Panská Javorina

12.08.17

Prístrešok sa nachádza na otvorenom priestranstve pár metrov pod vrcholom Panskej Javoriny. Terén v okolí je momentálne ešte poznačený výstavbou, časom snáď zarastie trávou.

• červená z Mníchovej lehoty (po hrebeni cez Inovec), 5.40 h,
  • modrá z Kálnice, 3.55 h,
  • modrá + žltá + červená + modrá z Hrádku, 4.10 h,
  • modrá + červená + modrá z Lúky (cez Tematín a Bezovec), 6:05 h,
  • červená + modrá z Bezovca (bus), 3:35 h
  • modrá + červená + modrá z Podhradia, 3:50 h,
  • modrá z Duchonky, 3:35 h.

Prístrešok má tvar štvorbokého ihlana so stranou asi 7 metrov. Konštrukcia je z drevených trámov, obloženie aj podlaha z dosiek. Vchod bez dverí je vo výklenku orientovanom na juh, v ostatných troch stenách sú trojuholníkové výklenky okien, ktoré sa dajú zvnútra uzavrieť pre prípad dažďa. Podlaha je nad terén zodvihnutá na kovových konzolách, steny tvoriace zároveň strechu sú zvonku pokryté plastovou imitáciou šindľa (vyzerá to dosť trvanlivo). Interiér tvorí pevne uchytený drevený stôl s dvoma lavicami. Ponechaný je otvor pre prístup do malého podkrovia, zatiaľ bez rebríka, takže prístup je ťažký. Pre prípad nocľahu sa tu uloží odhadom aj 15 ľudí (v podkroví 2-3 osoby).

Rozhľadňa poskytuje kruhový výhľad obmedzený len meteorologickými podmienkami. Prameň samozrejme na vrchole nenájdete. Najbližšie mne známe zdroje vody sú pri útulni Izba, pod Prieľačinou alebo slabý prameň v Jelenej doline.

Iniciátorom aj realizátorom tohto počinu patrí veľká vďaka. Treba len dúfať, že prístrešok bude dlhé roky slúžiť svojmu účelu.

Panská Javorina 12/08/17 15:20 6 príspevkov

Prístrešok Panská Javorina Po roku som znova navštívil vrchol Panskej Javoriny v Považskom Inovci. Aké bolo moje prekvapenie, keď som okrem rozhľadne na vrchole neďaleko pod ňou zbadal celkom nový prístrešok netradičného tvaru. Podľa informácie od okoloidúceho lesníka ho postavil KST pri príležitosti nedávneho letného zrazu na Duchonke. 12/08/17 Michal Bukvai Považský Inovec
Túra Babiná – B. Štiavnica – Sklené Teplice – Bzenica Koncom júna sa v predpovedi rysovalo zopár dní bez obvyklých búrok, a tak som pozeral do mapy, kde by som sa tri dni mohol túlať. Voľba padla na Štiavnické vrchy, kde som dávnejšie nebol. Už len naplánovať trasu, zahrnúť do nej čo najviac neznámych úsekov a skoordinovať s možnosťami verejnej dopravy. 06/08/17 Michal Bukvai Štiavnické vrchy
Prístrešok Pinkenberg Počas viacdňového putovania Štiavnickými vrchmi som prechádzal zelenou TZT zo Štefultova do sedla Krížna. Pod Pinkovým vrchom (niekdajší názov Pinkenberg) sa nachádza drevený prístrešok. Turista ho môže použiť najmä ako úkryt pred nepohodou, na prenocovanie veľa pohodlia neposkytuje. 29/07/17 Michal Bukvai Štiavnické vrchy

Túra Veľký vrch, Veľký kopec, Malý vrch a Csonkavár Veľkonočná nedeľa, počasie typické aprílové, veľmi sa ochladilo. Napriek tomu sa aj dnes stretnem s Martinom a vychutnáme si spoznávanie Dolného Zemplína. Nič nás dnes nemôže odradiť od našich predsavzatí, plán je plán a ten sa musí naplniť do bodky. Snáď to v priebehu dňa nebude až také strašné s počasím, aj keď predpovede nie sú vôbec lichotivé. dnes Marián Jaššo Zemplín
PR Montura Fly Jacket – ľahká vetruodolná bunda Recenzia na extraľahkú vetruodolnú bundu Montura Fly Jacket s membránou GORE® WINDSTOPPER s podlepenými švami, ktorá má aj pomerne zaujímavé vodeodolné vlastnosti. Poslúži pri náhlych zmenách počasia všetkým aktívnym horským nadšencom. včera sponzorovaný článok Oblečenie
Správa Novinka na Ferrate HZS – lanové mosty Pojem Martinská ferrata, resp. správnejší názov Ferrata HZS, je už dlhšiu dobu známy širokej verejnosti. Nielen počas týchto letných dní na ňu zavíta veľké množstvo návštevníkov, a preto si myslím, že ju bližšie už predstavovať netreba. Za zmienku ale stojí novinka, ktorá pribudla túto sezónu - dva nové lanové mosty. včera Michal Mikuláš Správy

Panská Javorina 12/08/17 15:20 6 príspevkov
    • Považský Inovec, Panská Javorina

• trojsezónna bez vykurovacieho telesa