Amfiteáter na Otoči Horná Poruba

13.01.18
Na hornom konci obce Horná Poruba v susedstve otočky autobusu, kde stojí neprístupná chata Otoč sa nachádza voľne prístupný areál malého prírodného amfiteátra. Ide zároveň o priestor, kde sa konajú športové a kultúrne podujatia. Zaujímavý je tiež pre turistov, keďže sa nachádza v tesnej blízkosti Cesty hrdinov SNP (E8).

• z Hornej Poruby, rázc. za Hôrkou po hlavnej ulici nahor k otočke autobusu (chata Otoč) a pod otočkou (parkovisko s orientačnou mapou) je amfiteáter - 450 metrov.
  • z Hornej Poruby, od rázcestia s modrou značkou po hlavnej ulici nahor k otočke autobusu (chata Otoč) a pod otočkou (parkovisko s orientačnou mapou) je amfiteáter - 810 metrov.

Prírodný amfiteáter určený na menšie športové a kultúrne podujatia obce Horná Poruba. Areál hostí účastníkov Turistického pochodu okolo Hornej Poruby, ktorý organizuje Klub slovenských turistov Vápeč Horná Poruba a tiež bluegrass festival na začiatku leta.

Vybavenie areálu tvorí malé hľadisko s drevenými lavičkami (9 ks), malá vyasfaltovaná plocha pódia-parketu, kryté postranné pódium s lavicou, drevený obslužný objekt (príležitostný šenk s pultom) na boku a ohnisko s posedením. Pre turistov je využiteľné kryté pódium v podobe veľkého prístrešku, keďže má dobrú strechu a v podstate tri kryté steny (závetrie). Areál je po ruke, keď vás počas prechodu Cesty hrdinov SNP chytí letná búrka. Inak je to skôr núdzová možnosť nocľahu, keďže v blízkosti sa nachádza táborisko pri Srvátkovej lúke pod Vápčom a tiež prístrešok Santa Fe pod Hoľazňami.

O bezprostrednom zdroji vody neviem, ale v tesnom susedstve sa nachádzajú obydlia Hornej Poruby, tak by sa prípadne dala vypýtať u domácich. Prípadne si treba nabrať cestou na trase červenej značky z viacerých prameňov (studničky Komorice, válov pod Hoľazňami, prameň Holjazeň - viď mapu).

Amfiteáter na Otoči Horná Poruba 13/01/18 00:00 nová téma

Správa Objavte zabudnuté stromy slobody Chodíme okolo nich denne. Do práce, do školy, do obchodu, na návštevu a nevieme o nich. Niektoré z nich sú súčasťou našich obcí už sto rokov. Niektoré menej, ale aj tak nám majú pripomínať zlomové okamihy v našej histórii. Stromy slobody, vysadené v tzv. „osmičkových“ rokoch, ale aj inokedy. 13/07/18 Tomáš Trstenský Zaujímavosti
Rozhovor Ivan Bohuš: Nevedel by som oddeliť štít od doliny Spoločne s otcom - Ivanom Bohušom starším, tvoria známy autorský kolektív zaoberajúci sa tatranskou históriou. Nielen že píšu o Tatrách, ale v nich žijú, športujú, pracujú a odhaľujú zabudnuté fakty. Vo vlastnom vydavateľstve IB Vysoké Tatry stvorili dvadsaťpäť titulov a množstvo pohľadníc. Iveta a Ivan Bohušovci. 17/06/18 Tomáš Trstenský Rozhovory
Správa Cyklobus do srdca Poľany aj pre peších turistov K doterajším víkendovým linkám banskobystrického cyklobusu ako sú Donovaly, sedlo Malý Šturec, sedlo Šachtička a Podkonické Pleše od roku 2018 pribudla nová destinácia. Lesnícka osada Kyslinky v centre pohoria Poľana. Cyklobus je primárne určený pre cykloturistov, ale taktiež ho môžu využívať peší turisti, pokiaľ nie je zaplnená kapacita spoja cyklistami. 07/06/18 Tomáš Trstenský Nízke Tatry, Starohorské vrchy, +

Búda Senník Dolina pod Lyscom Počas mojej dvojdňovej túlačky v októbri 2017 som pri stúpaní na Lysec v Ostrôžkach naďabil na lúku Dolina, kde sa nachádza vcelku príhodný objekt na vandrácke prespanie. Objektom je síce senník, ale v pohorí, kde nie je veľa iných možností prístrešia, môže poslúžiť. dnes Henrich Tomáš Ostrôžky
Túra Dámska jazda Tatrami po lejakoch Predposledný júlový víkend sme mali s kamarátkami dlhšie naplánovanú dámsku túru bez detí a manželov. Keďže kalendáre sú plné a babysittingy dlho dopredu vybavené, s termínom sa nedá hýbať ani vtedy, ak začiatok túry vychádza na deň po tom, čo v Tatrách povodne odniesli niekoľko mostov. Veď vrátiť sa dá vždy, hovoríme si a optimisticky balíme stredne veľké batohy so spacákmi a ďalšie rekvizity, ktoré teraz pri malých deťoch používame dosť zriedkavo. včera Soňa Mäkká Vysoké a Belianske Tatry
Túra Rodinný výlet na kopec Dúň Mnohí teraz isto premýšľate, kde je kopec Dúň. Väčšina ľudí istotne nevie a ani ja som donedávna nevedel. Keď sa však povie Gýmeš, tak je hneď všetko jasnejšie. Dúň je nevysoký kopec (514 m), na ktorom sa rozprestiera zrúcanina hradu Jelenec (alebo aj Gýmeš). Dĺžkou výstupu naň je predurčený na krátkodobé výlety vhodné aj pre malé deti, a preto si jednu letnú nedeľu vyberáme ako cieľ rodinného výletu práve túto lokalitu. Miesto nástupu zvolíme dedinku Kostoľany pod Tribečom, trasa odtiaľ je najkratšia. 16/08/18 Lukáš Varšík Tribeč

Amfiteáter na Otoči Horná Poruba 13/01/18 00:00 nová téma
    • Strážovské vrchy: horný koniec obce Horná Poruba (pri chate Otoč)

• s vlastnou karimatkou a spacákom v prístrešku na pódiu

• zdroj vody nezistený, ale v blízkosti sú obydlia Hornej Poruby, príp. pramene po ceste na Ceste hrdinov SNP

• Ilava (vlak, bus) - Horná Poruba (bus)

• prírodný amfiteáter na hornom konci obce s lavičkami a ohniskom