Hiking autori, foto Lukáš Varšík
Hiking autori, foto Lukáš Varšík Zatvoriť

Reportáž Ako sme oslávili 15. narodeniny Hiking.sk

V tomto roku oslávil náš turistický magazín Hiking.sk 15. výročie svojho vzniku. Počas uplynulého víkendu sme túto udalosť oslávili spolu s našimi autormi a čitateľmi v Račkovej doline v Západných Tatrách. Prostredníctvom nasledujúcich riadkov sa môžete za týmto predĺženým víkendom obzrieť s nami.

Členovia redakcie a najaktívnejší autori boli na mieste už od štvrtka večera, aby sme si vyhodnotili uplynulé obdobie po redakčnej stránke. V piatok sme sa rozpŕchli na túry po okolí podľa svojich možností a preferencií. Večer sme privítali účastníkov z radov našich čitateľov. Ľubo sa vrátil do minulosti k histórii Hiking.sk a postupne sa preniesol až k tomu, čo máme teraz nové. Konkrétne predstavil vyvíjanú mapovú aplikáciu pre mobilné telefóny. Nasledovalo premietanie Maťa Baniariho o národných parkoch USA a Tomáša Trstenského o Muránskej planine. Záver večera patril prezentácii autora Hikeplannera Miša Bukvaia o zakresľovaní turistických trás a ďalších zaujímavostiach tejto služby.

V sobotu sme sa opäť vybrali na viaceré túry, aj keď počasie už veľmi neprialo, viacerí sme zmokli a skupinke na Kriváni dokonca snežilo. Po večeri sme privítali Pavla Krajčího zo Strediska lavínovej prevencie HZS, ktorý mal prednášku k téme vzniku a predchádzaniu lavín, spolu s názornými prípadmi lavínových udalostí z posledných sezón. Kto mal záujem, mohol si poobzerať aj lavínový batoh.

V nedeľu po raňajkách sme sa rozlúčili, kto mohol, ešte nazrel do lesa v opäť nie veľmi vľúdnom počasí. Ďakujeme všetkým účastníkom aj prednášajúcim za príjemne strávené dni a hádam sa opäť čoskoro uvidíme.