Reportáž

Ako sme oslávili 15. narodeniny Hiking.sk

24.10.17
V tomto roku oslávil náš turistický magazín Hiking.sk 15. výročie svojho vzniku. Počas uplynulého víkendu sme túto udalosť oslávili spolu s našimi autormi a čitateľmi v Račkovej doline v Západných Tatrách. Prostredníctvom nasledujúcich riadkov sa môžete za týmto predĺženým víkendom obzrieť s nami.

Členovia redakcie a najaktívnejší autori boli na mieste už od štvrtka večera, aby sme si vyhodnotili uplynulé obdobie po redakčnej stránke. V piatok sme sa rozpŕchli na túry po okolí podľa svojich možností a preferencií. Večer sme privítali účastníkov z radov našich čitateľov. Ľubo sa vrátil do minulosti k histórii Hiking.sk a postupne sa preniesol až k tomu, čo máme teraz nové. Konkrétne predstavil vyvíjanú mapovú aplikáciu pre mobilné telefóny. Nasledovalo premietanie Maťa Baniariho o národných parkoch USA a Tomáša Trstenského o Muránskej planine. Záver večera patril prezentácii autora Hikeplannera Miša Bukvaia o zakresľovaní turistických trás a ďalších zaujímavostiach tejto služby.

V sobotu sme sa opäť vybrali na viaceré túry, aj keď počasie už veľmi neprialo, viacerí sme zmokli a skupinke na Kriváni dokonca snežilo. Po večeri sme privítali Pavla Krajčího zo Strediska lavínovej prevencie HZS, ktorý mal prednášku k téme vzniku a predchádzaniu lavín, spolu s názornými prípadmi lavínových udalostí z posledných sezón. Kto mal záujem, mohol si poobzerať aj lavínový batoh.

V nedeľu po raňajkách sme sa rozlúčili, kto mohol, ešte nazrel do lesa v opäť nie veľmi vľúdnom počasí. Ďakujeme všetkým účastníkom aj prednášajúcim za príjemne strávené dni a hádam sa opäť čoskoro uvidíme.

Ako sme oslávili 15. narodeniny Hiking.sk 26/10/17 13:32 15 príspevkov

Túra NCH Rožok alebo ako sme išli s deťmi do pralesa Časť letnej dovolenky trávime v Uličskom Krivom, v Národnom parku Poloniny. Priamo nad obcou, tesne pri štátnej hranici s Ukrajinou, je prales Rožok, do ktorého vedie náučný chodník. V obci sme k tomu tabuľu nevideli, inšpiráciu sme našli v seriáli o náučných chodníkoch v Poloninách od našej autorky Beaty Okulińskej. Pripájam odkazy na záver pre ďalších záujemcov. 19/09/19 Soňa Mäkká Bukovské vrchy
Extra Štátne lesy TANAP-u neuznávajú niektoré pralesy a rúbu v nich Kým LESY SR v pralesoch vymapovaných občianskym združením PRALES nezasahujú, ich sesterská organizácia Štátne lesy TANAP-u spochybňuje existenciu viacerých pralesov a rúbe v nich. ŠL TANAP-u fungujú samostatne, na dohode medzi Lesmi a mimovládnymi organizáciami PRALES a WWF o nezasahovaní v pralesoch sa nezúčastňujú. dnes Soňa Mäkká Publicistika
Správa Poslanci schválili novelu zákona o ochrane prírody Parlament včera schválil novelu zákona č. 543/2002 Z.z. o ochrane prírody a krajiny. Novelu kritizovali viaceré mimovládne organizácie. Ministerstvo životného prostredia (MŽP) je s výsledkom spokojné. Asi najvýraznejšia zmena je to, že tzv. náhodnú ťažbu bude musieť schváliť orgán ochrany prírody. Náhodná ťažba je vopred neplánovaná, ide v podstate o likvidovanie následkov napríklad veternej či lykožrútovej kalamity. 12/09/19 Soňa Mäkká Správy

Túra Veľkofatranská magistrála (stretnutie s medveďom) Na Veľkofatranskú magistrálu som sa chcel vydať už od konca jari. Čakal som však na to, kým zmizne posledný sneh z hrebeňa. Koncom apríla som z okna vlaku videl, že na hrebeni je už len pár fľakov snehu, a tak som hneď celý natešený začal vyberať termín, kedy sa tam vyberiem. Rázny škrt cez rozpočet mi urobilo upršané májové počasie, a tak sa sem nakoniec dostávam až v prvom letnom mesiaci jún. včera Pavel Forgáč Veľká Fatra a Choč
Útulňa Žliabok Počas túry v okolí Loviec som bol pod sedlom Rakyta príjemne prekvapený skromnou, ale napriek tomu takmer ideálnou útulňou. Pre turistov, prechádzajúcich hlavným hrebeňom Tribeča, sa takto ponúka možnosť prespať pod strechou, v krásnom prostredí, navyše hneď pri vodnom zdroji. 14/09/19 Pavol Timko Tribeč