KOliba pod Suchým hrádkom
KOliba pod Suchým hrádkom Zatvoriť

Búda Koliba pod Suchým hrádkom

Počas túry po Tatranskej magistrále som v oblasti medzi rázcestím pod Bystrou a Račkovou dolinou prechádzal krajinársky pekným úsekom na pomedzí lesa (čo je v týchto končinách vzácnosť) a rozsiahlych lúk a pasienkov. Z viacerých objektov ma zaujala stará koliba, ktorá by mohla poskytnúť útočište.

Západné Tatry: lúka pod Suchým hrádkom
945 m n. m.
4 osoby s vlastným spacákom a karimatkou
trojsezónna bez vykurovacieho telesa
výdatný prameň vzdialený 50 m od koliby

Prístrešok sa nachádza asi 50 metrov od značeného chodníka na lúke. Prehliadnuť sa dá snáď iba pri hustej hmle. Smerom k Račkovej doline sa nachádzajú chatka a senník.

• červená z rázcestia pod Bystrou, 0.10 h,
  • červená z Podbanského, 1.20 h,
  • červená z Račkovej doliny (ústie Úzkej doliny), 1.15 h.

Typická pastierska koliba - zrub z guľatiny má rozmery asi 4 x 7 m. Sedlová strecha pokrytá vlnitým plechom vyzerá byť kvalitná. Dnu sa vchádza dverami z južnej strany. Okná koliba nemá, len v hornej časti štítov sú výrezy a na ľavej strane v streche prekrytý otvor na odvod dymu z ohniska pod ním. Naspodku je rozpadávajúca sa doštená podlaha. V prednej časti, ktorá zaberá prevažnú časť objektu, sú po stranách štyri postele s matracmi, pozdĺž jednej strany police. Vzadu je čiastočne oddelený menší priestor.

Výdatný prameň zachytený rúrkou je kúsok pod turistickým chodníkom, teda asi 50 m od koliby.