Vodná nádrž Plášťovce

30.09.17

Prístrešky slúžia pravdepodobne miestnym rybárom. Rozprával som sa s jedným z nich a povedal, že pokiaľ nie sú obsadené rybármi, nemajú nič proti tomu, aby tu prenocoval aj niekto druhý. Istotne to nebudú diaľkoví turisti, ale cyklistom by sa toto miesto mohlo hodiť pri putovaní Hontom.

Z Dudiniec po zelenej značke prejdeme do Meroviec a keď prudko zabočíte doľava, treba pokračovať rovno pomedzi chatky na náhornú plošinu a po poľnej ceste doľava s peknými výhľadmi na obe strany. Pri poľovníckej chatke na Babe (na križovatke) sa treba dať doprava po poľnej ceste a na ďalšom rázcestí treba odbočiť doľava cez pole a lesom klesnúť k vodnej nádrži, čo je 7 km.

Z Plášťoviec od smerovníka modrej značky po hlavnej ulici smerom na Šahy a pred koncom obce doprava, mostíkom ponad Krupinicu k areálu PD. Asfaltka pokračuje popod les k vodnej nádrži. Nedá sa zablúdiť (2,5 km).

Objekty

Na západnej strane vodnej nádrže, po ktorej som išiel, sú štyri stavby. Od jednoduchého altánku s hlinenou podlahou, stolom a lavičkami, nad ktorými je škridlová strecha, podopretá šiestimi drevenými stĺpmi, cez podobný, ale menší s drevenou podlahou, po pomerne luxusné dva, ktoré zaručia aj v daždi suchý nocľah.

Jeden má drevenú konštrukciu prekrytú celtou z nákladného auta a s posteľou s koženkovou epedou. Tu by sa snáď vyspali dvaja a na zemi s karimatkou ďalší nocľažník. Pred prístreškom je stôl a veľká drevená lavica, kde by sa v prípade suchej noci tiež mohol niekto vyspať.

Posledný, štvrtý prístrešok je chatka - „teľatník“. Nemá síce prednú stenu, ale strecha vyzerá byť nepremokavá. Vnútri je stôl a dve lavice, čiže by sa tu v suchu a pohode vyspali traja ľudia. Vonku sú dve lavice a ohnisko. Dreva je v okolitom lese dosť. Voda z prítoku do nádrže by po prevarení mohla byť pitná.

Nad cestou z Plášťoviec k vodnej nádrži je v brale, podľa mňa umelá, jaskyňa. Podobných umelo vytvorených priestorov je v regióne Hontu (Lišov, dúpence pri Hontianskych Tesároch, Brhlovce) viacero.

Vodná nádrž Plášťovce 30/09/17 00:00 nová téma

Túra GSB: Nýdek – Kiczory – Korcháňovci Keď som po návrate z päťdňového putovania po trase Čierne pri Čadci – Kiczory – Markowe Szczawiny – Oravská Polhora zistil, že sme išli od Kiczory vlastne Glówny Szlak Beskidzki (GSB, slovensky Hlavná beskydská magistrála), ktorý ide v dĺžke 498 km od Ustrona po Wolosate, zatúžil som trasu prejsť celú. Samozrejme, po častiach, a tak som na tri dni voľna v septembri naplánoval ďalšie putovanie. Dlho som okolo nejakého vandru nemal toľko peripetií, ale napokon všetko dobre dopadlo. 16/10/17 Miroslav Svítek Orava a Kysuce, Česko, +
Túra Čierna Hora - Prokletije - výstup na Zla Kolata Náš T. O. Bjatek zorganizoval koncom augusta 2017 deväťdňový letecký zájazd do Čiernej Hory. Keďže jeho súčasťou, okrem spoznávania kultúrnych pamiatok, bola hlavne turistika v NP Prokletije a NP Durmitor, rád som sa prihlásil. Po prílete do Podgorice sme sa autobusom presunuli ku Plavsko jezero a ubytovali sa v penzióne Šarkinoviči, oproti mestečku Plav. 03/10/17 Miroslav Svítek Svet
Prístrešok Vodná nádrž Plášťovce Počas dvoch pobytov v Dudinciach som navštívil všetky okolité dediny, až na Plášťovce. Takže nastal čas sa tam v jedno slnečné poobedie po liečebných procedúrach vybrať. Keďže tam samozrejme nevedie žiadna značka, pohyboval som sa po poľných cestičkách. Keď som pri poľovníckej chatke na Babe, opísanej pri minulom pobyte, odbočil doprava a cez kopec Babica zišiel k vodnej nádrži Plášťovce, našiel som tam prístrešky, o ktorých je škoda sa nezmieniť. 30/09/17 Miroslav Svítek Krupinská planina

