Útulňa

Táborisko v obci Zboj

02.06.18
Táborisko sa nachádza 500 metrov od centra obce. Nájdeme tu turistickú útulňu, altánok, ohnisko, drevené lavice, stôl, prameň s minerálnou vodou a latrínu. A nechýba priestor na postavenie stanov. Na začiatku mája 2018 obec upravila terén a pripravila pre letnú turistickú sezónu.

• červenou značkou Východokarpatskej magistrály v smere od obce Nová Sedlica, pred obecným úradom na moste musíme odbočiť doľava, hneď za mostom znova doľava, a potom pozdĺž Zbojského potoka 3 minúty úzkou cestou, táborisko sa nachádza napravo,
  • červenou značkou Východokarpatskej magistrály v smere od obce Uličské Krivé, od hlavnej cesty, ktorá vedie do centra obce Zboj, ešte pred centrom musíme odbočiť doprava, táborisko sa nachádza na začiatku obce.

Útulňa

Turistická útulňa je rovnaká ako tri ostatné útulne v NP Poloniny (Útulňa v Ruskom sedle, Útulňa pod Čierťažou a Táborisko Brehy pri Runine). Je to drevená konštrukcia s trojuholníkovým priečelím. Vstup môžeme uzavrieť. Podlaha je drevená, vnútri som našla len dve staré stoličky. V podkroví je len "holá" podlaha. Na prespanie potrebujeme vlastnú karimatku a spací vak. Dole môže späť 8 ľudí, hore – 4 osoby. Drevený rebrík nie je pripevnený, tak pozor, lebo môžete spadnúť.

Ostatné zariadenie

Jedlo si môžeme pripraviť a konzumovať v dreveným altánku (keď napríklad prší alebo je veľmi horúco) či na drevenom stole. Vedľa altánku sa nachádza minerálny prameň Kvasná voda (jediný minerálny prameň v slovenskej časti Polonín). Latrínu nájdeme na okraji táboriska.

Táborisko môžeme používať aj ako odpočívadlo a prísť sem s deťmi, napiť sa minerálnej vody a navštíviť blízku náučnú lokalitu, ktorá je venovaná vode.

V blízkosti táboriska, v centre obce sú potraviny a pohostinstvo. Pri hlavnej ulici, od centra v smere do Novej Sedlice, sa nachádza informačné centrum (otvorené v letnej sezóne), pri ktorom nájdeme druhú náučnú lokalitu, venovanú meteoritom (v 19. storočí v blízkosti obce padol veľký meteorit - jeho hmotnosť bola 300 kg - v lokalite Čorna mlaka nad zakarpatskou dedinou Kňahyňa / Княгиня).

V Zboji má sídlo Horská záchranná služba NP Poloniny - záchranári vám ochotne povedia, aké sú podmienky v horách a aké lokality môžete navštíviť. Aj obyvatelia Zboja sú veľmi sympatickí a milí ľudia a vždy nám pomôžu, keď budete niečo potrebovať.

Túry z obce Zboj

• na Kremenec (najvyšší vrchol Bukovských vrchov), červená značka Východokarpatskej magistrály cez Novú Sedlicu,
  • na Riabu skalu, červená a žltá značka cez Novú Sedlicu,
  • na Čerťaž, červená a zelená značka cez Novú Sedlicu,
  • do Uble cez NP Poloniny, červená značka.

Poznámka: fotky som urobila dva dni pred terénnymi úpravami táboriska.

