Predstavenie

Batoh Lowe Alpine Alpine Ascent 40:50

10. 05. 2018
Alpine Ascent je sesterským modelom batohu Peak Ascent, o ktorom som písal minulé leto. Majú veľa spoločného, najmä tvarom a výbavou, no verzia Alpine je určená do náročnejších podmienok. Ocenia ho najmä tí, čo šetria hmotnosť, no záleží im na odolnosti. K dispozícii som mal najväčší veľkostný variant, pričom výrobca ponúka aj 32- a 25-litrové verzie.

Jednokomorová konštrukcia

Základný strih batoha je identický, ako má Peak Ascent. Teda tvar je úzky a vysoký, s prihliadnutím na zachovanie obratnosti v technickom teréne. Na spodnej strane je skôr úzky a mierne sa rozširuje smerom hore k ramenám. Má jednokomorovú konštrukciu bez spodného či bočného vstupu. To sa síce môže zdať ako nanajvýš nepraktické, tento batoh to však vníma ako svoje plus, pretože vsádza na jednoduchosť a z nej plynúcu spoľahlivosť a pritom nízku hmotnosť. Komu to prekáža, môže siahnuť po modeli Mountain Ascent, ktorý je dvojkomorový a má polstrovanejší chrbtový systém. Je však o vyše 500 gramov ťažší.

Chrbtový systém, ramenné popruhy a bedrový pás

Chrbát je taktiež rovnaký, ako má Peak Ascent. Tvorí ho tvarovaný penový výlisok a z vnútornej strany vyberateľný penový panel. Tvrdú výstuhu či inú podporu chrbtový systém nemá. Treba preto rozumne batoh baliť, aby nič netlačilo do chrbta.

Polstrovanie je skromnejšie, zato v no-snow úprave, teda keď batoh položíte do snehu, chrbát ani ramenné popruhy či bedrový pás nenaberú sneh.

Kým chrbtový panel majú sesterské modely rovnaké, rozdielne sú ramenné popruhy, ktoré má Alpine verzia polstrovanejšie, lebo predpokladá väčšie zaťaženie. Či to vyplýva z rozdielu v modeloch alebo veľkostných variantoch, neviem.

Bedrový pás je poddajný a svojím tvarom a vyhotovením smeruje skôr k bezpečnej fixácii batohu na chrbte ako k prenosu hmotnosti do bedier. Na oboch bokoch sú modré slučky na lezecký matroš. Zaujímavosťou je možnosť skryť bedrový pás do bočných vreciek bez nutnosti odopínania. Toto sa bude hodiť najmä lezcom, bedrový pás tak nebude zavadzať pri lezení. Taktiež sa použite tejto vychytávky môže hodiť ako prevencia poškodenia pri transportoch.

Materiály

Alpine Ascent sa od Peak Ascent najviac líši použitými materiálmi. Tie sú na prvý ohmat oveľa tuhšie a odolnejšie. Práve pomer robustnosti voči hmotnosti pri zachovaní možností pripnutia rôzneho matrošu sú hlavnými kladnými stránkami tohto batoha.

Možnosti upevnenia materiálu

Všetky možnosti upevnenia matrošu má Alpine Ascent takmer totožné s Peak Ascent, preto len krátky výpočet:

• uchytenie lana pod vrchlíkom tak, že nebráni vstupu do komory,
  • bočné kompresné popruhy sa dajú využiť aj pre nosenie lyží,
  • uchytenie dvojice čakanov pomocou HeadLock pracky,
  • dvojitá daisy-chain na prednom paneli,
  • slučky na matroš na bedrovom páse,

Zároveň oproti Peak Ascent stráca terčíky na uchytenie palíc. Vrchlík nie je fixovaný dvojicou popruhov, ale jedným centrálnym, pričom namiesto plastovej pracky je použitý kovový háčik LoadLocker s lepšou ovládateľnosťou v rukaviciach a odolnejší voči mechanickému poškodeniu.

Určenie

Batoh Alpine Ascent od Lowe Alpine je batoh špeciálne zameraný na horolezcov. Je vyrobený z robustných materiálov, má čistú jednoduchú konštrukciu a jednoduchú, no účelnú výbavu. Napriek tomu sa celkom pohodlne nosí aj s väčšou záťažou. Svojmu majiteľovi sa odmení nízkou hmotnosťou, no nepoteší univerzalitou. Kto hľadá univerzálnejšie riešenia, môže radšej siahnuť po modeli Mountain Ascent.

