Poľovnícka chata Podskalka

02.09.17
Pri mojej trojdňovej tuláčke juhovýchodom Krupinskej planiny som pri vysielači na Špaňom laze natrafil na opustené usadlosti, ktoré dopomohli k suchému a relatívne pohodlnému prenocovaniu. Pred dažďom však môže ochrániť tiež znalosť altánka pri poľovníckej chate, prípadne niekoľkých posedov.

• od Horných Plachtiniec po modrej značke do 2.00 h,
  • od Čeboviec po modrej značke za 1.30 h.
  • od Sucháňa po zelenej a modrej značke za 3.30 h.

Chata Podskalka

Asi 20 minút chôdze od Španieho lazu smerom k Čelovciam, resp. k smerovníku Nad vinicami sa pri chate Podskalka na malej čistinke nachádza veľký krytý altánok. Toho času (marec 2017) bez príslušenstva, v daždi spoľahlivo ochráni, ale pred bočným vetrom relatívne ochráni len asi do metrovej výšky latkový plôtik. Preto asi pomôže celta pripevnená k stĺpikom. Nájde sa tu miesto pre väčšiu skupinu nocľažníkov s vlastnou karimatkou a spacím vakom. Niekoľko posedov sa nachádza od poľovníckej chaty Podskalka smerom k lúke, kde je rázcestník Nad vinicami.

Španí laz

Opustená laznícka usadlosť na Špaňom laze, známeho skôr vysielačom, ktorý sa týči neďaleko, sa nachádza pár minút od smerovníka smerom na Čebovce, resp. ku smerovníku Nad vinicami. Ide o prístupnú kôlňu a stodolu, ale využiť sa dá tiež obytná časť, keďže je voľne prístupná.

Besiedka NCH

Pri zostupe do Čeboviec od Španieho lazu sa napravo od modrej značky, asi na 10 metrov vzdialenej menšej čistinke nachádza menší altánok, resp. prístrešok, ktorý slúži pri absolvovaní náučného chodníka Stromy čebovských lesov.

Vodný zdroj som nezaznamenal pri žiadnom z popísaných miest. Ak poznáte prameň v ich okolí, napíšte do diskusie.

Poľovnícka chata Podskalka 02/09/17 00:00 nová téma

Túra Bývalými významnými mestami Volovských vrchov II. Medzi ďalšie mestá Volovských vrchov, ktoré kedysi vzišli z banskej tradície, určite patria Krompachy a Gelnica. Po úpadku aj novšej priemyselnej výroby im nezostáva nič iné ako vrhnúť sa na turizmus. A obe mesta majú čo ponúknuť. 24/11/18 Henrich Tomáš Volovské vrchy
Túra Pamiatkami Podduklianska III. Memento mori Pred tromi rokmi, keď som bol naposledy pod Duklou, sa mi dva razy nepodarilo zastaviť sa a prezrieť si známy Taran, preto som si už vtedy sľúbil, že sa sem vrátim a snáď do tretice sa mi to podarí. Zároveň som zistil, že po oboch stranách hranice sú rôzne cintoríny z Veľkej vojny, ktoré sú hodné návštevy. Tak som oprášil aj svoj iný - starší plán na prezretie si oblasti. 01/11/18 Henrich Tomáš Nízke Beskydy
Túra Hermanovce – Bachureň – "Várheď" – Jarovnice Hradiská na východnom Slovensku nie sú až také známe ako inde. Preto ma vcelku prekvapilo, keď som v mape objavil jedno v podhorí Bachureň. Keďže najideálnejšie tam bolo zájsť v mimovegetačnom období, tak som musel čakať na jar. Pravý čas nastal v marcovú nedeľu, keď bolo príjemné teplo a po zime som bol hladný po dlhšej túre. 15/10/18 Henrich Tomáš Šariš

Rozhovor Vďaka behu si veci obzriem za kratší čas Majo Priadka sa na našej ultrascéne objavil pomerne nedávno, no odvtedy sa mu podarilo zhromaždiť pekné množstvo medailí. Z jeho tohtoročných domácich úspechov určite stojí za zmienku prvenstvo na Nízkotatranskej stíhačke či obhájené zdieľané prvenstvo z Východniarskej stovky (s Reném Mrázom). Zo zahraničných pretekov treba spomenúť francúzske L´Echappée Belle, na ktorého najdlhšej trase Majo obsadil fantastické 3. miesto. V závere sezóny si priviezol aj krásne 5. miesto z najdlhšej trate tureckého Salomon Cappadocia Ultra-Trail. Majo je členom bežeckej skupiny Trail Runners Trnava a bežeckého tímu Slovak Ultra Trail. Je to frajer, tak som ho trošku vyspovedala. dnes Júlia Batmendijnová Rozhovory
Túra Ponitrianska magistrála (Handlová – Nitra) Bude to síce kratší prechod ako predošlé, ale taktiež veľmi zaujímavý. Ponitrianska magistrála má “len“ 106 km, ale má všetko, čo má magistrála mať. Jediný problém je, že po celej dĺžke nie je žiadna útulňa. Jediná útulňa pod Rúbaným vrchom v pohorí Vtáčnik vyhorela. Body, kde sa dá relatívne prespať (keď nepočítam platené ubytovanie), sú hrady Hrušov a Jelenec (Gýmeš). dnes Pavel Forgáč Vtáčnik, Tribeč
Túra Kráľova hoľa dvakrát za dva dni Kráľovou hoľou začína hlavný hrebeň Nízkych Tatier, pričom je najvyšším kopcom vo východnej časti pohoria. Jeho vrchol má nadmorskú výšku 1946 m. Je to takmer dvojtisícovka. Keďže sa začiatkom novembra udržalo pekné počasie, rozhodol som sa, že na vrchol vybehnem. A to hneď dvakrát, pretože som si chcel pozrieť skalné okná ležiace na rôznych úbočiach hole. 08/12/18 Martin Knor Nízke Tatry

Poľovnícka chata Podskalka 02/09/17 00:00 nová téma
    • Krupinská planina: na lúke Podskala pod vrchom Skalka/Skala (566 m) pri modrej značke

• 10 ľudí s vlastnou karimatkou

• trojsezónna

• Poľovnícke združenie Podskalka Príbelce

• Horné Plachtince (bus), Čebovce (bus)