Táborisko v obci Zboj 05/06/18 18:29 2 príspevky

Túra Náučné chodníky NP Poloniny – minisprievodca 2 Náučné chodníky na území Bukovských vrchov nám umožňujú navštíviť lokality, kam nevedie značkovaný turistický chodník. Ponúkajú možnosť vystúpiť na ďalšie vrcholy, pozrieť si vzácne prírodné rezervácie a spoznať dejiny výnimočného územia. Bohužiaľ, sú turistami zriedkavo navštevované. Možno preto, že nie všetci o nich vedia. V druhej časti predstavujem náučné chodníky južnej časti Bukovských vrchov. 02/11/18 Beata Okulińska Zaujímavosti
Túra Náučné chodníky NP Poloniny – minisprievodca 1 Najviac navštevovaná časť Bukovských vrchov (NP Poloniny) je poľsko-slovenský hraničný hrebeň, ktorý vedie cez najvyššie vrcholy hôr. Málo turistov schádza nižšie, v južnom smere, možno preto, že turistických chodníkov je tam len niekoľko a neponúkajú možnosť vystúpiť na ďalšie vrcholy. Toto vôbec neznamená, že lokalita je menej atraktívna. Naopak, nájdeme tam veľa zaujímavých, krásnych miest a zavedú nás do nich náučné chodníky, ktorých je zatiaľ deväť. V prvej časti predstavujem náučné chodníky severnej časti Bukovských vrchov. 26/10/18 Beata Okulińska Zaujímavosti
Túra Okolo SR nielen pešo 1. (Kremenec – Tisa) Slovensko-ukrajinská štátna hranica má dĺžku necelých 100 km. V blízkosti hranice od severu do juhu sa nachádzajú: Bukovské vrchy zapísané v zozname svetového dedičstva UNESCO, Vihorlatské vrchy s jedinečným kameňolom Beňatina a nížinná CHKO Latorica so vzácnymi lúkami a mokraďami. 30/06/18 Beata Okulińska Bukovské vrchy, Vihorlatské vrchy, +

Túra Ako drobec prešiel z Magurky na útulňu Ďurková Predpoveď počasia hlási posledné teplé dni na horách. Bez úvah o tom, či ide o hoax alebo pravdu, predĺžený víkend je už mesiac naplánovaný, vyrážame na Donovaly. Program za pochodu prispôsobujeme zmene počasia, najmladšiemu členovi balíme od krátkych rukávov až po zimnú vetrovku, skrátka úplne všetko. Pre nedostatok priestoru v kufri auta nám dospelým musí postačiť pár funkčných tričiek s termo mikinou na vrch. V priebehu víkendu teplota klesá z 25 na 10 stupňov. Prognózy počasia nás neodradili, v piatok šliapeme na hrebeň Nízkych Tatier a útulňu Ďurková. dnes Karolína Dobiašová Nízke Tatry
Recenzia Príbehy vrchov Dnes by som vám rada predstavila pomerne čerstvú publikáciu z vydavateľstva DAJAMA Príbehy vrchov, ktorej autorom je Marián Grebáč. Kto si v tejto chvíli spomenie na zaujímavé rozhlasové reportáže rovnakého autora z cyklu Genius loci - túry podľa literatúry, ten je na správnej stope. Príbehy vrchov, spomínaných v literárnych dielach slovenských prozaikov i básnikov, a života ľudí žijúcich v dolinách pod nimi, spojených s turistikou dneška. včera Daniela Mäkká Mapy a knihy
Recenzia Dámsky batoh Bergans Senja W 34 Na bežné túry nosím už veľa rokov turistický batoh Camelbak Fourteneer 27, ktorý som tu opisovala ešte v roku 2009. Odvtedy uplynulo dosť času a počet osôb, ktoré brávam so sebou na túry, sa zvýšil, tak som sa rozhodla pre zmenu. Konkrétne som hľadala batoh s trochu väčším objemom, ale univerzálny, s rôznymi vreckami na fľaše, mikiny, čiapky, autíčka a iné veci, ktoré deti neustále pchajú rodičom do batoha a von. Napokon z toho vyšiel dámsky batoh Senja 34 od nórskej značky Bergans. včera Soňa Mäkká Batohy

Táborisko v obci Zboj 05/06/18 18:29 2 príspevky
    • Bukovské vrchy: na južnom okraji obce Zboj, 500 m od centra

• pre 6 - 8 osôb v chatke

• minerálny prameň Kvasná voda vedľa chatky