Poľovnícka chatka na Kečovských lúkach

09.12.17

Chatka sa nachádza v Slovenskom krase, v najjužnejšom cípe Silickej planiny na Kečovských lúkach. Asi 100 metrov pod chatkou prechádza červená TZT, ktorá pretína celú Silickú planinu z Domice až do Jablonovského sedla (Soroška). Chatka je dobre viditeľná už z diaľky, pri stúpaní od Kečova sa objaví priamo pred vami a zo smeru od Silickej Brezovej sa od okraja lesa zjavia Kečovské lúky spolu s chatkou.

• z Kečova (bus) po červenej značke za 0.30 h,
  • zo Silickej Brezovej (bus) po červenej značke za 0.45 h,
  • z Dlhej Vsi (bus) po zelenej, žltej a neznačenej poľnej ceste za 1.30 h.

Murovaná chatka so sedlovou strechou z vlnitého plechu je majetkom poľovníckeho združenia. Na západnej strane je strecha predĺžená tak, že vytvára terasu nad vchodom do chaty. Podlaha terasy je z betónovej dlažby, a tak na karimatkách tu prenocuje pohodlne 6 ľudí. Pred chatkou je trocha schátralé posedenie so stolom a ohniskom. Asi 50 metrov od chatky je funkčná drevená latrína.

V blízkosti chatky sa nenachádza žiadny zdroj vody. Najbližším zdrojom vody je Kečovská vyvieračka, ktorá je vzdialená asi 20 minút chôdze po červenej značke smer Kečovo.

Poľovnícka chatka na Kečovských lúkach 09/12/17 00:00 nová téma

Útulňa Rozhľadňa Kloptaň Na diaľkových túrach mám väčšinou dopredu vytipované miesta, kde chcem prenocovať. Človek mieni, ale okolnosti menia. Tak to bolo aj počas Cesty hrdinov SNP (E8) na Duklu, keď som plánoval prenocovať v Trohanke v sedle Tri studne, ale únava a blížiaca sa tma rozhodli, že som nocoval uprostred Volovských vrchov - na Kloptani, v prístrešku pod rozhľadňou. 21/04/18 Viktor Baláž Volovské vrchy
Prístrešok Poľovnícka chatka na Kečovských lúkach Pri pohľade do TuristickaMapa.sk zisťujem, že vo vrstve "chaty" na Silickej planine nie je okrem táboriska na Rakati žiaden záznam. Keďže mnohí z vás radi chodia do Slovenského krasu, možno sa vám niekedy zíde skromný nocľah pri túlaní sa Silickou planinou. V krásnom prostredí Kečovských lúk sa chatka doslova núka, aby tu človek prenocoval. 09/12/17 Viktor Baláž Slovenský kras
Túra Banský náučný chodník Rákoš pri Rožňave Moja rodná Rožňava je starobylé banícke mesto, ktorého banícka sláva však už pominula. Po stáročia sa tu ťažili rudy medi, železa, ale i zlata, striebra a ortuti. Celé generácie obyvateľov Rožňavy a okolia v baniach zarábali na svoje živobytie, ani ja som nebol výnimkou. Prišla však nová doba, na prelome tisícročí bane pozatvárali a rožňavské baníctvo sa stalo históriou. 24/11/17 Viktor Baláž Volovské vrchy

Túra Juráňova dolina z Oravíc s trojročným dieťaťom Tento rok udrela jar naplno letnou silou. Nádhera jarnej prebúdzajúcej prírody je v letných teplotách v takom rozbehu, že si ju musíme vychutnávať dnes a teraz, o týždeň už možno bude neskoro. Prvomájový voľný deň naozaj volá: vykroč, dýchaj, voňaj, teš sa v prírode, nech si hocikde. Maťko s tatom ma vyzdvihnú v Lúčkach po ranných procedúrach. Na otázku: "Kam ideme?" dostanem odpoveď: "Uvidíš." dnes Daniela Mäkká Západné Tatry
PR Užite si aktívne leto v Oščadnici Počtom obyvateľov najväčšia obec na Kysuciach patrí medzi najvýznamnejšie centrá letnej i zimnej turistiky na Slovensku. Nachádza sa v regióne Kysuce, 5 kilometrov od okresného mesta Čadca. Svoje si tu nájdu milovníci turistiky, cyklistiky, histórie, umenia i rodiny s deťmi. včera Soňa Mäkká Iné
Túra Zákutia riečky Rudava a NCH Veľké Leváre V poslednom období ma lákajú vodné zákutia riek. Po minuloročnom preskúmaní dunajských lužných lesov a po dobrodružných potulkách pri horskej rieke Belá v Tatrách, sme sa rozhodli spoznať krásnu riečku Rudava, ktorá sa nachádza na Záhorí. včera Tatiana Filipková Záhorie

Poľovnícka chatka na Kečovských lúkach 09/12/17 00:00 nová téma
    • Slovenské rudohorie: Slovenský kras - Silická planina - Kečovské lúky (Národný park Slovenský kras)

• 6 ľudí s vlastnou karimatkou a spacákom na krytej terase

• bez vody
      najbližší zdroj Kečovská vyvieračka 20 minút po červenej značke smerom do Kečova

• Kečovo (bus) - Kečovské lúky (červená značka)

• núdzový nocľah na krytej terase poľovníckej chaty