Altánok pri poľovníckej chate PZ Podskalka Príbelce
Altánok pri poľovníckej chate PZ Podskalka Príbelce Zatvoriť

Prístrešok Poľovnícka chata Podskalka

Pri mojej trojdňovej tuláčke juhovýchodom Krupinskej planiny som pri vysielači na Špaňom laze natrafil na opustené usadlosti, ktoré dopomohli k suchému a relatívne pohodlnému prenocovaniu. Pred dažďom však môže ochrániť tiež znalosť altánka pri poľovníckej chate, prípadne niekoľkých posedov.

Krupinská planina: na lúke Podskala pod vrchom Skalka/Skala (566 m) pri modrej značke
648 m n. m.
10 ľudí s vlastnou karimatkou
trojsezónna
Kontakt
Poľovnícke združenie Podskalka Príbelce
Spojenie
Horné Plachtince (bus), Čebovce (bus)

• od Horných Plachtiniec po modrej značke do 2.00 h,
  • od Čeboviec po modrej značke za 1.30 h.
  • od Sucháňa po zelenej a modrej značke za 3.30 h.

Chata Podskalka

Asi 20 minút chôdze od Španieho lazu smerom k Čelovciam, resp. k smerovníku Nad vinicami sa pri chate Podskalka na malej čistinke nachádza veľký krytý altánok. Toho času (marec 2017) bez príslušenstva, v daždi spoľahlivo ochráni, ale pred bočným vetrom relatívne ochráni len asi do metrovej výšky latkový plôtik. Preto asi pomôže celta pripevnená k stĺpikom. Nájde sa tu miesto pre väčšiu skupinu nocľažníkov s vlastnou karimatkou a spacím vakom. Niekoľko posedov sa nachádza od poľovníckej chaty Podskalka smerom k lúke, kde je rázcestník Nad vinicami.

Španí laz

Opustená laznícka usadlosť na Špaňom laze, známeho skôr vysielačom, ktorý sa týči neďaleko, sa nachádza pár minút od smerovníka smerom na Čebovce, resp. ku smerovníku Nad vinicami. Ide o prístupnú kôlňu a stodolu, ale využiť sa dá tiež obytná časť, keďže je voľne prístupná.

Besiedka NCH

Pri zostupe do Čeboviec od Španieho lazu sa napravo od modrej značky, asi na 10 metrov vzdialenej menšej čistinke nachádza menší altánok, resp. prístrešok, ktorý slúži pri absolvovaní náučného chodníka Stromy čebovských lesov.

Vodný zdroj som nezaznamenal pri žiadnom z popísaných miest. Ak poznáte prameň v ich okolí, napíšte do diskusie.