Túra Polhrebeňovka Javorníkov cez tri Vrchrieky Keď si tak v máji na vandri Volovskými vrchmi sedíme pod strechou a čakáme, kým prestane pršať, padne otázka: „A čo naplánujeme na leto?“ Už po niekoľkýkrát hádžem do pléna na schválenie moje domovské pohorie – Javorníky. Už sme ich mali v pláne niekoľkokrát, ale vždy na jeseň, kedy nám plány zrušil skorý nástup zimy. Návrh je na moje potešenie jednohlasne odsúhlasený, pri pohľade do kalendára hneď navrhujeme dátum a po spomenutí plánov na leto medzi kamarátmi k nám postupne pribúdajú ďalší záujemcovia. Vyzerá to na masovú akciu. Predbežne by nás mohlo byť desať. Uff. dnes Zdeno Vasilišin Javorníky
Túra Ako sme spoznávali Liptov s našimi ratolesťami V článku by som rada priniesla niekoľko tipov, čo navštíviť s malými deťmi na Liptove. Bývali sme pri Liptovskom Mikuláši pod kopcami v dedine Smrečany. Na Liptove sme strávili celkovo dve týždňové letné dovolenky v dvoch rokoch po sebe. Presvedčili nás o tom, že je tu stále čo objavovať. Nájdete tu široké možnosti na turistiku, cyklistiku, ale aj spoznávanie kultúry, historických pamiatok alebo jaskýň. Viete si urobiť program v peknom aj škaredom počasí, ponuka je široká. Naše deti boli vo veku takmer 4 a 6 rokov, resp. o rôčik viac. Na naše obe dovolenky sme brali so sebou bicykle, pre mladšiu dcérku ťažnú tyč na bicykel, starší syn bicykloval samostatne. Program sme prispôsobovali počasiu a únave, aby bol dostatočne pestrý a pre deti zaujímavý. Čo sme navštívili? 20/10/17 Jana Bílešová Nízke Tatry, Západné Tatry, +
Cyklotúra Okolo Vršatca z Pruského V letných horúčavách v poslednom čase nahrádzam turistiku cykloturistikou. Z domácich končín sa občas presúvam do atraktívnejších, horských lokalít, kde mi nejde tak o cyklistický výkon, ale skôr o „zrýchlenú“ turistiku – najmä dolu kopcom. Tentoraz padla voľba na Vršatec - jedinečné zoskupenie brál, vypínajúce sa nad Ilavskou kotlinou. Skaliská boli ešte v časoch dinosaurov súčasťou obrovskej útesovej bariéry, ktorú neskôr tlak vznikajúcich Karpát v dvoch fázach rozdrvil, zároveň však niektoré bralá vytlačil na povrch. 19/10/17 Peter Straka Biele Karpaty

Vodná nádrž Plášťovce 30/09/17 00:00 nová téma
    • Krupinská planina: juhozápadný cíp pohoria pri Plášťovciach - vodná nádrž

• karimatka je vhodná, 6 osôb

• prítok do vodnej nádrže