Reportáž

Ako sme oslávili 15. narodeniny Hiking.sk

24.10.17
V tomto roku oslávil náš turistický magazín Hiking.sk 15. výročie svojho vzniku. Počas uplynulého víkendu sme túto udalosť oslávili spolu s našimi autormi a čitateľmi v Račkovej doline v Západných Tatrách. Prostredníctvom nasledujúcich riadkov sa môžete za týmto predĺženým víkendom obzrieť s nami.

Členovia redakcie a najaktívnejší autori boli na mieste už od štvrtka večera, aby sme si vyhodnotili uplynulé obdobie po redakčnej stránke. V piatok sme sa rozpŕchli na túry po okolí podľa svojich možností a preferencií. Večer sme privítali účastníkov z radov našich čitateľov. Ľubo sa vrátil do minulosti k histórii Hiking.sk a postupne sa preniesol až k tomu, čo máme teraz nové. Konkrétne predstavil vyvíjanú mapovú aplikáciu pre mobilné telefóny. Nasledovalo premietanie Maťa Baniariho o národných parkoch USA a Tomáša Trstenského o Muránskej planine. Záver večera patril prezentácii autora Hikeplannera Miša Bukvaia o zakresľovaní turistických trás a ďalších zaujímavostiach tejto služby.

V sobotu sme sa opäť vybrali na viaceré túry, aj keď počasie už veľmi neprialo, viacerí sme zmokli a skupinke na Kriváni dokonca snežilo. Po večeri sme privítali Pavla Krajčího zo Strediska lavínovej prevencie HZS, ktorý mal prednášku k téme vzniku a predchádzaniu lavín, spolu s názornými prípadmi lavínových udalostí z posledných sezón. Kto mal záujem, mohol si poobzerať aj lavínový batoh.

V nedeľu po raňajkách sme sa rozlúčili, kto mohol, ešte nazrel do lesa v opäť nie veľmi vľúdnom počasí. Ďakujeme všetkým účastníkom aj prednášajúcim za príjemne strávené dni a hádam sa opäť čoskoro uvidíme.

Ako sme oslávili 15. narodeniny Hiking.sk 26/10/17 13:32 15 príspevkov

Rada Ako a kam na turistiku cez Veľkú noc počas epidémie koronavírusu Hoci vláda obmedzila cez blížiace sa veľkonočné sviatky pohyb ľudí a prikázala im zdržiavať sa vo svojom okrese, mnohí turisti majú to šťastie, že v ich okrese sa nachádza niektoré z našich početných horstiev. Predpovede počasia na veľkonočné obdobie sú také, že turisti bývajúci v nížinách zrejme obohatia svoj slovník o niekoľko neslušných slov. Tí ostatní sa pravdepodobne vo väčšej miere vyberú do okolitých hôr. Prinášame vám súbor opatrení, ako sa správať pri túrach tak, aby ste seba ani ostatných nenakazili koronavírusom. včera Soňa Mäkká Poradca
Túra Zimný vodopád Skok s deťmi Zima 2019/2020 veľmi neoplýva snehom a ak už niekde sneží, spravidla inde, než sa práve nachádzame. Aj preto sa tešíme, keď nás začiatkom jarných prázdnin vítajú zasnežené Vysoké Tatry. A keďže ďalšie dni majú byť teploty až do plus ôsmich stupňov, neváhame a napriek únave z neskorého nočnému príchodu nasledujúce ráno hneď vyrážame na túru. 02/04/20 Soňa Mäkká Vysoké a Belianske Tatry
Správa Lesy SR robia obštrukcie s dohodou o znížení ťažby dreva v BA V lesoch okolo Bratislavy sa malo menej ťažiť a prioritou mala byť rekreačná funkcia. Štátny podnik Lesy SR to sľúbil na základe štúdie Technickej univerzity vo Zvolene. Lesníci mali od mesta Bratislava dostávať kompenzácie za zníženie ťažby. Dohoda však stále nie je podpísaná. Magistrát hovorí, že čaká na Lesy, tie tvrdia, že na ťahu je magistrát. 01/04/20 Soňa Mäkká Správy

Túra Štyri hodinky v Terchovej Je nedeľa, autori, ktorí sa zišli na spoločnom stretnutí v Terchovej, sa pomaly rozpŕchajú. My máme ešte štyri hodinky času, kým nám pôjde autobus, a tak premýšľame, čo by sa tu dalo stihnúť. Zájdeme na rozhľadňu, kalváriu a napokon si pozrieme aj slávneho Juraja Jánošíka. dnes Ondrej Matkovčík Malá Fatra
Túra Macedónske paberky Desaťdňová návšteva Severného Macedónska sa uskutočnila ešte na jar v roku 2016, ktorej hlavnými cieľmi boli ľudoprázdne končiny pohorí Šar planina a Galičica s prechodom od jazera Ohrid k Prespanu. Nech je inšpiráciou pre podobný okruh západnou polovicou balkánskej krajiny. 07/04/20 Marek Súľovský Svet