Celkový pohľad na chatu s terasou
Celkový pohľad na chatu s terasou Zatvoriť

Prístrešok Chata pod Viničným vrchom

Na mojich potulkách po Národnom parku Slovenský kras som sa dostal do oblasti Viničného (Hroznového) vrchu, ktorý sa nachádza nad obcou Dlhá Ves. Ako som stúpal na jeho vrchol, prechádzal som popri loveckej chate. Čo ma zaujalo, bola voľne prístupná a pomerne veľká terasa postavená na jej priečelí. Nielenže poskytne útočisko každému tulákovi pred náhlou zmenou počasia, ale v jej priestore sa dá vcelku pohodlne núdzovo stráviť noc. Pri jej návšteve treba mať na pamäti, že stavba nie je určená k prespávaniu turistickej verejnosti a využívať je ju možné len v prípade núdze.

Slovenský kras: Silická planina, pod Viničným vrchom
491 m n. m.
8 osôb
trojsezónna (bez vykurovacieho telesa)
bez blízkeho vodného zdroja
Spojenie
Zelená značka z Dlhej Vsi (1 hodina), z rázcestia Viničný vrch (15 minút)
Dalšie info
terasa poľovníckej chaty

Chatu nájdete v juhozápadnej časti Slovenského krasu, na západnom okraji Silickej planiny, asi 2,5 kilometra severovýchodne nad obcou Dlhá Ves. Je situovaná západne pod plochým vrcholom Viničného (Hroznového) vrchu. Tesne vedľa nej prechádza zeleno vyznačený turistický chodník z Dlhej Vsi, ktorý pokračuje na rázcestie Viničný vrch. Cesta z Dlhej Vsi ku chate trvá približne 1 hodinu, z rázcestia sa sem dostanete za necelú štvrťhodinu.

Opis objektu

Objekt chaty pozostáva z dvoch častí. Prvá časť – vlastná chata, je kamenná stavba, uzamknutá a verejnosti neprístupná. Druhá časť – zastrešená terasa, je voľne prístupná a dá sa využiť nielen ako núdzový úkryt pred búrkou či dažďom, ale aj ako miesto vhodné k prenocovaniu. Terasa má rozmery približne 4 x 4 metre a je zastrešená sedlovou strechou. Podlaha je z drevených dosiek. Od severu je chránená vlastnou stavbou chaty, z ostatných strán je voľne otvorená do okolia. Preto prekrytie náveternej strany celtou alebo PVC fóliou zvýši komfort nocľahu. Súčasťou sú dva stoly s lavicami. Spojením stolov sa dá vytvoriť provizórna pričňa. Na podlahe sa pohodlne vyspí skupina ôsmich turistov. Použitie spacieho vaku a karimatky je samozrejmosťou. Pri chate je ohnisko s provizórnym sedením, z druhej strany stojí latrína.

Prameň či iný zdroj pitnej vody sa v blízkosti chaty nenachádza. Najbližšia mne známa voda sa dá načerpať buď v obci Dlhá Ves (obchod, krčma), alebo až z prameňa Kečovská vyvieračka. V obciach Kečovo a Silická Brezová nájdete taktiež obchod a krčmou.