Bar Kerling na Malom Kerlingu

07.04.18

• Z Hodruše-Hámrov, časť Sandrik, po zelenej značke za 2.10 h,
  • Z Vyhní, po modrej značke za 2.15 h,
  • Zo Žarnovice, po žltej a modrej značke za 3.00 h.

Bar Kerling je viditeľný od rázcestnika Kerling (kaplnka), pohľad smerom od Banského vrchu na juhozápad, po zelenej značke vedúcej do Hodruše-Hámrov. Objekt sa nachádza na okraji lesa.

Objekt a nocľah

Prístrešok alebo Bar Kerling je netypické zoskupenie objektov, ktoré sú pod jednou strechou, a tak umožňujú aj väčšiemu počtu návštevníkov relatívne spokojne skrytie pred dažďom.

Zoskupenie objektov tvoria dve uzamknuté maringotky, medzi ktorými je voľne prístupné miesto s rozmermi 4 x 5 m. Nachádzajú sa tam lavičky a stoly, na ktorých sa veľmi spať nedá. Takže pre pohodlnejšie prespatie je vhodná prašná zem. Široká strecha by mala ochrániť aj pred bočným dažďom, pred vetrom však bez použitia plachty nie. Vhodné pre 10 - 15 ľudí s vlastnou karimatkou.

Zaujímavejšou časťou pre bezpečnejšie a vetrom i dažďom nerušené prespatie je samotný „výčap“, resp. malá miestnosť, kadiaľ sa normálne dá vojsť z jednej z maringotiek. Pre tulákov je vchodom „výčapné okienko“, ktoré je na spôsob vyťahovacej rolety. Ďalšou výhodou je, že táto časť má drevenú podlahu a miesto pre 2 - 3 osoby.

Ďalšie možnosti úkrytu

V širšom okruhu kaplnky na Kerlingu (Banský vrch) sa nachádza niekoľko prístreškov. Od primitívnych zbitých z dosák a plachiet (fotka č. 4.)po originál cykloprístrešok (fotka č. 5). Prvý jednoduchší prístrešok sa nachádza na modrej značke, v smere od Vyhni či Žarnovice, naľavo od značky, tesne pred vstupom na lúku s kaplnkou. Ďalšie sa nachádzajú po stranách lúky Kerlingu. Cykloprístrešok je hneď vedľa rázcestníka Kerling pri kaplnke.

Vodný zdroj som v bezprostrednej blízkosti nezaznamenal. Ale na mape sú vyznačené dva pramene: 1. prameň a 2. prameň. Preto ak viete o ich stave, napíšte, prosím, do diskusie pri článku.

Bar Kerling na Malom Kerlingu 07/04/18 21:46 3 príspevky

Túra Trojdňovka Žarnovica – Sitno – Žibritov – Krupina Ojedinele mám v celku tri dni voľna, preto vždy rozmýšľam ako ich plnohodnotne využiť. K relatívne málo vhodným lokalitám patria Štiavnické vrchy, čím by som oprášil starší plán pre ich prechod zo západu na východ. Vhodný čas nastal v krásnu jeseň roku 2017. 09/04/18 Henrich Tomáš Štiavnické vrchy
Prístrešok Bar Kerling na Malom Kerlingu Počas môjho septembrového prechodu Štiavnických vrchov som na horskej lúke pod Banským vrchom, zvaným aj Kerling, naďabil na niekoľko primitívnych prístreškov, ale aj na jeden sofistikovanejší, ktorý oficiálne ani prístreškom nie je, ale je barom. 07/04/18 Henrich Tomáš Štiavnické vrchy
Túra Ozdín – Šutová Jama – Horné Fafáky – Lovinobaňa V predposledné babie leto som sa turisticky veľmi nevyžil. Preto som dúfal, že nasledujúce bude o čosi lepšie. A veru bolo. Tak som si naplánoval túlačku do jednej z najmenej známych častí Stolických a Veporských vrchov, a to do oblasti samôt so svojráznymi názvami Šutová Jama a Horné Fafáky. 18/03/18 Henrich Tomáš Stolické vrchy, Veporské vrchy

Túra Na skok v pralese Chujava (Kujavy) zo Zlatej Bane Predstav si les bez ľudského zásahu, predstav si aké to je, keď sa o všetko stará príroda sama stovky a stovky rokov... Ešte aj na Slovensku existujú takéto úžasné miesta so svojim genius loci. Jedným z takýchto miest je maličký prales v Slanských vrchoch, o ktorom mnoho ľudí nevie. Posledné zákutia divokej prírody ešte dýchajú a prosperujú aj bez pomoci človeka. dnes Stanislav Ďurica Slanské vrchy
Útulňa Rozhľadňa Kloptaň Na diaľkových túrach mám väčšinou dopredu vytipované miesta, kde chcem prenocovať. Človek mieni, ale okolnosti menia. Tak to bolo aj počas Cesty hrdinov SNP (E8) na Duklu, keď som plánoval prenocovať v Trohanke v sedle Tri studne, ale únava a blížiaca sa tma rozhodli, že som nocoval uprostred Volovských vrchov - na Kloptani, v prístrešku pod rozhľadňou. včera Viktor Baláž Volovské vrchy
Túra Nižná Revúca – Zvolen – Kalište – Podkonice Ten pľuhák opäť nesklamal a svojím vytrvalým, neúprosným pípaním ma ťahal zo sladkých driemot. Potrebný a nenávidený zároveň – budík. V chalupe vyhaslo už pred polnocou a do drevenice sa opäť vkradla na pár hodín vyhostená zima. Neveľmi ochotne som opúšťal teplé hniezdočko. Len pár sekúnd v studenej izbe stačilo na dokonalé precitnutie; tu už aj káva bola zbytočná. Rýchlo som zjedol skromné raňajky, zakončené niekoľkými hltmi becherovky. Sparťanské ráno na chalupe som zakončil krátkym pobytom na latríne. 20/04/18 Radoslav Jurčina Starohorské vrchy, Veľká Fatra a Choč

Bar Kerling na Malom Kerlingu 07/04/18 21:46 3 príspevky
    • Štiavnické vrchy: na lúke Kerling pod Banským vrchom

• 2 - 3 vo výčape na drevenej podlahe, 10 - 15 v prístrešku medzi maringotkami s vlastnou karimatkou a spacákom

• trojsezonná (bez vykurovacieho telesa)

• dva pramene v blízkosti lúky

• Žarnovica (vlak, bus), Vyhne (bus), Hodruša-Hámre (bus)