Test

Bunda Northland Gravity Stormstop XT

13.06.07
Vetru odolné, nie však vodotesné bundy sa tešia značnej obľube, pretože poskytujú komfort flísky, odolávajú dobre vetru a tiež zateplia. V tejto kategórii sa momentálne najviac tlačia na pultoch predajní softshell bundy a klasické windstoppery už ustupujú. A práve do protivetrovej klasiky patrí testovaná bunda od Northlandu.

Materiál

Ako je pri výrobcovi Northland bežným zvykom, aj táto bunda je zhotovená z ich vlastného materiálu. Svojou konštruciou je Stormstop podobný ako Windstopper od Gore alebo NoWind od Pontetorto. Ide o dve vrstvy microfleecu, medzi ktorými je laminovaná vetruodolná membrána. Odolnosť pred drobným dažďom, či mrholením zabezbečuje DWR úprava vonkajšej vrstvy. Do dlhotrvajúceho dažďa však vhodná nie je – flís sa napije vody, ktorá sa potom cez membránu a hlavne nepodlepené švy hravo pretlačí dnu.

Dizajn a vyhotovenie

Dizajn bundy sa drží strohých línii s princípom "v jednoduchosti je krása". Strih dobre sadne najmä na vyššie a chudšie postavy, čo je aj môj prípad. Pri mnohých iných výrobcoch mi väčšinou prekáža nedostatočná výška goliera. Bunda Gravity ho však má dostatočný. Navyše sa v ňom ešte skrýva kapucňa z nylonu so záterom, čo v prípade bundy tejto kategórie určite poteší najmä pri nečakane silnom vetre.

K dispozícii sú dve klasické vrecka so zipsom, ktorých vnútro je trochu nečakane tiež z rovnakého materiálu ako zvyšok bundy – sieťka býva častejšia. Takto je bunda v oblasti vrecák menej priedušná (vzhľadom na dve izolujúce vrstvy). Výhodou je, že z izolačných dôvodov nie je nutná léga prekrývajúca zipsy. Z vnútornej strany predné vrecká dopĺňa špeciálne vrecko na mobil.

Hlavný zips má spodnú légu prešitú čiernou páskou, aby sa nezachytávala do jazdca. Na vonkajšej strane je zips chránený dvoma maličkými légami. Vietor teda ani tu nemá príliš veľké šance. V podpazuší je odvetranie so sieťkou, ktorá drží rukávu tvar, aj keď je zips otvorený. Veľkosť otvorenia je primeraná a počas nosenia až na výnimky mávam zipsy stále otvorené.

Skúsenosti

Bunda sa veľmi dobre nosí, je príjemná na dotyk, aj keď trochu tvrdá. Strih nebráni žiadnemu pohybu. Odolnosť voči vetru je výborná. Osvedčila sa aj pri lezení zaistených ciest na Raxe – dvojitý hlavný zips je super, keď má človek na sebe sedák. Dobre padla aj kapucňa, zmestí sa pohodlne aj pod prilbu. Nylonovou tkaninou sú zosilnené ramená aj lakte, čo zvyšuje odolnosť hlavne pri lezení a nosení batohu.

Vzhľadom na moje dosť tenké zápästia mi však nevyhovujú tenké manžety bez možnosti nastavenia. Rovnako by som uvítal hlbšie vrecká.

Celkovo túto bundu odporúčam – veľmi dobre sa nosí a funkčne je tiež dobre zvládnutá. Jedine pozor na manžety, či ich veľkosť sadne na zápästia. Ak áno, je vhodným kandidátom na príjemného univerzálneho spoločníka do hôr.

