Poľovnícka chata Podskalka

02.09.17
Pri mojej trojdňovej tuláčke juhovýchodom Krupinskej planiny som pri vysielači na Špaňom laze natrafil na opustené usadlosti, ktoré dopomohli k suchému a relatívne pohodlnému prenocovaniu. Pred dažďom však môže ochrániť tiež znalosť altánka pri poľovníckej chate, prípadne niekoľkých posedov.

• od Horných Plachtiniec po modrej značke do 2.00 h,
  • od Čeboviec po modrej značke za 1.30 h.
  • od Sucháňa po zelenej a modrej značke za 3.30 h.

Chata Podskalka

Asi 20 minút chôdze od Španieho lazu smerom k Čelovciam, resp. k smerovníku Nad vinicami sa pri chate Podskalka na malej čistinke nachádza veľký krytý altánok. Toho času (marec 2017) bez príslušenstva, v daždi spoľahlivo ochráni, ale pred bočným vetrom relatívne ochráni len asi do metrovej výšky latkový plôtik. Preto asi pomôže celta pripevnená k stĺpikom. Nájde sa tu miesto pre väčšiu skupinu nocľažníkov s vlastnou karimatkou a spacím vakom. Niekoľko posedov sa nachádza od poľovníckej chaty Podskalka smerom k lúke, kde je rázcestník Nad vinicami.

Španí laz

Opustená laznícka usadlosť na Špaňom laze, známeho skôr vysielačom, ktorý sa týči neďaleko, sa nachádza pár minút od smerovníka smerom na Čebovce, resp. ku smerovníku Nad vinicami. Ide o prístupnú kôlňu a stodolu, ale využiť sa dá tiež obytná časť, keďže je voľne prístupná.

Besiedka NCH

Pri zostupe do Čeboviec od Španieho lazu sa napravo od modrej značky, asi na 10 metrov vzdialenej menšej čistinke nachádza menší altánok, resp. prístrešok, ktorý slúži pri absolvovaní náučného chodníka Stromy čebovských lesov.

Vodný zdroj som nezaznamenal pri žiadnom z popísaných miest. Ak poznáte prameň v ich okolí, napíšte do diskusie.

Poľovnícka chata Podskalka 02/09/17 00:00 nová téma

Túra Okruh Galmusom: Spišské Vlachy – Poráč – Slovinky Po rokoch, keď bolo tradíciou a povinnosťou chodiť na Veľkonočný pondelok oblievať kamarátky, začínam novú tradíciu veľknonočnopondelkových turistických akcií. Voľbu lokality som dlhšie zvažoval, ale kvôli ľahšej dostupnosti padla na planinu Galmus a jej modro-zelenú kombináciu. 18/01/18 Henrich Tomáš Volovské vrchy
Túra Hermanovský šlid (Hermanovce – Vyšný Slavkov) KST Chotárna Hermanovce 13 rokov organizuje zimné potulky v Bachurni, ktoré si v regióne vybudovali celkom slušné renomé. Keďže okrem trasy, ktorá sľubuje v slušnej snehovej nádielke perfektne bežkárske vyžitie, zároveň svojou priateľskou atmosférou na domovskej útulni Chotárna zahreje čajom nielen telo ale aj dušu návštevníka. 08/01/18 Henrich Tomáš Šariš
Túra Silvestrovsko–novoročný pochod Stupava – Modra Prelom rokov drvivá väčšina ľudí strávi niekde v spoločnosti, s alkoholom, zábavou a pohodou. Ja som však minulý Silvester všetky obvyklé silvestrovské radovánky odignoroval a využil tri voľné dni na veľmi netradičnú akciu v pre mňa najvzdialenejšom slovenskom pohorí - v Malých Karpatoch. 31/12/17 Henrich Tomáš Malé Karpaty

Túra Slovenská 56-stka alebo od Burdy až na Gerlach 2. Pokračujem v strelenom nápade, ktorý sa mi čím ďalej, tým viac páči. Zatiaľ čo väčšina mojich rovesníkov sa opíja po krčmách, spoznávam krásy Slovenska. Ale je to na každom, čomu dá prednosť. V putovaní po Slovensku pokračujem vrchmi: Poľana 1458 m, Ďumbier 2046 m, Ostredok 1596 m a Veľký Choč 1611 m. Túry neboli vôbec dopredu plánované, väčšinou vznikne nápad deň pred tým, ako niekam idem (niekedy aj v deň, keď idem). Takže je to dosť spontánne, pozriem do mapy a vrch, ktorý mi padne do oka, si vyberiem. dnes Pavel Forgáč Nízke Tatry, Poľana, +
Túra PR Hlinianska jelšina a Stredná hora Jeseň je obdobie, keď po nádherných farebných pohľadoch na prírodnú scenériu v jej druhej polovici, keď opadáva lístie zo stromov, nám umožňuje pohľad ďalej do útrob hôr. Objavia sa vzdialené, počas leta ukryté skalné miesta a skaly. Tak aj dnes sa na dve takéto vyberiem. Sú v blízkosti turistických trás, ktorými budem prechádzať v priebehu sviatočného dňa. Už vopred sa teším na nové miesta, ktoré pripojím k známym, a tak rozšírim obzor v milovaných Slanských vrchoch. včera Marián Jaššo Slanské vrchy

Poľovnícka chata Podskalka 02/09/17 00:00 nová téma
    • Krupinská planina: na lúke Podskala pod vrchom Skalka/Skala (566 m) pri modrej značke

• 10 ľudí s vlastnou karimatkou

• trojsezónna

• Poľovnícke združenie Podskalka Príbelce

• Horné Plachtince (bus), Čebovce (bus)