Poľovnícka chata Podskalka

02.09.17
Pri mojej trojdňovej tuláčke juhovýchodom Krupinskej planiny som pri vysielači na Špaňom laze natrafil na opustené usadlosti, ktoré dopomohli k suchému a relatívne pohodlnému prenocovaniu. Pred dažďom však môže ochrániť tiež znalosť altánka pri poľovníckej chate, prípadne niekoľkých posedov.

• od Horných Plachtiniec po modrej značke do 2.00 h,
  • od Čeboviec po modrej značke za 1.30 h.
  • od Sucháňa po zelenej a modrej značke za 3.30 h.

Chata Podskalka

Asi 20 minút chôdze od Španieho lazu smerom k Čelovciam, resp. k smerovníku Nad vinicami sa pri chate Podskalka na malej čistinke nachádza veľký krytý altánok. Toho času (marec 2017) bez príslušenstva, v daždi spoľahlivo ochráni, ale pred bočným vetrom relatívne ochráni len asi do metrovej výšky latkový plôtik. Preto asi pomôže celta pripevnená k stĺpikom. Nájde sa tu miesto pre väčšiu skupinu nocľažníkov s vlastnou karimatkou a spacím vakom. Niekoľko posedov sa nachádza od poľovníckej chaty Podskalka smerom k lúke, kde je rázcestník Nad vinicami.

Španí laz

Opustená laznícka usadlosť na Špaňom laze, známeho skôr vysielačom, ktorý sa týči neďaleko, sa nachádza pár minút od smerovníka smerom na Čebovce, resp. ku smerovníku Nad vinicami. Ide o prístupnú kôlňu a stodolu, ale využiť sa dá tiež obytná časť, keďže je voľne prístupná.

Besiedka NCH

Pri zostupe do Čeboviec od Španieho lazu sa napravo od modrej značky, asi na 10 metrov vzdialenej menšej čistinke nachádza menší altánok, resp. prístrešok, ktorý slúži pri absolvovaní náučného chodníka Stromy čebovských lesov.

Vodný zdroj som nezaznamenal pri žiadnom z popísaných miest. Ak poznáte prameň v ich okolí, napíšte do diskusie.

Poľovnícka chata Podskalka 02/09/17 00:00 nová téma

Túra Baboletné Ostrôžky z Píly do Luboreče Počas mojej prvej návštevy Ostrôžok si ma pohorie zo Slovenského stredohoria hneď získalo a stalo sa jedným z mojich najľúbivejších. Preto bolo hneď jasné, že sa sem musím niekedy vrátiť. Akurátny čas pre Ostrôžky nastal počas lanského babieho leta a stačilo len vyraziť. 09/09/18 Henrich Tomáš Ostrôžky
Túra Zabudnutý Gemer: Jelšava – Železník – Tisovec Jednou z posledných oblastí, ktoré som ešte nenavštívil ani len na poznávačkách Slovenska, ani len neprecestoval, je určite Horný Gemer. Už rok predtým tomu veľa nechýbalo, ale až koncom augusta 2017 sa mi konečne podarilo zájsť sem, prejsť a spoznať zabudnuté mestečká i dediny a ich početné pamiatky. 29/08/18 Henrich Tomáš Muránska planina, Revúcka vrchovina, +
Búda Senník Dolina pod Lyscom Počas mojej dvojdňovej túlačky v októbri 2017 som pri stúpaní na Lysec v Ostrôžkach naďabil na lúku Dolina, kde sa nachádza vcelku príhodný objekt na vandrácke prespanie. Objektom je síce senník, ale v pohorí, kde nie je veľa iných možností prístrešia, môže poslúžiť. 18/08/18 Henrich Tomáš Ostrôžky

Predstavenie Dámska mikina Bergans Fløyen V rámci tohto leta som obohatila svoj outdoorový šatník o novú mikinu od nórskej značky Bergans. Jej názov je Fløyen Fleece Jacket/W Half Zip, ide teda o dámsku flísku s rolákom, rozopínateľnú do polovice hrudníka. O tom, ako sme sa s mikinou zžili a čo sa dá od nej očakávať, si povieme viac v nasledujúcich riadkoch. dnes Soňa Mäkká Oblečenie
Predstavenie Original Buff z nového materiálu Univerzálna šatka španielskej značky Buff sa natoľko rozšírila, že názov zľudovel a takmer každý tomuto typu produktu povie jednoducho bufka. Hoci dnes už Buff ponúka kadečo, pred 25 rokmi začínali práve jednoduchým bezšvovým tubusom z mikrovlákna s rôznorodými možnosťami využitia, ktorý (až časom) nazvali Original Buff. Na tohtoročnej zimnej výstave ISPO v Mníchove predstavili originál z nového materiálu. Ušla sa mi vzorka, ktorú do hôr nosím od zimy a podelím sa s vami so svojimi dojmami v krátkej recenzii. dnes Ľubomír Mäkký Ostatné
Túra Hochschwab - Schaufelwand a Ebenstein Nie je umenie presvedčiť 6-ročné dieťa, aby išlo s vami na prechádzku. Tato jednoducho zavelí a ide sa. Ale keď má potomok 15 a viac, vtedy takýto postup nefunguje. Teraz však vyšla iniciatíva od syna. Chcel by ísť niekam na turistiku do Rakúska. včera Martin Knor Svet

Poľovnícka chata Podskalka 02/09/17 00:00 nová téma
    • Krupinská planina: na lúke Podskala pod vrchom Skalka/Skala (566 m) pri modrej značke

• 10 ľudí s vlastnou karimatkou

• trojsezónna

• Poľovnícke združenie Podskalka Príbelce

• Horné Plachtince (bus), Čebovce (bus)