Suchá dolina

16. 09. 2017
Počas túry na malofatranský Kľak som v Suchej doline nad Fačkovom prechádzal okolo jednoduchého, ale pomerne veľkého prístreška. Obec je síce neďaleko, ale pri náhlom zhoršení počasia poslúži ako úkryt. Pri viacdennom putovaní sa pod ním bude dať uchýliť aj na noc.

Prístrešok sa nachádza pár metrov od modro značeného turistického chodníka asi 2 km povyše Fačkova. Je mierne ukrytý za skupinou kríkov, ale za dňa sa nedá prehliadnuť.

• modrá z Fačkova, 0.35 h,
  • modrá spod Kľaku, 1.40 h.

Prístrešok je drevený s pôdorysom asi 6 x 2 m, osem stĺpov nesie plochú, mierne sklonenú strechu pokrytú lepenkou a vlnitým plechom. Objekt nemá žiadne steny, zadná strana je chránená hustým porastom. Podlahu tvorí udupaná hlina, v "interiéri" je pevne ukotvený dlhý stôl s lavicou pozdĺž celého prístrešku. Podlaha a stôl poskytnú priestor pre asi šesť nocľažníkov s vlastnou podložkou a spacákom.

Pri prístrešku je ohnisko s improvizovanými lavičkami. Málo výdatný prameň (v čase mojej návštevy takmer vyschnutý) sa nachádza pri ceste asi 700 metrov smerom do Fačkova.

Suchá dolina 16/09/17 00:00 nová téma

Túra Prievidza – Nitrianske Rudno – Bánovce n. B. Strážovské vrchy som prebrúsil kade-tade, keďže je to jedno z mojich domovských pohorí. Stále je však možné trasu skombinovať, aby obsahovala aj čosi nové. Tentoraz som prekrižoval južnú časť pohoria od východu na západ. 11/07/20 Michal Bukvai Strážovské vrchy
Túra Okolo Moštencov Mám obľúbenú túru, ktorú zvyknem s malými obmenami absolvovať aspoň raz za rok. Či už ako jarný rozbeh sezóny alebo ako operatívne vyplnenie voľného dňa. Netreba mi totiž stíhať žiadny dopravný spoj, jednoducho vypadnem z domu a po pár hodinách sa tam opäť objavím. 17/01/20 Michal Bukvai Súľovské vrchy
Túra Belá – Belianske skaly – Terchová Tradičné koncoročné stretnutie autorského kolektívu sa konalo znova pod Malou Fatrou. A tradične sme sobotnú túru absolvovali vo dvojici s Mirom. Keď som mu v predvečer predstavil môj plán, vravím mu: "Asi Ťa tento rok sklamem, bude to taká seniorská trasa podhorím..." Ale nakoniec sme boli spokojní. 29/12/19 Michal Bukvai Malá Fatra

Túra Salatín a Malý Salatín zo Železného Salatín a okolité vrcholy v západnej časti Národného parku Nízke Tatry ponúkajú niekoľko možností, ako si nakombinovať peknú túru rôznej náročnosti. Dnes sa vyberieme pozrieť si Salatín a Malý Salatín trasou od bývalej ozdravovne Železnô. Čakajú nás pekné horské lúky a skalné terasy. dnes Soňa Mäkká Nízke Tatry
Recenzia AdventureMenu Lightweight – dehydrovaná expedičná strava Doposiaľ mal výrobca v ponuke iba sterilizované jedlá, ktoré síce dobre chutili a stačilo ich ohriať, no boli dosť ťažké, pretože obsahovali aj vodu. Na náročnejšie prechody, kde si treba vziať viac zásob, preto veľmi vhodné nie sú. Od tohto roku má však AdventureMenu novinku – verziu Lightweight – ktorá je dehydrovaná. Niekoľko variantov sme ochutnali a prinášame krátku recenziu doplnenú o video. včera Ľubomír Mäkký Varenie a jedlo
Rada Ako zlepšiť svoj výkon (nielen) v turistike (4) Ak by som mal naozaj iba štyri rany (a to pre tento článok mám) poslednú by som stavil na regeneráciu. Pojem nikomu vysvetľovať nemusím, dôležité však je pochopiť nakoľko je komplexný. 14/07/20 Tomáš Deneš Zdravie