Amfiteáter na Otoči Horná Poruba

13.01.18
Na hornom konci obce Horná Poruba v susedstve otočky autobusu, kde stojí neprístupná chata Otoč sa nachádza voľne prístupný areál malého prírodného amfiteátra. Ide zároveň o priestor, kde sa konajú športové a kultúrne podujatia. Zaujímavý je tiež pre turistov, keďže sa nachádza v tesnej blízkosti Cesty hrdinov SNP (E8).

• z Hornej Poruby, rázc. za Hôrkou po hlavnej ulici nahor k otočke autobusu (chata Otoč) a pod otočkou (parkovisko s orientačnou mapou) je amfiteáter - 450 metrov.
  • z Hornej Poruby, od rázcestia s modrou značkou po hlavnej ulici nahor k otočke autobusu (chata Otoč) a pod otočkou (parkovisko s orientačnou mapou) je amfiteáter - 810 metrov.

Prírodný amfiteáter určený na menšie športové a kultúrne podujatia obce Horná Poruba. Areál hostí účastníkov Turistického pochodu okolo Hornej Poruby, ktorý organizuje Klub slovenských turistov Vápeč Horná Poruba a tiež bluegrass festival na začiatku leta.

Vybavenie areálu tvorí malé hľadisko s drevenými lavičkami (9 ks), malá vyasfaltovaná plocha pódia-parketu, kryté postranné pódium s lavicou, drevený obslužný objekt (príležitostný šenk s pultom) na boku a ohnisko s posedením. Pre turistov je využiteľné kryté pódium v podobe veľkého prístrešku, keďže má dobrú strechu a v podstate tri kryté steny (závetrie). Areál je po ruke, keď vás počas prechodu Cesty hrdinov SNP chytí letná búrka. Inak je to skôr núdzová možnosť nocľahu, keďže v blízkosti sa nachádza táborisko pri Srvátkovej lúke pod Vápčom a tiež prístrešok Santa Fe pod Hoľazňami.

O bezprostrednom zdroji vody neviem, ale v tesnom susedstve sa nachádzajú obydlia Hornej Poruby, tak by sa prípadne dala vypýtať u domácich. Prípadne si treba nabrať cestou na trase červenej značky z viacerých prameňov (studničky Komorice, válov pod Hoľazňami, prameň Holjazeň - viď mapu).

Amfiteáter na Otoči Horná Poruba 13/01/18 00:00 nová téma

Rozhovor Ivan Bohuš: Nevedel by som oddeliť štít od doliny Spoločne s otcom - Ivanom Bohušom starším, tvoria známy autorský kolektív zaoberajúci sa tatranskou históriou. Nielen že píšu o Tatrách, ale v nich žijú, športujú, pracujú a odhaľujú zabudnuté fakty. Vo vlastnom vydavateľstve IB Vysoké Tatry stvorili dvadsaťpäť titulov a množstvo pohľadníc. Iveta a Ivan Bohušovci. 17/06/18 Tomáš Trstenský Rozhovory
Správa Cyklobus do srdca Poľany aj pre peších turistov K doterajším víkendovým linkám banskobystrického cyklobusu ako sú Donovaly, sedlo Malý Šturec, sedlo Šachtička a Podkonické Pleše od roku 2018 pribudla nová destinácia. Lesnícka osada Kyslinky v centre pohoria Poľana. Cyklobus je primárne určený pre cykloturistov, ale taktiež ho môžu využívať peší turisti, pokiaľ nie je zaplnená kapacita spoja cyklistami. 07/06/18 Tomáš Trstenský Nízke Tatry, Starohorské vrchy, +
Búda Kolibka Liptovka pod Starým košiarom Na trase Kysuckej lyžiarskej magistrály sme náhodou s partiou počas zimných potuliek okolo Oščadnice natrafili na starú kolibku nad oščadnickou osadou Švancarovci (Švancari), resp. nad osadou Skalité - Košariská. Nachádza sa na peknej horskej lúke, no stav objektu nie je až taký pekný ako okolie. Vidieť, že je cieľom opekačiek miestnych. 14/04/18 Tomáš Trstenský Kysucké Beskydy

Túra Jarný Vápeč – okruh z Hornej Poruby Keď bol Hiking.sk ešte len v predškolskom veku, rozhodli sme sa nestretávať sa s priateľmi a čitateľmi len online a začali sme vymýšľať rôzne podujatia. Prvé čisto turistické stretnutie sa odohralo na atraktívnom kopci Vápeč. Akcia sa uskutočnila v peknom počasí a hádam k spokojnosti všetkých zúčastnených. Tento apríl od nej uplynulo už desať rokov, ani som sa nenazdala, a tak sa vyberám spomínať priamo do terénu. dnes Soňa Mäkká Strážovské vrchy
Recenzia Najkrajšie cyklookruhy 2. diel Poznáte už dlhšie moju slabosť na knižky, mapy, atlasy a ďalšie tlačoviny voňajúce novotou. Do kníhkupectva chodím najradšej sama a nikdy neodídem naprázdno. Neobídem stojany s turistickými knižkami. Všetko nové si prezriem a vždy nájdem dôvod na kúpu. Naposledy som si moju cykloturistickú knižnicu obohatila o druhý diel Najkrajších cyklookruhov od vydavateľstva Dajama. V knižnici mám samozrejme aj prvý. včera Daniela Mäkká Mapy a knihy
Cyklotúra Hainburg an der Donau a jeho zrúcaniny Väčšinou opisujem skôr menej známe trasy, ale teraz pridám jednu prefláknutú. Keďže sprevádzam syna na akciu do Bratislavy, ale ja sa tam nechystám, zobral som si bicykel a urobil som si výlet po pár petržalských bunkroch a do blízkeho Hainburgu. Nešlo čisto o cyklovýlet, na niektoré chodníky bol zákaz pre bicykle, a tak som si ich prešiel pešo. včera Vladimír Prutkay Svet

Amfiteáter na Otoči Horná Poruba 13/01/18 00:00 nová téma
    • Strážovské vrchy: horný koniec obce Horná Poruba (pri chate Otoč)

• s vlastnou karimatkou a spacákom v prístrešku na pódiu

• zdroj vody nezistený, ale v blízkosti sú obydlia Hornej Poruby, príp. pramene po ceste na Ceste hrdinov SNP

• Ilava (vlak, bus) - Horná Poruba (bus)

• prírodný amfiteáter na hornom konci obce s lavičkami a ohniskom