Montury Fly Jacket
Montury Fly Jacket Zatvoriť

PR Montura Fly Jacket – ľahká vetruodolná bunda

Recenzia na extraľahkú vetruodolnú bundu Montura Fly Jacket s membránou GORE® WINDSTOPPER s podlepenými švami, ktorá má aj pomerne zaujímavé vodeodolné vlastnosti. Poslúži pri náhlych zmenách počasia všetkým aktívnym horským nadšencom.

Keď sa v ponuke e-shopu a kamenných predajní SPORTRYSY objavila bunda Montura Fly Jacket, tak som sa veľmi potešila. Pretože som už dlhší čas hľadala záložný kúsok oblečenia, ktorý by bol superľahký a dobre zbaliteľný.

Na prvý pohľad bunda pôsobí dosť krehko, ba až “papierovo“. Je to však sofistikovaný “matroš“, ktorý toho znesie naozaj dosť. Jedná sa o strečový 100% polyamid s membránou GORE® WINDSTOPPER poistený podlepenými švami. Tak ako väčšina ľudí, aj ja som som si donedávna myslela, že membrána proti vetru poskytuje len ochranu pred vetrom. V skutočnosti má Windstopper (aj iné vetruodolné membrány) pomerne zaujímavé vodeodolné vlastnosti.

Ešte predtým ako som bundu vytiahla do exteriéru, tak som jej vodeodolnosť poriadne preverila v interiéri :). Jednoducho som ju dala do umývadla, a pustila som na časť jej povrchu tiecť studenú vodu približne na 10 minút. Výsledok bol pozitívny - zvnútra sucho, a na povrchu takisto ani náznak vody. Takže šup s ňou smelo von. Oranžová “papierová fešanda“ zvládla dážď “vysmiata“ v absolútnej pohode.

Ani na pleciach pod popruhmi batohu nebol najmenší náznak presakovania. Použiť ju v silnom lejaku s vetrom však nebol práve najlepší nápad, pretože som po cca polhodinke pocítila vlhko na chrbte. Po vyzlečení som objavila príčinu – švy sú podlepené všetky, okrem bočných na chrbte. Výrobcovi však nemožno nič vytknúť na margo presakujúcich švíkov, nakoľko prioritnou vlastnosťou tejto bundy je vetruodolnosť. Celkom solídna vodeodolnosť v “normálnom“ daždi je len skvelým bonusom navyše. Extrémne dobrá priedušnosť je ďalšou vlastnosťou, ktorú som ocenila - počas náročnejšieho záberu do kopca som sa v nej vôbec necítila ako “knedľa na pare“.

Bunda je nielen funkčne, ale aj dizajnérsky premyslená vo všetkých detailoch. Má “štedro“ dlhé rukávy, na konci ktorých sú prišité slučky pre uchytenie na palce. Spolu s predĺženým zadným dielom má bunda potenciál pre využitie na jazdu na bicykli, čo som taktiež poriadne preverila :). Pri pohybe sa nijako neprirodzene nevytáča, nevyťahuje ani neobmedzuje. Kapucňa sedí výborne, nepadá do tváre, ani neprekáža v periférnom rozhľade. Nakoľko má predo-zadnú reguláciu pomocou suchého zipsu. Vojde sa pod ňu lezecká i robotnícka prilba. Cyklistická nie.

Celkom dobre zvládla aj mechanický test pri boulderingu, keď som sa s ňou “pritúlila na šuter“. Nič sa nepotrhalo ani neodrelo, akurát som mala zašpinenú brušnú časť a spodky rukávov. Bunda disponuje dvoma prednými vonkajšími zipsovacími vreckami, ktoré v prípade potreby poslúžia ako odvetrávanie. Na ľavej prednej časti sa zvnútra nachádza sieťované vrecko, do ktorého sa dá bunda šikovne zbaliť. Jediným negatívom je “len“ jednocestný hlavný zips. Na bunde sa nenachádzajú žiadne sťahovačky, šnúrky ani iné podobné “vychytávky“. Kapucňa, rukávy a spodný lem sú ukončené minimalisticky elastickou manžetou, ktorá absolútne postačuje.

Výhodou počas jazdy na bicykli je bezpečnostná kombinácia “cestárskej“ oranžovej farby spolu s neprehliadnuteľným žltozeleným “monturáckym“ mottom “SEARCHING A NEW WAY“, ktorý sa začína na ľavom rukáve, pokračuje priečne cez chrbát, a končí na pravom rukáve.

Takže na záver to zhrniem úplne stručne a jednoznačne - Montura Fly Jacket je využiteľná pri všetkých športových aktivitách počas celého roku. Jednoducho všestranný univerzál, z ktorého sa určite nestane “zaprášený suvenír“ akéhokoľvek športového šatníka.