ďalšie info na northland.sk

Bunda Northland Gravity Stormstop XT 25/12/07 11:45 10 príspevkov

Recenzia Mizu 360 V7 filter kit – termofľaša s filtrom Filtrácia či dezinfekcia vody v našich horách zväčša nie je potrebná a bez problémov možno z horských prameňov či bystrín naberať vodu. Nie všade tomu tak však musí byť, najmä v nižšie položených kopcoch či lokalitách s rozšírenou pastvou. Taktiež cestovatelia by vedeli rozprávať nejednu historku, kde zažívacie problémy súviseli so znečistenou vodou. To sú situácie, v ktorých sa môže hodiť riešenie od značky Mizu – ide o termofľašu s integrovaným filtrom. 04/12/19 Ľubomír Mäkký Ostatné
Podcast O Geocachingu s Matúšom Morongom Geocaching je hra založená na hľadaní skrýš pomocou GPS. Pôvodne išlo o malú komunitnú záležitosť, museli ste totiž mať GPS prístroj, ktorý nebol práve lacný. Tak sa ku Geocachingu dostávali najmä turisti, ktorí mali takýto prístroj kvôli navigácii v horách. Zásadnejší prienik do mainstreamu prišiel s nástupom smartfónov. V dvanástej epizóde podcastu HIKING.SK sme sa rozprávali s Matúšom Morongom, našim autorom. Je dlhoročným kešerom, aktuálne pôsobí ako reviewer a medzi kešermi je známy pod nickom Rikitan. 20/11/19 Ľubomír Mäkký Rozhovory
Recenzia Bridgedale Stormsock – nepremokavé cykloponožky Jesenné obdobie nemusí znamenať koniec cyklosezóny, ak sa cyklista dobre vystrojí. Pokiaľ sa vám však nechce kupovať nové tretry, máte v zásade dve možnosti, ako ochrániť nohy pred chladom a vodou. Jednou sú nepremokavé návleky, druhou nepremokavé ponožky. Druhú menovanú možnosť som vyskúšal s ponožkami Bridgedale Stormsock v strednej hrubej verzii. 20/11/19 Ľubomír Mäkký Obutie

Recenzia Knižné tipy pre deti Našim deťom sa snažíme od malička nenásilne vštepovať vedomosti o prírode a životnom prostredí. Okrem toho, čo im vieme porozprávať sami, si často pomôžeme nejakou prívetivou knihou. Rada by som sa s vami podelila o obľúbené kúsky z našej knižnice s touto tematikou. Týkajú sa lesov, zvierat či narábania s odpadom. včera Soňa Mäkká Mapy a knihy
Recenzia Sonine tipy na čítanie počas voľných dní Onedlho máme voľnejšie dva týždne, kedy sa nám snáď podarí zvoľniť hektické tempo fungovania a dostaneme sa viac k voľnočasovým aktivitám. U mňa k nim neodmysliteľne patria knihy, na ktoré nemám zďaleka toľko času, koľko by som chcela. Pokiaľ si aj vy robíte kôpku kníh na prečítanie, pripájam pár tipov z toho, čo ma zaujalo v poslednom čase. včera Soňa Mäkká Mapy a knihy
Túra Dachstein - na Stoderzinken cez Notgasse Konečne prišlo babie leto. Zo zoznamu plánovaných túr vyberám Dachstein, pretože tam som tohoto roku ešte nebol. Pôjdem na prechádzku podľa pána Paulisa, ktorý dáva reportáže zo svojich výletov na internet. Už ani neviem, prečo treba ísť cez Notgasse. Ale keď tadiaľ chodieva pán Paulis, nebude to zlá voľba. Druhým cieľom je obehať ferraty, ktoré sú tesne pod vrcholom kopca. 10/12/19 Martin Knor Svet

Bunda Northland Gravity Stormstop XT 25/12/07 11:45 10 príspevkov
    • Northland
    • Stormstop Gravity XT Fleece Jacket
    • vetruodolná bunda
    • Stormstop, trojvrstvý laminát
  • Farebné kombinácie
    • červená, čierna
    • vysoký golier, kapucňa, odvetrania, dvojitý hlavný zips – možnosť rozopínania aj zospodu
  • Nepáči sa mi
    • plytké vrecká, tenké manžety bez nastavovania