Poľovnícka chata Podskalka

02.09.17
Pri mojej trojdňovej tuláčke juhovýchodom Krupinskej planiny som pri vysielači na Špaňom laze natrafil na opustené usadlosti, ktoré dopomohli k suchému a relatívne pohodlnému prenocovaniu. Pred dažďom však môže ochrániť tiež znalosť altánka pri poľovníckej chate, prípadne niekoľkých posedov.

• od Horných Plachtiniec po modrej značke do 2.00 h,
  • od Čeboviec po modrej značke za 1.30 h.
  • od Sucháňa po zelenej a modrej značke za 3.30 h.

Chata Podskalka

Asi 20 minút chôdze od Španieho lazu smerom k Čelovciam, resp. k smerovníku Nad vinicami sa pri chate Podskalka na malej čistinke nachádza veľký krytý altánok. Toho času (marec 2017) bez príslušenstva, v daždi spoľahlivo ochráni, ale pred bočným vetrom relatívne ochráni len asi do metrovej výšky latkový plôtik. Preto asi pomôže celta pripevnená k stĺpikom. Nájde sa tu miesto pre väčšiu skupinu nocľažníkov s vlastnou karimatkou a spacím vakom. Niekoľko posedov sa nachádza od poľovníckej chaty Podskalka smerom k lúke, kde je rázcestník Nad vinicami.

Španí laz

Opustená laznícka usadlosť na Špaňom laze, známeho skôr vysielačom, ktorý sa týči neďaleko, sa nachádza pár minút od smerovníka smerom na Čebovce, resp. ku smerovníku Nad vinicami. Ide o prístupnú kôlňu a stodolu, ale využiť sa dá tiež obytná časť, keďže je voľne prístupná.

Besiedka NCH

Pri zostupe do Čeboviec od Španieho lazu sa napravo od modrej značky, asi na 10 metrov vzdialenej menšej čistinke nachádza menší altánok, resp. prístrešok, ktorý slúži pri absolvovaní náučného chodníka Stromy čebovských lesov.

Vodný zdroj som nezaznamenal pri žiadnom z popísaných miest. Ak poznáte prameň v ich okolí, napíšte do diskusie.

Poľovnícka chata Podskalka 02/09/17 00:00 nová téma

Túra Poldňovka polhrebeňom Braniska a Bachurne Pohorie Braniska ma fascinovalo už od malička, keď som cestoval okolo neho alebo cezeň po starej ceste. Novú dimenziu dalo cestovanie popod Branisko, tunelom. Po x rokoch pozerania naň, som sa v prvopočiatkoch mojej turistickej kariéry konečne rozhodol ho aj prejsť. dnes Henrich Tomáš Branisko, Šariš
Túra Šarišské Moai - Vartáše a iné podivuhodné skaly Polynézske Moai pravdepodobne poznajú milióny ľudí, no to Šarišské Moai poznajú len veľkí obdivovatelia Slanských vrchov. Ja som k nim nepatril, a tak vďaka jednému z nich sa mi podarilo zvláštny prírodný úkaz vidieť na vlastné oči a bol som nadšený. Za návštevu však stoja aj iné podivuhodné skalné útvary. 06/07/18 Henrich Tomáš Slanské vrchy
Túra Kacvín – Falštín – Durštín – Repiská – Jurgov Pre slovenských turistov, ktorí sú rozmaznaní Tatrami a Fatrami, je zaťažko spoznať zvyšok Slovenska. Nieto ešte zájsť k susedom. A to aj keď niektoré z týchto, dnes už zahraničných území, patrili niekedy Československu. Mne, ako milovníkovi slovensko-poľského pohraničia, viac nebolo treba a v auguste 2017 som tam opäť zašiel. 03/06/18 Henrich Tomáš Spišská Magura, Poľsko

Správa Poškodené a uzatvorené chodníky v Tatrách (video) Horská záchranná služba a Štátne lesy TANAP-u upozorňujú všetkých návštevníkov Vysokých Tatier na uzatvorenie turistických chodníkov cez Bielovodskú a Javorovú dolinu z dôvodu ich podmytia a strhnutia mostov. Bielovodská dolina je celá uzatvorená od rázcestia pod Poľským hrebeňom po Lysú Poľanu. Najkritickejšia situácia je v oblasti Javorovej doliny, kde voda strhla časť zeleno značeného turistického chodníka. Momentálne je nepriechodný, na jeho dočasnú uzáveru turistov priamo v teréne upozornia aj informačné tabuľky. včera Soňa Mäkká Správy
Cyklotúra Poprad – Krížna – Kasárne – Holešov Tak už je to tady! Konečně dojde na můj dávno organizovaný a dosud neuskutečněný cyklopřejezd z Popradu domu do Holešova. Abych to trochu rozvedl: asi před dvěma lety jsem si vymyslel, že bych chtěl jet na horském kole nějakou delší štreku. No a protože české hory prakticky vůbec neznám, kromě snad Hostýnských vrchů a trochu Beskyd, tak padla volba na Poprad. A to z několika důvodů: Na Liptově jsem studoval, jezdím tam dodnes na kolo, případně na lyže, na mé milované Velké Fatře se snažím být co nejčastěji a v Turci mám většinu rodiny. A tak nějak to Slovensko znám důvěrněji... Zatím to nevyšlo z různých důvodů, jednou nemoc potom zas počasí, tak teď musí! Měl se mnou jet kamarád Josef, který bohužel nafasoval antibiotika a oba jsme usoudili, že by se spíš trápil. Tak jsem se vydal sám. včera David Šlúch Malá Fatra, Nízke Tatry, +

Poľovnícka chata Podskalka 02/09/17 00:00 nová téma
    • Krupinská planina: na lúke Podskala pod vrchom Skalka/Skala (566 m) pri modrej značke

• 10 ľudí s vlastnou karimatkou

• trojsezónna

• Poľovnícke združenie Podskalka Príbelce

• Horné Plachtince (bus), Čebovce (bus)