Koliba pod Suchým hrádkom

11.11.17
Počas túry po Tatranskej magistrále som v oblasti medzi rázcestím pod Bystrou a Račkovou dolinou prechádzal krajinársky pekným úsekom na pomedzí lesa (čo je v týchto končinách vzácnosť) a rozsiahlych lúk a pasienkov. Z viacerých objektov ma zaujala stará koliba, ktorá by mohla poskytnúť útočište.

Prístrešok sa nachádza asi 50 metrov od značeného chodníka na lúke. Prehliadnuť sa dá snáď iba pri hustej hmle. Smerom k Račkovej doline sa nachádzajú chatka a senník.

• červená z rázcestia pod Bystrou, 0.10 h,
  • červená z Podbanského, 1.20 h,
  • červená z Račkovej doliny (ústie Úzkej doliny), 1.15 h.

Typická pastierska koliba - zrub z guľatiny má rozmery asi 4 x 7 m. Sedlová strecha pokrytá vlnitým plechom vyzerá byť kvalitná. Dnu sa vchádza dverami z južnej strany. Okná koliba nemá, len v hornej časti štítov sú výrezy a na ľavej strane v streche prekrytý otvor na odvod dymu z ohniska pod ním. Naspodku je rozpadávajúca sa doštená podlaha. V prednej časti, ktorá zaberá prevažnú časť objektu, sú po stranách štyri postele s matracmi, pozdĺž jednej strany police. Vzadu je čiastočne oddelený menší priestor.

Výdatný prameň zachytený rúrkou je kúsok pod turistickým chodníkom, teda asi 50 m od koliby.

Koliba pod Suchým hrádkom 11/11/17 23:41 3 príspevky

Túra Kláštorisko, Tomášovský výhľad a Ihrík z Hrabušíc Na druhý deň víkendového pobytu na severnej strane Slovenského raja som ešte doma naplánoval schválne mimo rokliny. Bol som si vedomý, že syn nebude na zimné podmienky úplne vybavený a vravel som si, že jedna roklina bude stačiť. Prechod Pieckami nakoniec prebehol nad očakávanie hladko, ale plán som ponechal... aj preto, že niektoré úseky potrebovali spresnenie priebehu na mape. 17/03/19 Michal Bukvai Slovenský raj
Túra Roklina Piecky v zime Slovenský raj bol pred rokmi mojím pomerne častým cieľom turistiky, či už s partiou zo školy alebo s rodinou. Prechodil som asi všetky rokliny - ale výlučne v lete. Preto som dlho neváhal, keď mi syn v piatok navrhol víkend v Slovenskom raji. Mal tam už objednané ubytovanie na jednu noc, keďže v sobotu ráno mal naplánovaný zimné preteky na Podlesku. Ubytovanie predĺžil do nedele a na mne zostal výber túr. 11/03/19 Michal Bukvai Slovenský raj
Túra Mikulov – Děvín – Dolní Věstonice Mikulov je sympatické juhomoravské mestečko s pekným zámkom a historickým jadrom. Pred rokmi som tam strávil zopár týždňov a vždy, keď nás v maskovaných mundúroch prevážali na cvičisko, vykúkal som spoza plachty V3S-ky a pozoroval panorámu nezvyklého plochého kopca a akýchsi zrúcanín. Tadiaľ by som sa niekedy chcel prejsť, letelo mi mysľou. Splnilo sa mi to po vyše 30 rokoch. 12/02/19 Michal Bukvai Česko

Túra Potulky po zvolenskom chrbte Podstata našej dnešnej rodinnej túry by sa dala zredukovať do jedinej otázky. Je vidieť Zvolen zo Zvolena vo Zvolene? Priam životne dôležitú odpoveď na túto geograficko-lingvistickú otázku s presahom až do filozofična sa mi v digitálnom svete vypátrať nepodarilo. Neostáva teda nič iné, len zbaliť rodinu a dopátrať sa pravdy na mieste. Vyrážame teda do Veľkej Fatry, presnejšie do jej podcelku zvaného Zvolen. Tam sa pokúsime vyšplhať na jeho najvyšší vrch Zvolen a uvidíme, či odtiaľ mesto Zvolen uvidíme. dnes Peťo Nový Veľká Fatra a Choč
Bežky Na BC bežkách cez Krížnu Pôvodne sme s kamarátom Jožom uvažovali prejsť väčšiu časť hrebeňa Veľkej Fatry s nocľahmi pod Borišovom a na Smrekovici, ale predpoveď na víkend bola dosť zlá, najmä v sobotu hlásili nad pásmom lesa víchricu a zrážky. Napokon sme operatívne zmenili trasu a skončili v Harmanci. Na nedostatok zážitkov a krásy sa však nemôžeme sťažovať. včera Pavol Timko Veľká Fatra a Choč
Pozvánka Pochod od Mohyly k Mohyle Budeme radi ak sa pridáte na turistický pochod "Od Mohyly k Mohyle" v dňoch 1. až 4. mája 2019, ktoré sa bude konať pri príležitosti 100. výročia smrti generála Milana Rastislava Štefánika. Začiatok túry je v Ivanke pri Dunaji a koniec túry bude na Mohyle na Bradle. 23/03/19 Miloš Hajdin Iné

Koliba pod Suchým hrádkom 11/11/17 23:41 3 príspevky
    • Západné Tatry: lúka pod Suchým hrádkom

• 4 osoby s vlastným spacákom a karimatkou

• trojsezónna bez vykurovacieho telesa