Vodná nádrž Plášťovce

30.09.17
Počas dvoch pobytov v Dudinciach som navštívil všetky okolité dediny, až na Plášťovce. Takže nastal čas sa tam v jedno slnečné poobedie po liečebných procedúrach vybrať. Keďže tam samozrejme nevedie žiadna značka, pohyboval som sa po poľných cestičkách. Keď som pri poľovníckej chatke na Babe, opísanej pri minulom pobyte, odbočil doprava a cez kopec Babica zišiel k vodnej nádrži Plášťovce, našiel som tam prístrešky, o ktorých je škoda sa nezmieniť.

Prístrešky slúžia pravdepodobne miestnym rybárom. Rozprával som sa s jedným z nich a povedal, že pokiaľ nie sú obsadené rybármi, nemajú nič proti tomu, aby tu prenocoval aj niekto druhý. Istotne to nebudú diaľkoví turisti, ale cyklistom by sa toto miesto mohlo hodiť pri putovaní Hontom.

Z Dudiniec po zelenej značke prejdeme do Meroviec a keď prudko zabočíte doľava, treba pokračovať rovno pomedzi chatky na náhornú plošinu a po poľnej ceste doľava s peknými výhľadmi na obe strany. Pri poľovníckej chatke na Babe (na križovatke) sa treba dať doprava po poľnej ceste a na ďalšom rázcestí treba odbočiť doľava cez pole a lesom klesnúť k vodnej nádrži, čo je 7 km.

Z Plášťoviec od smerovníka modrej značky po hlavnej ulici smerom na Šahy a pred koncom obce doprava, mostíkom ponad Krupinicu k areálu PD. Asfaltka pokračuje popod les k vodnej nádrži. Nedá sa zablúdiť (2,5 km).

Objekty

Na západnej strane vodnej nádrže, po ktorej som išiel, sú štyri stavby. Od jednoduchého altánku s hlinenou podlahou, stolom a lavičkami, nad ktorými je škridlová strecha, podopretá šiestimi drevenými stĺpmi, cez podobný, ale menší s drevenou podlahou, po pomerne luxusné dva, ktoré zaručia aj v daždi suchý nocľah.

Jeden má drevenú konštrukciu prekrytú celtou z nákladného auta a s posteľou s koženkovou epedou. Tu by sa snáď vyspali dvaja a na zemi s karimatkou ďalší nocľažník. Pred prístreškom je stôl a veľká drevená lavica, kde by sa v prípade suchej noci tiež mohol niekto vyspať.

Posledný, štvrtý prístrešok je chatka - „teľatník“. Nemá síce prednú stenu, ale strecha vyzerá byť nepremokavá. Vnútri je stôl a dve lavice, čiže by sa tu v suchu a pohode vyspali traja ľudia. Vonku sú dve lavice a ohnisko. Dreva je v okolitom lese dosť. Voda z prítoku do nádrže by po prevarení mohla byť pitná.

Nad cestou z Plášťoviec k vodnej nádrži je v brale, podľa mňa umelá, jaskyňa. Podobných umelo vytvorených priestorov je v regióne Hontu (Lišov, dúpence pri Hontianskych Tesároch, Brhlovce) viacero.

Vodná nádrž Plášťovce 30/09/17 00:00 nová téma

Túra Dolní Věstonice – Břeclav - 2. etapa KPG Prešlo šesť týždňov od našej 1. etapy Kristkovej Podyjskej glyptotéky (KPG) a my sme sa s Mivym vybrali na 2. etapu. Kým pri prvej bolo -10 ºC, teraz sme kráčali v krátkych rukávoch a jar bola v plnom prúde. Dyje bola spacifikovaná v troch vodných nádržiach a až po Břeclav sme po bobroch nenašli žiadne stopy. Zato sme sa stretli s naším prvým rybím prechodom. Jedine Janův hrad bol v ľudskom obliehaní, ináč sme si krásnu jarnú zeleň užívali sami. 01/06/18 Miroslav Svítek Svet
Prístrešok Táborisko Ráztočnianske lazy za Hájom Pri túre z Chaty Poniklec na Remate za Hájskou jaskyňou a Jaskyňou na lazoch som pri stúpaní z lesa od Hájskej skaly na lúky objavil sen každého tuláka. Najprv som si išiel pozrieť chatu v hájiku, či sa nehodí na prespanie jej veranda, ale kúsok nad ňou som uvidel drevenú stavbu s odťahovým komínom nad ohniskom. 19/05/18 Miroslav Svítek Žiar
Túra Prievidza, Remata a Hájska jaskyňa Po štyroch rokoch som sa odhodlal ísť s kamarátmi na veľkonočný pobyt na chate. Pelé zabezpečil Chatu Poniklec na Remate pri Handlovej. Keď som si preštudoval mapu, rozhodol som sa ísť na chatu individuálne a vymazať tak biele miesta poznania trás slovenskými pohoriami. Žiaľ, daždivé počasie zmarilo plány a v nedeľu som sa zbalil a pobral sa domov. Mrzí ma hlavne neprejdenie neznačenej trasy medzi Rematou a Žiarom nad Hronom. 13/05/18 Miroslav Svítek Vtáčnik, Žiar

Túra Jarný Vápeč – okruh z Hornej Poruby Keď bol Hiking.sk ešte len v predškolskom veku, rozhodli sme sa nestretávať sa s priateľmi a čitateľmi len online a začali sme vymýšľať rôzne podujatia. Prvé čisto turistické stretnutie sa odohralo na atraktívnom kopci Vápeč. Akcia sa uskutočnila v peknom počasí a hádam k spokojnosti všetkých zúčastnených. Tento apríl od nej uplynulo už desať rokov, ani som sa nenazdala, a tak sa vyberám spomínať priamo do terénu. dnes Soňa Mäkká Strážovské vrchy
Recenzia Najkrajšie cyklookruhy 2. diel Poznáte už dlhšie moju slabosť na knižky, mapy, atlasy a ďalšie tlačoviny voňajúce novotou. Do kníhkupectva chodím najradšej sama a nikdy neodídem naprázdno. Neobídem stojany s turistickými knižkami. Všetko nové si prezriem a vždy nájdem dôvod na kúpu. Naposledy som si moju cykloturistickú knižnicu obohatila o druhý diel Najkrajších cyklookruhov od vydavateľstva Dajama. V knižnici mám samozrejme aj prvý. včera Daniela Mäkká Mapy a knihy
Cyklotúra Hainburg an der Donau a jeho zrúcaniny Väčšinou opisujem skôr menej známe trasy, ale teraz pridám jednu prefláknutú. Keďže sprevádzam syna na akciu do Bratislavy, ale ja sa tam nechystám, zobral som si bicykel a urobil som si výlet po pár petržalských bunkroch a do blízkeho Hainburgu. Nešlo čisto o cyklovýlet, na niektoré chodníky bol zákaz pre bicykle, a tak som si ich prešiel pešo. včera Vladimír Prutkay Svet

Vodná nádrž Plášťovce 30/09/17 00:00 nová téma
    • Krupinská planina: juhozápadný cíp pohoria pri Plášťovciach - vodná nádrž

• karimatka je vhodná, 6 osôb

• prítok do vodnej nádrže