Poľovnícka chata Adamicová pod Krivou Tuchyňou

09.06.18

Chatka je viditeľná z veľkej križovatky lesných ciest medzi Hromádkovou a Krivou Tuchyňou, v severnej časti Bielych Karpát, len pár kilometrov od hraníc Moravy. Z okolia sú krásne výhľady hoci aj na komplet celý hrebeň Malej Fatry a Strážova. Na opačnej strane zase malebné moravské pohraničie s lúkami, políčkami a remízkami. Najľahšie sa sem dostanete z Lednice, Červeného Kameňa alebo Zubáka.

Chata je zjavne viackrát rozširovaná, ale základ tvorí solídna drevenica s rozmermi možno 4 x 4 metre. Z jednej časti rozšírená o sklad palivového dreva a z druhej je pristavená novšia časť približne 5 x 5 metrov. Nad krytým vstupom zaujme LED pásik, ktorým si hostia zrejme svietia po nociach. Z boku okolo palivového dreva sa dá s menšou námahou nakuknúť a vyliezť na povalu. Strecha je pokrytá vlnitým plechom a vyzerá zdravo. Na povale je trochu neporiadok, ale aj dve pohodené postele. Po miernom upratovaní, by sa hore schovala menšia skupina (6 ľudí).

Voda a oheň

Vonku je sedenie so stolom, ohnisko obložené kameňmi a kúsok od chatky latrína (nekontroloval som ju). Upravený prameň sme cestou nenašli, len pri Červenom Kameni, takže vodu si treba doniesť so sebou. V okolí 300 metrov však pramenia potoky, možno by sa dala voda na varenie nabrať tam, ale nevsádzal by som na to. Určite sa ale dá nabrať pod Kobylincom.

Poznámka: Samozrejmosťou je nechať všetko na svojom mieste, nerobiť neporiadok, aby sme si nečakané možnosti pre nocľah mohli užívať aj naďalej.

Poľovnícka chata Adamicová pod Krivou Tuchyňou 10/06/18 15:06 2 príspevky

Búda Poľovnícka chata Adamicová pod Krivou Tuchyňou Pri túlaní sa Bielymi Karpatmi sme objavili poľovnícku chatku, niekde medzi vrchmi Hromádková, Krivá Tuchyňa a Češkovec, kúsok od križovatky zvážnic. Je pri nej sedenie, ohnisko, latrína, čiastočne krytý vchod a hlavne voľne prístupná povala, kde by sa dalo po menšom upratovaní v suchu prespať. 09/06/18 Tomáš Antal Biele Karpaty
Túra Sto kilometrov cez Muránsku planinu - 2. časť Dva dni pochodu sú za nami a čaká nás pivo na Prednej hore (aký paradox mať pivovar kúsok od protialkoholického ústavu), lazy Muránskej Zdychavy, presun do Stolických vrchov s únavným stúpaním na samotnú Stolicu a rozhodovanie, kde skončíme. Ako sme zistili neskôr, aj poriadne horúčavy, stúpania, polomy a kalamity - všetko vykompenzované výhľadmi, krásnou prírodou a relaxom. 30/07/17 Tomáš Antal Muránska planina, Stolické vrchy
Túra Sto kilometrov cez Muránsku planinu - 1. časť Na naše pomery prekvapivo dobrá predpoveď počasia nás prinútila pribaliť opaľovací krém 50-ku. Zvolená lokalita spolu s termínom zaručovala ľudoprázdne chodníky, čo máme asi najradšej. Plán bol jasný - Veporské vrchy, Muránska planina a Stolické vrchy. Za 4 dni stihnúť čo najviac, ale nevypustiť pri tom dušu, čo sa nám čiastočne podarilo (časť, že stihnúť čo najviac). 23/07/17 Tomáš Antal Muránska planina, Veporské vrchy

Túra V dolinách pod Prosečným Hovorí sa, že máj je lásky čas. Keďže trávim týždeň dovolenky pod Chočskými vrchmi, tak moja láska k horám a prírode je v tomto prípade na mieste. Lúčky sú celkom fajn miesto na spoznávanie nádhernej a čarokrásnej prírody. Len je potrebné vyraziť do terénu. Príroda ukrýva množstvo nádherných zákutí, dolín a iných prírodných miest. Minulý rok to bol výstup a prechod Veľkého Choča, pred tým ešte návšteva najvyššie položenej zrúcaniny Sielnického (Liptovského) hradu, a tak sa tento rok rozhodujem pre dve nádherné doliny - Prosiecku a Kvačiansku. dnes Marián Jaššo Veľká Fatra a Choč
Pozvánka Kosodrevina rastie, kto chodníky spasie? Veru, nezostalo veľa miest na hrebeňovom chodníku medzi Telgártom a Donovalmi, ktoré by neskrášlila ruka našich dobrovoľníkov alebo aspoň nepochodila noha prieskumníkov. Prichodí nám preto vrátiť sa späť na začiatok našej cesty, na majestátnu Kráľovu hoľu. O zelenom strome na nej nemôže byť reč už dlhšiu dobu, určite ale treba hovoriť o piatich prístupových chodníkoch na vrchol, z ktorých väčšina trpí zanedbaným stavom. A tento fakt ideme v septembri zmeniť. Každá nápomocná ruka padne vhod. Príďte, tešíme sa na vás. včera Stanislava Vrbická Iné
Túra Čížov – Hardegg – Znojmo 5. etapa KPG V putovaní proti prúdu rieky Dyje som sa dostal na koniec železničnej trate Břeclav – Znojmo a ukázalo sa, že nie je v mojich silách spraviť ako jednodňovku trasu Vranov nad Dyjí - Znojmo. Mivy pre pracovné zaneprázdnenie dlhodobo vypadol z našich plánovaných túr, a tak padol nápad prejsť trasu na bicykli. Samému sa mi jednoducho nechcelo. Nuž som si zase sadol nad mapu a cestovné poriadky a rozdelil som si napokon úsek Podhradí nad Dyjí - Znojmo na dva jednodňové s tým, že z Čížova do Znojma pôjdem hlavne Rakúskom. Moravskú stranu som podrobne prešiel pri dovolenkách v rokoch 2007 a 2011. včera Miroslav Svítek Česko, Rakúsko

Poľovnícka chata Adamicová pod Krivou Tuchyňou 10/06/18 15:06 2 príspevky
    • Biele Karpaty: pri križovatke lesných ciest (mimo TZT) medzi vrchmi Krivá Tuchyňa, Hromádková a Češkovec

• 6 ľudí na prístupnej povale (nutná karimatka a spací vak)

• prameň v okolí nebol zistený

• latrína, ohnisko, drevené vonkajšie sedenie