Prístrešok zabudovaný do spodnej časti rozhľadne
Prístrešok zabudovaný do spodnej časti rozhľadne Zatvoriť

Útulňa Rozhľadňa Kloptaň

Na diaľkových túrach mám väčšinou dopredu vytipované miesta, kde chcem prenocovať. Človek mieni, ale okolnosti menia. Tak to bolo aj počas Cesty hrdinov SNP (E8) na Duklu, keď som plánoval prenocovať v Trohanke v sedle Tri studne, ale únava a blížiaca sa tma rozhodli, že som nocoval uprostred Volovských vrchov - na Kloptani, v prístrešku pod rozhľadňou.

Slovenské rudohorie - Volovské vrchy: vrchol Kloptaň
1153 m n. m.
3 - 4 osoby s vlastným spacím vakom a karimatkou
trojsezónna (bez vykurovacieho telesa)
bez vody
najbližší zdroj prameň v sedle Tri studne alebo prameň pod Lastovičím vrchom
Dalšie info
vhodný núdzový nocľah na Ceste hrdinov SNP (E8)

Rozhľadňu s prístreškom vybudovali turisti z Prakoviec. Stojí na vrchole Kloptane (1153 m) vo Volovských vrchoch, priamo na našej najdlhšej turistickej magistrále, Ceste hrdinov SNP (E8). Na JV svahu sa nachádza PR Kloptaň, preto sa tu krásna príroda našťastie zachovala bez ľudských zásahov. Poloha uprostred neporušených lesov a krásne výhľady z rozhľadne sú ako stvorené na bivak v tichu hôr. Jedinou nevýhodou je chýbajúci zdroj vody v blízkom okolí.

• zo Štósu-kúpeľov (bus) po červenej za 3.55 h,
  • zo sedla Tri studne po červenej za 1.30 h,
  • zo Smolníckej Huty (bus) po modrej a červenej za 3.15 h,
  • z Mníška nad Hnilcom (vlak, bus) po zelenej za 2.25 h,
  • z Medzeva (bus) po modrej a červenej za 4.00 h.

Rozhľadňa

Vyhliadková veža je postavená zo smrekovej guľatiny, s dvomi podestami a malou strieškou. Na zadnej strane prístrešku je drevený rebrík, ktorým sa dá dostať hore na rozhľadňu. Z veže sú krásne kruhové výhľady od Slanských vrchov cez Slovenské rudohorie až po Tatry.

Objekt je drevený, zabudovaný do spodnej časti rozhľadne. Nosné stĺpy rozhľadne tvoria zároveň kostru prístrešku, ktorá je obitá polguľatinou, predná strana je čiastočne otvorená. Strecha je drevená, obitá kanadským šindľom (lepenkou). Podlaha je z drevených dosák. V prístrešku je drevený stôl s dvomi lavicami, po ich odsunutí môžu na podlahe prenocovať 3 - 4 ľudia. Na prístrešku i rozhľadni sa však prejavuje zub času.

Pred rozhľadňou sa na malej vrcholovej plošinke nachádza ohnisko s provizórnymi lavicami a neďaleko drevený stôl s lavicami. Pri smerovníku je kovový stojan so schránkou vrcholovej knihy.

V blízkosti rozhľadne sa nenachádza žiadny zdroj vody. Najbližším zdrojom je výdatný prameň v sedle Tri studne, vzdialený 1.20 h. Smerom na Štóske sedlo je najbližší prameň pod Lastovičím vrchom, vzdialený 2 hodiny chôdze. Na dva pramene medzi sedlom Jedľovec a Kloptaňou sa nedá spoľahnúť.