Útulňa

Táborisko v obci Zboj

02.06.18

• červenou značkou Východokarpatskej magistrály v smere od obce Nová Sedlica, pred obecným úradom na moste musíme odbočiť doľava, hneď za mostom znova doľava, a potom pozdĺž Zbojského potoka 3 minúty úzkou cestou, táborisko sa nachádza napravo,
  • červenou značkou Východokarpatskej magistrály v smere od obce Uličské Krivé, od hlavnej cesty, ktorá vedie do centra obce Zboj, ešte pred centrom musíme odbočiť doprava, táborisko sa nachádza na začiatku obce.

Útulňa

Turistická útulňa je rovnaká ako tri ostatné útulne v NP Poloniny (Útulňa v Ruskom sedle, Útulňa pod Čierťažou a Táborisko Brehy pri Runine). Je to drevená konštrukcia s trojuholníkovým priečelím. Vstup môžeme uzavrieť. Podlaha je drevená, vnútri som našla len dve staré stoličky. V podkroví je len "holá" podlaha. Na prespanie potrebujeme vlastnú karimatku a spací vak. Dole môže späť 8 ľudí, hore – 4 osoby. Drevený rebrík nie je pripevnený, tak pozor, lebo môžete spadnúť.

Ostatné zariadenie

Jedlo si môžeme pripraviť a konzumovať v dreveným altánku (keď napríklad prší alebo je veľmi horúco) či na drevenom stole. Vedľa altánku sa nachádza minerálny prameň Kvasná voda (jediný minerálny prameň v slovenskej časti Polonín). Latrínu nájdeme na okraji táboriska.

Táborisko môžeme používať aj ako odpočívadlo a prísť sem s deťmi, napiť sa minerálnej vody a navštíviť blízku náučnú lokalitu, ktorá je venovaná vode.

V blízkosti táboriska, v centre obce sú potraviny a pohostinstvo. Pri hlavnej ulici, od centra v smere do Novej Sedlice, sa nachádza informačné centrum (otvorené v letnej sezóne), pri ktorom nájdeme druhú náučnú lokalitu, venovanú meteoritom (v 19. storočí v blízkosti obce padol veľký meteorit - jeho hmotnosť bola 300 kg - v lokalite Čorna mlaka nad zakarpatskou dedinou Kňahyňa / Княгиня).

V Zboji má sídlo Horská záchranná služba NP Poloniny - záchranári vám ochotne povedia, aké sú podmienky v horách a aké lokality môžete navštíviť. Aj obyvatelia Zboja sú veľmi sympatickí a milí ľudia a vždy nám pomôžu, keď budete niečo potrebovať.

Túry z obce Zboj

• na Kremenec (najvyšší vrchol Bukovských vrchov), červená značka Východokarpatskej magistrály cez Novú Sedlicu,
  • na Riabu skalu, červená a žltá značka cez Novú Sedlicu,
  • na Čerťaž, červená a zelená značka cez Novú Sedlicu,
  • do Uble cez NP Poloniny, červená značka.

Poznámka: fotky som urobila dva dni pred terénnymi úpravami táboriska.

Táborisko v obci Zboj 05/06/18 18:29 2 príspevky

Útulňa Táborisko v obci Zboj Táborisko sa nachádza 500 metrov od centra obce. Nájdeme tu turistickú útulňu, altánok, ohnisko, drevené lavice, stôl, prameň s minerálnou vodou a latrínu. A nechýba priestor na postavenie stanov. Na začiatku mája 2018 obec upravila terén a pripravila pre letnú turistickú sezónu. 02/06/18 Beata Okulińska Bukovské vrchy
Túra Litmanovská ľadová jaskyňa a skaly Keď som pripravovala januárovú túru do Pienin a Ľubovnianskej vrchoviny, náhodou som na internete našla mapku, na ktorej boli označené zaujímavé miesta v okolí Litmanovej - skaly a jaskyňa. Mapku, popis miest a informácie o trase (nevedú tam značkované chodníky) pripravila majiteľka penziónu v obci pre návštevníkov, ktorí sa zastavia v dedine a chceli by ísť na krátke a nenáročné výlety. 07/02/18 Beata Okulińska Pieniny
Extra Turistické značenie - Poľsko Turistické značenie v Poľsku sa podobá slovenskému: používa sa značka, ktorá pozostáva z troch pásov (dva biele s farebným uprostred) a smerovníky majú rovnaký tvar. Hlavný rozdiel je v tom, že v Poľsku sa pri značení turistických chodníkov používa aj čierna farbu, používa sa tiež zalomená značka a vzdialenosť je udávaná alebo v kilometroch, alebo je to časový údaj. Slovenský turista by tak nemal mať viac problémov s orientáciou na poľských horách, než jeho poľský kolega. 24/01/18 Beata Okulińska Slovensko, Kysucké Beskydy, +

Túra Slovenská 56-stka alebo od Burdy až na Gerlach 4. Turistika a celkovo lezenie po horách nie je len o zdolaní vrchu. Ide tu hlavne o prekonanie samého seba. Postupne posúvať svoje hranice vyššie a vyššie. Keby ma pred pár rokmi niekto zavolal na 10-kilometrovú túru, tak by som mu povedal, či je šialený a dnes, keď nemá aspoň 35 km, tak to ani neberiem ako túru. dnes Pavel Forgáč Starohorské vrchy, Kremnické vrchy, +
Prístrešok Sedlo Repy Uprostred pohoria Čierna hora, na križovatke turistických trás stojí prístrešok, ktorý svojou polohou môže mnohým turistom poskytnúť nocľah pri putovaní pohorím. Tiež som ho využil počas Cesty hrdinov SNP, keďže stojí priamo pri červenej značke E8. Počas nočného dažďa som bol vďačný za jednoduchý nocľah pod strechou. včera Viktor Baláž Čierna hora
Túra Jarný Vápeč – okruh z Hornej Poruby Keď bol Hiking.sk ešte len v predškolskom veku, rozhodli sme sa nestretávať sa s priateľmi a čitateľmi len online a začali sme vymýšľať rôzne podujatia. Prvé čisto turistické stretnutie sa odohralo na atraktívnom kopci Vápeč. Akcia sa uskutočnila v peknom počasí a hádam k spokojnosti všetkých zúčastnených. Tento apríl od nej uplynulo už desať rokov, ani som sa nenazdala, a tak sa vyberám spomínať priamo do terénu. 22/06/18 Soňa Mäkká Strážovské vrchy

Táborisko v obci Zboj 05/06/18 18:29 2 príspevky
    • Bukovské vrchy: na južnom okraji obce Zboj, 500 m od centra

• pre 6 - 8 osôb v chatke

• minerálny prameň Kvasná voda vedľa chatky