Vodná nádrž Plášťovce

30.09.17
Počas dvoch pobytov v Dudinciach som navštívil všetky okolité dediny, až na Plášťovce. Takže nastal čas sa tam v jedno slnečné poobedie po liečebných procedúrach vybrať. Keďže tam samozrejme nevedie žiadna značka, pohyboval som sa po poľných cestičkách. Keď som pri poľovníckej chatke na Babe, opísanej pri minulom pobyte, odbočil doprava a cez kopec Babica zišiel k vodnej nádrži Plášťovce, našiel som tam prístrešky, o ktorých je škoda sa nezmieniť.

Prístrešky slúžia pravdepodobne miestnym rybárom. Rozprával som sa s jedným z nich a povedal, že pokiaľ nie sú obsadené rybármi, nemajú nič proti tomu, aby tu prenocoval aj niekto druhý. Istotne to nebudú diaľkoví turisti, ale cyklistom by sa toto miesto mohlo hodiť pri putovaní Hontom.

Z Dudiniec po zelenej značke prejdeme do Meroviec a keď prudko zabočíte doľava, treba pokračovať rovno pomedzi chatky na náhornú plošinu a po poľnej ceste doľava s peknými výhľadmi na obe strany. Pri poľovníckej chatke na Babe (na križovatke) sa treba dať doprava po poľnej ceste a na ďalšom rázcestí treba odbočiť doľava cez pole a lesom klesnúť k vodnej nádrži, čo je 7 km.

Z Plášťoviec od smerovníka modrej značky po hlavnej ulici smerom na Šahy a pred koncom obce doprava, mostíkom ponad Krupinicu k areálu PD. Asfaltka pokračuje popod les k vodnej nádrži. Nedá sa zablúdiť (2,5 km).

Objekty

Na západnej strane vodnej nádrže, po ktorej som išiel, sú štyri stavby. Od jednoduchého altánku s hlinenou podlahou, stolom a lavičkami, nad ktorými je škridlová strecha, podopretá šiestimi drevenými stĺpmi, cez podobný, ale menší s drevenou podlahou, po pomerne luxusné dva, ktoré zaručia aj v daždi suchý nocľah.

Jeden má drevenú konštrukciu prekrytú celtou z nákladného auta a s posteľou s koženkovou epedou. Tu by sa snáď vyspali dvaja a na zemi s karimatkou ďalší nocľažník. Pred prístreškom je stôl a veľká drevená lavica, kde by sa v prípade suchej noci tiež mohol niekto vyspať.

Posledný, štvrtý prístrešok je chatka - „teľatník“. Nemá síce prednú stenu, ale strecha vyzerá byť nepremokavá. Vnútri je stôl a dve lavice, čiže by sa tu v suchu a pohode vyspali traja ľudia. Vonku sú dve lavice a ohnisko. Dreva je v okolitom lese dosť. Voda z prítoku do nádrže by po prevarení mohla byť pitná.

Nad cestou z Plášťoviec k vodnej nádrži je v brale, podľa mňa umelá, jaskyňa. Podobných umelo vytvorených priestorov je v regióne Hontu (Lišov, dúpence pri Hontianskych Tesároch, Brhlovce) viacero.

