Útulňa v Zboji
Útulňa v Zboji Zatvoriť

Útulňa Táborisko v obci Zboj

Táborisko sa nachádza 500 metrov od centra obce. Nájdeme tu turistickú útulňu, altánok, ohnisko, drevené lavice, stôl, prameň s minerálnou vodou a latrínu. A nechýba priestor na postavenie stanov. Na začiatku mája 2018 obec upravila terén a pripravila pre letnú turistickú sezónu.

Bukovské vrchy: na južnom okraji obce Zboj, 500 m od centra
337 m n. m.
pre 6 - 8 osôb v chatke
trojsezónna (bez vykurovacieho telesa)
minerálny prameň Kvasná voda vedľa chatky
Spojenie
Zboj (bus)
Dalšie info
ohnisko, prístrešok, latrína

• červenou značkou Východokarpatskej magistrály v smere od obce Nová Sedlica, pred obecným úradom na moste musíme odbočiť doľava, hneď za mostom znova doľava, a potom pozdĺž Zbojského potoka 3 minúty úzkou cestou, táborisko sa nachádza napravo,
  • červenou značkou Východokarpatskej magistrály v smere od obce Uličské Krivé, od hlavnej cesty, ktorá vedie do centra obce Zboj, ešte pred centrom musíme odbočiť doprava, táborisko sa nachádza na začiatku obce.

Útulňa

Turistická útulňa je rovnaká ako tri ostatné útulne v NP Poloniny (Útulňa v Ruskom sedle, Útulňa pod Čierťažou a Táborisko Brehy pri Runine). Je to drevená konštrukcia s trojuholníkovým priečelím. Vstup môžeme uzavrieť. Podlaha je drevená, vnútri som našla len dve staré stoličky. V podkroví je len "holá" podlaha. Na prespanie potrebujeme vlastnú karimatku a spací vak. Dole môže spať 8 ľudí, hore – 4 osoby. Drevený rebrík nie je pripevnený, tak pozor, lebo môžete spadnúť.

Ostatné zariadenie

Jedlo si môžeme pripraviť a konzumovať v drevenom altánku (keď napríklad prší alebo je veľmi horúco) či na drevenom stole. Vedľa altánku sa nachádza minerálny prameň Kvasná voda (jediný minerálny prameň v slovenskej časti Polonín). Latrínu nájdeme na okraji táboriska.

Táborisko môžeme používať aj ako odpočívadlo a prísť sem s deťmi, napiť sa minerálnej vody a navštíviť blízku náučnú lokalitu, ktorá je venovaná vode.

V blízkosti táboriska, v centre obce sú potraviny a pohostinstvo. Pri hlavnej ulici, od centra v smere do Novej Sedlice, sa nachádza informačné centrum (otvorené v letnej sezóne), pri ktorom nájdeme druhú náučnú lokalitu, venovanú meteoritom (v 19. storočí v blízkosti obce padol veľký meteorit - jeho hmotnosť bola 300 kg - v lokalite Čorna mlaka nad zakarpatskou dedinou Kňahyňa / Княгиня).

V Zboji má sídlo Horská záchranná služba NP Poloniny - záchranári vám ochotne povedia, aké sú podmienky v horách a aké lokality môžete navštíviť. Aj obyvatelia Zboja sú veľmi sympatickí a milí ľudia a vždy nám pomôžu, keď budete niečo potrebovať.

Túry z obce Zboj

• na Kremenec (najvyšší vrchol Bukovských vrchov), červená značka Východokarpatskej magistrály cez Novú Sedlicu,
  • na Riabu skalu, červená a žltá značka cez Novú Sedlicu,
  • na Čerťaž, červená a zelená značka cez Novú Sedlicu,
  • do Uble cez NP Poloniny, červená značka.

Poznámka: fotky som urobila dva dni pred terénnymi úpravami táboriska.