Reportáž

Ako sme oslávili 15. narodeniny Hiking.sk

24. 10. 2017
V tomto roku oslávil náš turistický magazín Hiking.sk 15. výročie svojho vzniku. Počas uplynulého víkendu sme túto udalosť oslávili spolu s našimi autormi a čitateľmi v Račkovej doline v Západných Tatrách. Prostredníctvom nasledujúcich riadkov sa môžete za týmto predĺženým víkendom obzrieť s nami.

Členovia redakcie a najaktívnejší autori boli na mieste už od štvrtka večera, aby sme si vyhodnotili uplynulé obdobie po redakčnej stránke. V piatok sme sa rozpŕchli na túry po okolí podľa svojich možností a preferencií. Večer sme privítali účastníkov z radov našich čitateľov. Ľubo sa vrátil do minulosti k histórii Hiking.sk a postupne sa preniesol až k tomu, čo máme teraz nové. Konkrétne predstavil vyvíjanú mapovú aplikáciu pre mobilné telefóny. Nasledovalo premietanie Maťa Baniariho o národných parkoch USA a Tomáša Trstenského o Muránskej planine. Záver večera patril prezentácii autora Hikeplannera Miša Bukvaia o zakresľovaní turistických trás a ďalších zaujímavostiach tejto služby.

V sobotu sme sa opäť vybrali na viaceré túry, aj keď počasie už veľmi neprialo, viacerí sme zmokli a skupinke na Kriváni dokonca snežilo. Po večeri sme privítali Pavla Krajčího zo Strediska lavínovej prevencie HZS, ktorý mal prednášku k téme vzniku a predchádzaniu lavín, spolu s názornými prípadmi lavínových udalostí z posledných sezón. Kto mal záujem, mohol si poobzerať aj lavínový batoh.

V nedeľu po raňajkách sme sa rozlúčili, kto mohol, ešte nazrel do lesa v opäť nie veľmi vľúdnom počasí. Ďakujeme všetkým účastníkom aj prednášajúcim za príjemne strávené dni a hádam sa opäť čoskoro uvidíme.

Ako sme oslávili 15. narodeniny Hiking.sk 26/10/17 13:32 15 príspevkov

Predstavenie Devold Valldal a Vasset – letné merino tričká s Tencelom Kedysi bolo merino tričko pre mňa typom odevu predovšetkým do zimy. No časy sa pohli a merino začalo byť dostupné v rôznych hrúbkach vrátane veľmi tenkých modelov. Toto leto som doplnila svoj šatník hneď dvoma merino tričkami. Jedným z nich je Valldal Woman Tee od nórskej značky Devold. Pánsku verziu pod menom Vasset zas vyskúšal Ľubo. včera Soňa Mäkká Oblečenie
Správa Štátne lesy TANAPu zavreli dva chodníky, vinia ochranu prírody Štátne lesy Tatranského národného parku uzavreli už dve obľúbené trasy vo Vysokých Tatrách kvôli suchým stromom. Tie podľa nich ohrozujú návštevníkov, no nemôžu ich odstrániť, lebo im to nepovolila ochrana prírody. Správa národného parku s touto interpretáciou nesúhlasí. 06/07/20 Soňa Mäkká Správy
Túra Kôprová dolina a Kmeťov vodopád Kôprová dolina spolu so susednou Tichou dolinou sú známe tým, že po vetrovej kalamite v roku 2004 sa ponechali na samovývoj. Do týchto miest nazrieme počas našej jarnej detskej túry. Chceme vidieť aj najvyšší vodopád na Slovensku, Kmeťov vodopád. 02/07/20 Soňa Mäkká Vysoké a Belianske Tatry

Rada Ako zlepšiť svoj výkon (nielen) v turistike (3) Prvé časti textu sa zaoberali dvomi z piatich hlavných zložiek kondičnej prípravy - vytrvalosťou a silou. Okrem nich poznáme ešte rýchlostné, koordinačné a pohyblivostné kondičné schopnosti. dnes Tomáš Deneš Zdravie
Túra Karavanky – okruh na Hochobir Karavanky (Karawanken) sú pohorím, ktoré oddeľuje Rakúsko od Slovinska. Všetky dvojtisícovky ležia na hraničnom hrebeni s výnimkou jedného kopca, ktorým je Hochobir. Vybral som sa naň s vidinou nádherných výhľadov na hlavný hrebeň a na Kamnické Alpy (Kamniške Alpe). Z výhľadov však nič nebolo, zato kvetín som videl neúrekom. 07/07/20 Martin Knor Svet