Batoh Lowe Alpine Alpine Ascent 40:50 10/05/18 15:00 nová téma

Recenzia Fjällräven Vidda Pro Ventilated nohavice a bunda Turistické nohavice do hustých lesov, k táborovému ohňu, na túlačky v miernejšom tempe, na predieranie divočinou bez chodníkov. Podobné staršiemu modelu Barents Pro, vylepšené o spodnú manžetu, ktorá čiastočne nahradí návleky, odvetrávacie zipsy na bokoch a malé elastické diely, ktoré zlepšujú fit bez vplyvu na odolnosť. Zálesákom poskočí srdce pri možnosti pevného umiestnenia noža či zavesenie malej sekerky. Predstavujeme nohavice Fjällräven Vidda Pro Ventilated a rovnomennú bundu. 20/05/20 Ľubomír Mäkký Oblečenie
Recenzia Bergans Rondane 30 – pánsky batoh na jednodňovky Vyšší ľudia majú pri menších batohoch často problém krátkeho chrbtového systému – keď batoh na ramenách sedí dobre, bedrový pás ide často cez pupok, čo nie je práve pohodlné, mení to ťažisko a nevhodne zaťažuje chrbticu. Batoh Rondane 30 má preto predĺžený a výškovo nastaviteľný chrbtový systém. Okrem toho má na turistický batoh nadštandardnú výbavu a je pomerne ľahký. Testovali sme ho počas množstva jarných potuliek lesmi Malých Karpát, keď by sme inak boli boli na jarných skialpoch, no sezóna koronavírusu to veľmi neumožňovala. 06/05/20 Ľubomír Mäkký Batohy
Rada Vyberte si túru vo vašom okrese Túry bežne vyberáme podľa pohorí, nie podľa okresov. Cez veľkonočné obdobie sa však vláda rozhodla znížiť mobilitu obyvateľstva z dôvodu možného šírenia koronavírusu a obmedzila voľný pohyb mimo okres. Niektoré okresy majú zvláštny tvar a ich hranice bežne turistovi nenapadne vôbec riešiť. Preto sme pripravili zopár pomôcok, ktoré sa v tomto období môžu hodiť. 12/04/20 Ľubomír Mäkký Zdravie

Túra Kita-dake (北岳) – Severný vrch v Južných Alpách V horskej chate nás priklincoval tajfún a nútene sme tam strávili až dve noci. Silný vietor a dážď bičoval chatu a keď sa šialenstvo skončilo, boli sme radi, že môžeme konečne zostúpiť. Po dvoch nociach v troch tisícoch sme boli síce perfektne aklimatizovaní na výstup na Fuji, ale bolo nám ľúto, že sme si Alpy veľmi neužili. Parťáčka študuje v Kyote, a tak sme si tento rok plánovali na prechod hrebeňa Shiranesanzan reparát, ale všade zúri vírus, asi nám to nie je súdené. dnes Peter Šufliarsky Svet
Túra Žarnovica – rozhľadňa Háj – Nová Baňa Koncom apríla som sa mal nachádzať na inom kontinente, no pandémia a príslušné opatrenia zariadili, že si dovolenku čerpám doma. Aspoň že nemusím byť len v okrese bydliska a po lese môžem chodiť bez rúška! Vypísal som si trinásť rozhľadní dosiahnuteľných na otočku aj s túrou z Bratislavy a po štvordňovom prechode Prašník – Patrónka, som mohol začať behať po rozhľadniach. včera Miroslav Svítek Vtáčnik
Túra Modranským chotárom Keď mi Roman poslal jeho článok, v ktorom popisoval prechádzku k starej oskoruši na Devíne a dodal: „Napíš niečo aj o modranských“, tak som si sprvu povedal, že čo tu budem písať, akú túru popisovať, veď sú len kúsok za hradbami mesta. 24/05/20 Zdeno Vasilišin Malé Karpaty

Batoh Lowe Alpine Alpine Ascent 40:50 10/05/18 15:00 nová téma
    • Lowe Alpine

• Alpine Ascent 40:50

• technický batoh pre horolezectvo

• 330D Cross / TriShield Dura & 420D PW / HydroShield

• Hmotnosť
    • 1080 g

• Základná litráž
    • 40 l

• Farebné kombinácie
    • čierno-šedá, červená

• jednoduchosť, odolné materiály, možnosti pripnutia matrošu, nízka hmotnosť, štíhly tvar, posuvný vrchlík