Prístrešok v Suchej doline
Prístrešok v Suchej doline Zatvoriť

Prístrešok Suchá dolina

Počas túry na malofatranský Kľak som v Suchej doline nad Fačkovom prechádzal okolo jednoduchého, ale pomerne veľkého prístreška. Obec je síce neďaleko, ale pri náhlom zhoršení počasia poslúži ako úkryt. Pri viacdennom putovaní sa pod ním bude dať uchýliť aj na noc.

Malá Fatra (Lúčanská Fatra): Suchá dolina
605 m n. m.
6 - 8 osôb, spacák a karimatka nutné
trojsezónna (bez vykurovacieho telesa)
prameň cca 650 m smerom na Fačkov, Suchý potok

Prístrešok sa nachádza pár metrov od modro značeného turistického chodníka asi 2 km povyše Fačkova. Je mierne ukrytý za skupinou kríkov, ale za dňa sa nedá prehliadnuť.

• modrá z Fačkova, 0.35 h,
  • modrá spod Kľaku, 1.40 h.

Prístrešok je drevený s pôdorysom asi 6 x 2 m, osem stĺpov nesie plochú, mierne sklonenú strechu pokrytú lepenkou a vlnitým plechom. Objekt nemá žiadne steny, zadná strana je chránená hustým porastom. Podlahu tvorí udupaná hlina, v "interiéri" je pevne ukotvený dlhý stôl s lavicou pozdĺž celého prístrešku. Podlaha a stôl poskytnú priestor pre asi šesť nocľažníkov s vlastnou podložkou a spacákom.

Pri prístrešku je ohnisko s improvizovanými lavičkami. Málo výdatný prameň (v čase mojej návštevy takmer vyschnutý) sa nachádza pri ceste asi 700 metrov smerom do Fačkova.