Prístrešok na Panskej Javorine
Prístrešok na Panskej Javorine Zatvoriť

Prístrešok Panská Javorina

OBJEKT UŽ NEEXISTUJE – Po roku som znova navštívil vrchol Panskej Javoriny v Považskom Inovci. Aké bolo moje prekvapenie, keď som okrem rozhľadne na vrchole neďaleko pod ňou zbadal celkom nový prístrešok netradičného tvaru. Podľa informácie od okoloidúceho lesníka ho postavil KST pri príležitosti nedávneho letného zrazu na Duchonke.

Považský Inovec, Panská Javorina
935 m n. m.
trojsezónna bez vykurovacieho telesa
Zrušené od
14.5.2019
Zrušené - poznámka
Objekt úplne zhorel – článok ponechaváme z historických dôvodov

Prístrešok sa nachádza na otvorenom priestranstve pár metrov pod vrcholom Panskej Javoriny. Terén v okolí je momentálne ešte poznačený výstavbou, časom snáď zarastie trávou.

• červená z Mníchovej lehoty (po hrebeni cez Inovec), 5.40 h,
  • modrá z Kálnice, 3.55 h,
  • modrá + žltá + červená + modrá z Hrádku, 4.10 h,
  • modrá + červená + modrá z Lúky (cez Tematín a Bezovec), 6:05 h,
  • červená + modrá z Bezovca (bus), 3:35 h
  • modrá + červená + modrá z Podhradia, 3:50 h,
  • modrá z Duchonky, 3:35 h.

Prístrešok má tvar štvorbokého ihlana so stranou asi 7 metrov. Konštrukcia je z drevených trámov, obloženie aj podlaha z dosiek. Vchod bez dverí je vo výklenku orientovanom na juh, v ostatných troch stenách sú trojuholníkové výklenky okien, ktoré sa dajú zvnútra uzavrieť pre prípad dažďa. Podlaha je nad terén zodvihnutá na kovových konzolách, steny tvoriace zároveň strechu sú zvonku pokryté plastovou imitáciou šindľa (vyzerá to dosť trvanlivo). Interiér tvorí pevne uchytený drevený stôl s dvoma lavicami. Ponechaný je otvor pre prístup do malého podkrovia, zatiaľ bez rebríka, takže prístup je ťažký. Pre prípad nocľahu sa tu uloží odhadom aj 15 ľudí (v podkroví 2-3 osoby).

Rozhľadňa poskytuje kruhový výhľad obmedzený len meteorologickými podmienkami. Prameň samozrejme na vrchole nenájdete. Najbližšie mne známe zdroje vody sú pri útulni Izba, pod Prieľačinou alebo slabý prameň v Jelenej doline.

Iniciátorom aj realizátorom tohto počinu patrí veľká vďaka. Treba len dúfať, že prístrešok bude dlhé roky slúžiť svojmu účelu.