Chata

Ubytovňa Poliačky pri Nižnej Slanej

16.12.17
Chodník Pavla Jozefa Šafárika (zelená značka Jelšava - Stolica - Rožňava - Nálepkovo) patrí k veľmi málo navštevovaným diaľkovým trasám u nás. A pritom má čo ponúknuť: Ochtinská aragonitová jaskyňa, Slavošovský tunel, najvyššia hora Slovenského rudohoria, najvyšší kopec Revúckej vrchoviny, rozhľadňa Turecká, metropola Gemera, najvyšší bod Volovských vrchov a mnohé banícke sídla. Približne uprostred 95 km dlhej magistrály sa v jej blízkosti nachádza chata Poliačky poniže sedla Filipka, ktorú môžu využiť pútnici na Chodníku P. J. Šafárika.

• zo sedla Filipka bez značky po štátnej ceste č. 587 smer Nižná Slaná a potom nadol lúkou (bývalá zjazdová trať) do Štítnickej doliny za cca 20 minút (1,2 km),
  • z Nižnej Slanej (bus) bez značky cez obec do Štítnickej doliny po lesných cestách za cca 45 minút (2,4 km),
  • z Kobeliarova (bus) po zelenej značke (Chodník P. J. Šafárika) cez vrch Slanský ždiarik (611 m) do sedla Filipka za cca 1.30 h,
  • z Rožňavy (vlak, bus) po zelenej značke (Chodník P. J. Šafárika) cez Tureckú (rozhľadňa), Košarisko, Repisko a Kar do sedla Filipka za cca 6 hodín.

Príjazd k objektu je povolený po lesnej ceste a je možný aj osobným automobilom. Parkovanie je priamo pri chate, kde je urobené drevené sedenie s ohniskom. Okolo preteká potôčik a za chatou je uzamknutá dreváreň (plechová búda).

Turistická ubytovňa

Na prízemí objektu sa nachádza spoločenská miestnosť (jedáleň) s krbom a veľkým posedením. Od kuchyne je oddelená priečkou s vydávacím okienkom. Zariadenie kuchyne tvorí sporák na drevo, kuchynská linka, výlevka a pracovná plocha. Teplá voda je zabezpečená bojlerom. Súčasťou je kuchynský riad, kotlík na guľáš a všetko potrebné vybavenie na varenie a stolovanie. Za schodišťom sa nachádza sociálne zázemie chaty, a to veľká sprcha s dvomi sprchovacími ružicami a dve splachovacie toalety. Na chodbe za schodmi sa nachádza umývadlo so zrkadlom.

Na poschodí sa nachádzajú štyri izby a lodžia. Jedna malá (chatárska, dvojposteľová) a tri veľké izby s poschodovými posteľami (6 lôžok, 7 lôžok a 8 lôžok). Cena nocľahu sa pohybuje podľa sezóny (vo vykurovacej sezóne drahšie). Plus 0,50 € daň obci z ubytovania. Nocľah sa objednáva telefonicky cez Obecný úrad Nižná Slaná v pracovných dňoch (viď obecný web) alebo priamo cez správcu chaty.

Ubytovňa Poliačky pri Nižnej Slanej 16/12/17 00:00 nová téma

Správa Objavte zabudnuté stromy slobody Chodíme okolo nich denne. Do práce, do školy, do obchodu, na návštevu a nevieme o nich. Niektoré z nich sú súčasťou našich obcí už sto rokov. Niektoré menej, ale aj tak nám majú pripomínať zlomové okamihy v našej histórii. Stromy slobody, vysadené v tzv. „osmičkových“ rokoch, ale aj inokedy. 13/07/18 Tomáš Trstenský Zaujímavosti
Rozhovor Ivan Bohuš: Nevedel by som oddeliť štít od doliny Spoločne s otcom - Ivanom Bohušom starším, tvoria známy autorský kolektív zaoberajúci sa tatranskou históriou. Nielen že píšu o Tatrách, ale v nich žijú, športujú, pracujú a odhaľujú zabudnuté fakty. Vo vlastnom vydavateľstve IB Vysoké Tatry stvorili dvadsaťpäť titulov a množstvo pohľadníc. Iveta a Ivan Bohušovci. 17/06/18 Tomáš Trstenský Rozhovory
Správa Cyklobus do srdca Poľany aj pre peších turistov K doterajším víkendovým linkám banskobystrického cyklobusu ako sú Donovaly, sedlo Malý Šturec, sedlo Šachtička a Podkonické Pleše od roku 2018 pribudla nová destinácia. Lesnícka osada Kyslinky v centre pohoria Poľana. Cyklobus je primárne určený pre cykloturistov, ale taktiež ho môžu využívať peší turisti, pokiaľ nie je zaplnená kapacita spoja cyklistami. 07/06/18 Tomáš Trstenský Nízke Tatry, Starohorské vrchy, +

Túra Šípska Fatra: Kečky a Radičiná z Komjatnej V septembri som sa prešiel z Komjatnej na Ostré (Ostrô). Nad dedinou ma fascinovalo veľké skalné okno a potešili ma výhľady z vrcholového hrebeňa. V apríli som sa do Šípskej Fatry vrátil a pozrel som si hneď štyri skalné okná. Prechádzka bola trochu náročnejšia, pretože som išiel zväčša mimo turistických chodníkov. No jej atraktívnosť to iba zvýšilo. dnes Martin Knor Veľká Fatra a Choč
Túra Poldňovka polhrebeňom Braniska a Bachurne Pohorie Braniska ma fascinovalo už od malička, keď som cestoval okolo neho alebo cezeň po starej ceste. Novú dimenziu dalo cestovanie popod Branisko, tunelom. Po x rokoch pozerania naň, som sa v prvopočiatkoch mojej turistickej kariéry konečne rozhodol ho aj prejsť. včera Henrich Tomáš Branisko, Šariš
Správa Poškodené a uzatvorené chodníky v Tatrách (video) Horská záchranná služba a Štátne lesy TANAP-u upozorňujú všetkých návštevníkov Vysokých Tatier na uzatvorenie turistických chodníkov cez Bielovodskú a Javorovú dolinu z dôvodu ich podmytia a strhnutia mostov. Bielovodská dolina je celá uzatvorená od rázcestia pod Poľským hrebeňom po Lysú Poľanu. Najkritickejšia situácia je v oblasti Javorovej doliny, kde voda strhla časť zeleno značeného turistického chodníka. Momentálne je nepriechodný, na jeho dočasnú uzáveru turistov priamo v teréne upozornia aj informačné tabuľky. 19/07/18 Soňa Mäkká Správy

Ubytovňa Poliačky pri Nižnej Slanej 16/12/17 00:00 nová téma
    • Revúcka vrchovina: pod sedlom Filipka pri obci Nižná Slaná

• šírka: 48.72006 ° SŠ

• cca 20 ľudí v štyroch izbách

• celoročná so správcom

• vodovod v chate

• Cena
    • 7,- € človekonoc (mimo vykurovacieho obdobia), 8,- € človekonoc (vykurovacie obdobie), + 0,50 € človekonoc (daň z ubytovania)

• správca objektu Maroš Dovec +421 903 294 936
      Obecný úrad Nižná Slaná +421 58/78 83 121 (v pracovných dňoch 7.30 - 15.30 h)
      www.niznaslana.sk

• Nižná Slaná (bus)

• teplá voda, vonkajšie posedenie s ohniskom, prístupová lesná cesta od posledných domov