Koliba pod Suchým hrádkom

11.11.17

Prístrešok sa nachádza asi 50 metrov od značeného chodníka na lúke. Prehliadnuť sa dá snáď iba pri hustej hmle. Smerom k Račkovej doline sa nachádzajú chatka a senník.

• červená z rázcestia pod Bystrou, 0.10 h,
  • červená z Podbanského, 1.20 h,
  • červená z Račkovej doliny (ústie Úzkej doliny), 1.15 h.

Typická pastierska koliba - zrub z guľatiny má rozmery asi 4 x 7 m. Sedlová strecha pokrytá vlnitým plechom vyzerá byť kvalitná. Dnu sa vchádza dverami z južnej strany. Okná koliba nemá, len v hornej časti štítov sú výrezy a na ľavej strane v streche prekrytý otvor na odvod dymu z ohniska pod ním. Naspodku je rozpadávajúca sa doštená podlaha. V prednej časti, ktorá zaberá prevažnú časť objektu, sú po stranách štyri postele s matracmi, pozdĺž jednej strany police. Vzadu je čiastočne oddelený menší priestor.

Výdatný prameň zachytený rúrkou je kúsok pod turistickým chodníkom, teda asi 50 m od koliby.

Koliba pod Suchým hrádkom 11/11/17 23:41 3 príspevky

Prístrešok Hviezda Od Považskej Bystrice sa severným smerom tiahne dlhý bočný hrebeň Javorníkov, oddeľujúci Marikovskú a Papradniansku dolinu. V dĺžke viac než 30 km ním vedie modrá turistické značka, končiaca na Malom Javorníku. Trasa asi nie je veľmi frekventovaná, skôr na ňu zablúdia cykloturisti. V každom prípade poteší možnosť ukryť sa v novovybudovanom prístrešku. 29/09/18 Michal Bukvai Javorníky
Búda Zrub Moravské Počas potuliek v slovensko - poľskom pohraničí na Kysuciach som pri zostupe z vrchu Kykula prechádzal okolo pekného zrubu s terasou. Na moje prekvapenie, bol otvorený, zariadenie vysťahované a okolie postupne zarastá burinou. Zrejme sa ho vlastník (podľa katastra Lesy SR) rozhodol opustiť. 07/07/18 Michal Bukvai Kysucké Beskydy
Búda Koliba pod Suchým hrádkom Počas túry po Tatranskej magistrále som v oblasti medzi rázcestím pod Bystrou a Račkovou dolinou prechádzal krajinársky pekným úsekom na pomedzí lesa (čo je v týchto končinách vzácnosť) a rozsiahlych lúk a pasienkov. Z viacerých objektov ma zaujala stará koliba, ktorá by mohla poskytnúť útočište. 11/11/17 Michal Bukvai Západné Tatry

Túra Roklina Piecky Jar sa blíži k svojmu koncu, ale teploty dosvedčujú skôr letné obdobie, množstvo búrok cez týždeň za horúcich dni to len potvrdilo. Moje milované Slanské vrchy mám prejdené v podstate celé, a tak sa snažím vyraziť aj inde do hôr. Spoznať miesta z našej prekrásnej slovenskej prírody. Jedným z takýchto miest je Slovenský raj. V rovnomennom NP je množstvo prírodných zákutí, ktoré stoja za návštevu a ich spoznanie. Nebudem ich spomínať, ale sa zameriam na tiesňavu, kam dnes pôjdem. Bude to roklina Piecky s Veľkým a Terasovým vodopádom. dnes Marián Jaššo Slovenský raj
PR Dvojtýždňový „vanlife“ s bicyklami do Álp Čas je neúprosný a jeho vplyv sa nedá zastaviť. Svoje o tom vie aj naša verná Felda Gusto, ktorá má po každej zime čoraz menej laku – buď jednoducho opadol, alebo prehral boj s hrdzou. A tak sme začali uvažovať o niečom novom a hlavne väčšom. Vlastne už dlho snívame o „vanlife“ štýle. 03/10/18 sponzorovaný článok Svet
Túra Hadia dolina a krasové zaujímavosti v jej okolí Koniec júla 2018 je na môj vkus nechutne horúci a navyše v popoludňajších hodinách hrozia búrky. Ale sedieť doma sa mi nechce. V takýchto horúcich dňoch volím túru do roklín, tienistých horských dolín alebo aspoň prevažná časť túry musí viesť lesom. včera Danka Tomášiková Starohorské vrchy, Kremnické vrchy, +

Koliba pod Suchým hrádkom 11/11/17 23:41 3 príspevky
    • Západné Tatry: lúka pod Suchým hrádkom

• 4 osoby s vlastným spacákom a karimatkou

• trojsezónna bez vykurovacieho telesa