Hiking autori, foto Lukáš Varšík
Reportáž

Ako sme oslávili 15. narodeniny Hiking.sk

24. 10. 2017
V tomto roku oslávil náš turistický magazín Hiking.sk 15. výročie svojho vzniku. Počas uplynulého víkendu sme túto udalosť oslávili spolu s našimi autormi a čitateľmi v Račkovej doline v Západných Tatrách. Prostredníctvom nasledujúcich riadkov sa môžete za týmto predĺženým víkendom obzrieť s nami.

Členovia redakcie a najaktívnejší autori boli na mieste už od štvrtka večera, aby sme si vyhodnotili uplynulé obdobie po redakčnej stránke. V piatok sme sa rozpŕchli na túry po okolí podľa svojich možností a preferencií. Večer sme privítali účastníkov z radov našich čitateľov. Ľubo sa vrátil do minulosti k histórii Hiking.sk a postupne sa preniesol až k tomu, čo máme teraz nové. Konkrétne predstavil vyvíjanú mapovú aplikáciu pre mobilné telefóny. Nasledovalo premietanie Maťa Baniariho o národných parkoch USA a Tomáša Trstenského o Muránskej planine. Záver večera patril prezentácii autora Hikeplannera Miša Bukvaia o zakresľovaní turistických trás a ďalších zaujímavostiach tejto služby.

V sobotu sme sa opäť vybrali na viaceré túry, aj keď počasie už veľmi neprialo, viacerí sme zmokli a skupinke na Kriváni dokonca snežilo. Po večeri sme privítali Pavla Krajčího zo Strediska lavínovej prevencie HZS, ktorý mal prednášku k téme vzniku a predchádzaniu lavín, spolu s názornými prípadmi lavínových udalostí z posledných sezón. Kto mal záujem, mohol si poobzerať aj lavínový batoh.

V nedeľu po raňajkách sme sa rozlúčili, kto mohol, ešte nazrel do lesa v opäť nie veľmi vľúdnom počasí. Ďakujeme všetkým účastníkom aj prednášajúcim za príjemne strávené dni a hádam sa opäť čoskoro uvidíme.

Ako sme oslávili 15. narodeniny Hiking.sk 26/10/17 13:32 15 príspevkov

Podcast O lavínach s Pavlom Krajčím zo Strediska lavínovej prevencie V 22. dieli HIKING podcastu bol naším hosťom Pavel Krajčí, odborník na lavínovú problematiku zo Strediska lavínovej prevencie. Hovorili sme o tom, čo robiť, ak sa my alebo naši kamaráti dostanú do lavíny, ako si plánovať túru v zime, aj ako Stredisko lavínovej prevencie tvorí každodenné lavínové správy. 27/11/20 Soňa Mäkká Rozhovory
Recenzia Karol Kaliský: Rok v divočine Knihy s horskou tematikou zaberajú značnú časť našej knižnice. Koncom januára sem pribudla publikácia Rok divočiny od Karola Kaliského. Vytiahla som ju opäť teraz s príchodom dlhých zimných večerov, kedy sa aj deti s obľubou prehrabávajú v prírodopisných a geografických knihách. 27/11/20 Soňa Mäkká Mapy a knihy
Túra Na Kráľovu hoľu cez Kráľovu skalu Na ikonickú Kráľovu hoľu vedie viacero značiek. My sme sa na ňu vybrali po zelenej z Telgártu, cez Kráľovu skalu, ktorá mala byť pôvodne cieľom detskej túry. No naši chlapci dali najavo, že už si nechcú kopec s vysielačom obzerať len zospodu. 26/11/20 Soňa Mäkká Nízke Tatry

Túra Rudná magistrála 2: Tlstý javor – Stolica Druhá časť prechodu Rudnej magistrály, z Tlstého javora cez sedlo Zbojská na vrch Stolica s následným zostupom do Muránskej Zdychavy. Muránska planina, Veporské aj Stolické vrchy sú nádherným miestom, doteraz turisticky takmer neobjaveným. dnes Miloš Hajdin Muránska planina, Stolické vrchy, +
Príbeh Po bežkárskej stope na Líšku Koniec roka 2017 sa blížil a s ním aj najkrajšie sviatky roka - Vianoce. S týmto obdobím sú spojené rôzne akcie, medzi ktoré patria aj "kapustnice, bašávely a vianočné besiedky" v zamestnaniach. Po jednej takejto akcii som si naplánoval nenáročnú túru, počas ktorej som zažil zimné peklo aj raj. včera Martin Birka Príbehy
Túra Tematínsky hrad a Tematínska lesostep Alebo mrazivý novembrový slnečný kúpeľ. Sobotnú ozdravnú vychádzku sme si naplánovali v papučiach a s teplým čajom v piatok večer. Kubko navrhol hrad Tematín v Považskom Inovci, ktorý je od Bratislavy približne hodinku jazdy autom. Aby sme sa aj zahriali, pôjdeme z obce Lúka a späť cez Tematínsku lesostep. Vyzerá to aj na chôdzu mimo lesa, čo bude v predpovedanom chladnom počasí príjemné. Rada sa pridávam. 03/12/20 Daniela Mäkká Považský Inovec