Vodná nádrž Plášťovce 30/09/17 00:00 nová téma

Túra GSB: Hviezdoslavova horáreň – Rabka Zdrój Kamarátom sa minuloročné putovanie po Hlavnej beskydskej magistrále (Główny Szlak Beskidzki /GSB/) veľmi páčilo a tak som bol vyzvaný, aby som na tento rok naplánoval jeho pokračovanie. Dohodli sme sa opäť na víkende + tri dni dovolenky a plány kolegov v práci na dovolenky rozhodli, že to bude od 1. 6. 2018. V marci som sa pustil do ťažšej časti a to zháňania ubytovania na trase Oravská Polhora – Červený Kláštor. Najviac mi dalo zabrať zohnanie ubytovania v Krościenku nad Dunajcem, ale po desiatkach telefonátov a SMS–iek, sa mi podarilo zohnať všetkých päť nocľahov pre šesť ľudí. V piatok 1. 6. sme po práci napokon do vlaku nasadli piati. 17/07/18 Miroslav Svítek Orava a Kysuce, Oravské Beskydy, +
Túra Hevlín – Znojmo - 4. etapa KPG Po troch týždňoch som sa opäť vybral putovať popri rieke Dyje a bol som veľmi rád, že sa mohol pridať aj Mivy. Kúpili sme si za 150,- Kč celodenný lístok pre dvoch na IDJMK, a keby sme to vedeli skôr, mohol naň Mivy cestovať už z Hodonína. Kedy sa niečoho podobného dožijeme na Slovensku? Ráno bola taká hmla, že z vlaku nebolo vidno ani okolie koľajníc, no po vystúpení z autobusu v Hevlíne sa to zlepšilo a napokon pieklo slnko. 11/07/18 Miroslav Svítek Česko
Túra Hevlín – Dolní Věstonice - 3. etapa KPG Na tretiu etapu putovania popri rieke Dyje som sa vybral sám. V Břeclavi som zistil, že vďaka IDJMK si môžem na železničnej stanici kúpiť jeden lístok na vlak aj autobus a to dokonca až do rakúskeho mestečka Laa an der Thaya. V TIC v obci Hevlín som strávil skoro 45 minút rozhovorom o živote s jeho veľmi ochotnou pracovníčkou. Dyje v tomto úseku je rovná, akoby bola narysovaná podľa pravítka a veľmi som sa tešil na sústavu 15 pevnôstok z 1. ČSR. Žiaľ, pre krátkosť času som sa vôbec nemohol venovať akvaduktu, rozhľadni, ani zámku v Drholci. 04/07/18 Miroslav Svítek Česko

Túra Poldňovka polhrebeňom Braniska a Bachurne Pohorie Braniska ma fascinovalo už od malička, keď som cestoval okolo neho alebo cezeň po starej ceste. Novú dimenziu dalo cestovanie popod Branisko, tunelom. Po x rokoch pozerania naň, som sa v prvopočiatkoch mojej turistickej kariéry konečne rozhodol ho aj prejsť. dnes Henrich Tomáš Branisko, Šariš
Správa Poškodené a uzatvorené chodníky v Tatrách (video) Horská záchranná služba a Štátne lesy TANAP-u upozorňujú všetkých návštevníkov Vysokých Tatier na uzatvorenie turistických chodníkov cez Bielovodskú a Javorovú dolinu z dôvodu ich podmytia a strhnutia mostov. Bielovodská dolina je celá uzatvorená od rázcestia pod Poľským hrebeňom po Lysú Poľanu. Najkritickejšia situácia je v oblasti Javorovej doliny, kde voda strhla časť zeleno značeného turistického chodníka. Momentálne je nepriechodný, na jeho dočasnú uzáveru turistov priamo v teréne upozornia aj informačné tabuľky. včera Soňa Mäkká Správy
Cyklotúra Poprad – Krížna – Kasárne – Holešov Tak už je to tady! Konečně dojde na můj dávno organizovaný a dosud neuskutečněný cyklopřejezd z Popradu domu do Holešova. Abych to trochu rozvedl: asi před dvěma lety jsem si vymyslel, že bych chtěl jet na horském kole nějakou delší štreku. No a protože české hory prakticky vůbec neznám, kromě snad Hostýnských vrchů a trochu Beskyd, tak padla volba na Poprad. A to z několika důvodů: Na Liptově jsem studoval, jezdím tam dodnes na kolo, případně na lyže, na mé milované Velké Fatře se snažím být co nejčastěji a v Turci mám většinu rodiny. A tak nějak to Slovensko znám důvěrněji... Zatím to nevyšlo z různých důvodů, jednou nemoc potom zas počasí, tak teď musí! Měl se mnou jet kamarád Josef, který bohužel nafasoval antibiotika a oba jsme usoudili, že by se spíš trápil. Tak jsem se vydal sám. včera David Šlúch Malá Fatra, Nízke Tatry, +

Vodná nádrž Plášťovce 30/09/17 00:00 nová téma
    • Krupinská planina: juhozápadný cíp pohoria pri Plášťovciach - vodná nádrž

• karimatka je vhodná, 6 osôb

• prítok do vodnej nádrže