Pozvánka

Expediční kamera v plném proudu

sponzorovaný článok 14.03.18 21. února 2018 započal již devátý ročník mezinárodního festivalu outdoorových filmů Expediční kamera. Unikátní projekt, přinášející každoročně do místních kin, po celé České a Slovenské republice, filmy z mezinárodních expedic, dobrodružství i domácí novinky a outdoorové události. Festival probíhá ve více než 200 městech ČR a SR a nabízí divákům filmy, pečlivě vybrané z těch nejlepších za rok 2017. Mnoho promítání je doplněné zajímavou přednáškou cestovatelské či sportovní osobnosti.

V letošním roce festival Expediční kamera přináší expedici do Amazonského pralesa. Co znamená slovo DugOut se vydali zjistit dva mladíci za domorodými kmeny Ekvádoru. Odpověď na otázku našli a odvezli si nejen pěknou řádku mozolů, ale i mnoho nenahraditelných zážitků a nezapomenutelné zkušenosti.

Z kyrgyzské řeky Sary Jaz připlouvá snímek Oči Boha. Mezinárodní kajakářská expedice se vrhá do peřejí v hlubokých kaňonech a míří se zadívat do posvátných očí.

Jaká je „Teória šťastia“ odcházející lezecké legendy? Příběh o lezcích ze Slovenska vypráví o setkání dvou generací, o předávání zkušeností a vzpomínkách na počátky slovenského lezení.

Vypravíme se také pozorovat kosatky v ledových norských mořích. Film Oddaný Vás na okamžik přenese pod hladinu, poslechnout si, jak zpívají kosatky. Česká slackline expedice nás společně s Ančee Kuchařovou dostane v Maroku Back to Heights. Jak zvládá, po úrazu, Ančee návrat do výšek a co vše je v slunném Maroku k vidění? O novozélandském závodu a odvaze dvou žen pojednává film Nefritové vody, který čerpá sílu z místních legend.

Pro bližší informace k festivalu navštivte stránky www.expedicnikamera.cz. Najdete zde v jakých městech je nejbližší promítání, detailní program i probíhající soutěže. Aktuality sledujte na facebooku a mrknout na některá videa můžete i na YouTube.

Expediční kamera je v plném proudu, dva týdny promítání jsou za námi, tak si najděte právě Vaše kino a vydejte se s námi na promítání.

Těšíme se na Vás,

Za festivalový tým Jonáš Procházka.

Pozn. redakcie: Tento text je PR článok zadávateľa. Neprešiel jazykovým ani redakčným spracovaním a nemusí vyjadrovať názor redakcie HIKING.SK.

Prístrešok Chata Podhradská dolina Podhradskou dolinou vedie jeden z prístupov na Rokoš (od Uhrovského Podhradia). Podľa stavu chodníka pod sedlom nie je modro značkovaný chodník príliš využívaný, ale znalosť o možnosti úkrytu v závere doliny sa môže hodiť a niekomu zabezpečiť aj nocľah v suchu (tak ako mne). dnes Michal Bukvai Strážovské vrchy
Podcast O Ceste hrdinov SNP za 12 dní s Julkou Batmendijnovou Bežkyňa, blogerka, autorka na HIKING.SK, organizátorka ultra trail pretekov Severný Živloplaz a členka Slovak Ultra Trail. Prešla Cestu Hrdinov SNP za 11 dní a 18 hodín! 765 kilometrov, viac ako 31 000 metrov stúpania. Julka Batmendijnová je mojou dnešnou hostkou v podcaste HIKING.SK. včera Ľubomír Mäkký Rozhovory
Túra Čertovica – Beňuška – Braväcovo Sú kopce, ktoré patria takpovediac do turistickej klasiky, ale mne sa z rozličných dôvodov vyhýbajú. Takým bol aj vrch Beňuška v Nízkych Tatrách. Má pekné meno, je ľahko dostupný, „všetci“ turisti už na ňom boli, len ja sa tam nie a nie dostať. V máji Klub železničných cestovateľov Zvolen, s ktorým občas chodíme, si dal do plánu práve tento kopec. Tak koniec výhovorkám, pridávame sa k nim! včera Danka Tomášiková Nízke Tatry