam sa dá ísť s priateľkou na výlet s nádychom romantiky, je určite Slovenský raj. Jeho poloha je bližšia ako Vysoké Tatry, do kopca sa tam veľa nenachodí a poskytuje nerušené čarovné zákutia. 05/05/18 Henrich Tomáš Slovenský raj
Túra Trojdňovka Žarnovica – Sitno – Žibritov – Krupina Ojedinele mám v celku tri dni voľna, preto vždy rozmýšľam ako ich plnohodnotne využiť. K relatívne málo vhodným lokalitám patria Štiavnické vrchy, čím by som oprášil starší plán pre ich prechod zo západu na východ. Vhodný čas nastal v krásnu jeseň roku 2017. 09/04/18 Henrich Tomáš Štiavnické vrchy

Rada Ako vegánsky stravovať dieťa na túre Keď nášmu Maťkovi ako čerstvo dvojročnému zistili silnú alergiu na vajce a mlieko a zakázali potraviny obsahujúce aj ich stopy, boli sme zúfalí. Naša strava obsahovala samé mlieko, syry, maslo, nátierky, deti jedli kaše, domáce vajíčka. Čo len bude to úbohé dieťa jesť? A najmä, čo bude jesť vonku, kde nie je priestor na nejaké sofistikované varenie? dnes Soňa Mäkká Strava a pitie
PR Kúpou topánok to nekončí Kamenný obchod VEREDA Sport v Považskej Bystrici sa sortimentu turistickej obuvi venuje už desať rokov a môže sa pochváliť najširšou ponukou turistických a bežeckých topánok v trenčianskom regióne. Navyše na obuv poskytuje kompletný servis vrátane dodatočnej úpravy veľkosti a pracovníci vám ochotne pomôžu s výberom tej správnej topánky, nielen slovne, ale napríklad aj skenovaním chodidla. včera sponzorovaný článok Obchody
Túra Nízke Taury - výstup na Radstätter Tauern V roku 2017 som začal objavovať Radstätter Tauern, čo je oblasť Niedere Tauern (Nízke Taury). Koncom mája som sa nad Hüttschlagom snažil vyliezť náročnú ferratu na hladkej skale, tvorenej akýmsi vrstveným serpentinitom. V júni som bol na Ennskraxene a prešiel som sa nenáročným, ale pekným hrebienkom na Kraxenkopf. Práve z tohoto vrcholu som obdivoval zasnežené štíty Faulkogel a Mosermandl. Nuž a začiatkom augusta som sa na najvyššie kopce pohoria vybral. včera Martin Knor Svet

Pod Trúbiacim kameňom 19/08/17 00:00 nová téma
    • Krupinská planina: pri rázcestí pod Trúbiacim kameňom v údolí Suchánskeho potoka

• 2 ľudia s vlastnou karimatkou a spacím vakom

• trojsezonná (bez vykurovacieho telesa)

• Suchánsky potok pri prístrešku, mútna studňa a pramienok po žltej značke smer Zabry