Poľovnícka chata Adamicová pod Krivou Tuchyňou

09.06.18

Chatka je viditeľná z veľkej križovatky lesných ciest medzi Hromádkovou a Krivou Tuchyňou, v severnej časti Bielych Karpát, len pár kilometrov od hraníc Moravy. Z okolia sú krásne výhľady hoci aj na komplet celý hrebeň Malej Fatry a Strážova. Na opačnej strane zase malebné moravské pohraničie s lúkami, políčkami a remízkami. Najľahšie sa sem dostanete z Lednice, Červeného Kameňa alebo Zubáka.

Chata je zjavne viackrát rozširovaná, ale základ tvorí solídna drevenica s rozmermi možno 4 x 4 metre. Z jednej časti rozšírená o sklad palivového dreva a z druhej je pristavená novšia časť približne 5 x 5 metrov. Nad krytým vstupom zaujme LED pásik, ktorým si hostia zrejme svietia po nociach. Z boku okolo palivového dreva sa dá s menšou námahou nakuknúť a vyliezť na povalu. Strecha je pokrytá vlnitým plechom a vyzerá zdravo. Na povale je trochu neporiadok, ale aj dve pohodené postele. Po miernom upratovaní, by sa hore schovala menšia skupina (6 ľudí).

Voda a oheň

Vonku je sedenie so stolom, ohnisko obložené kameňmi a kúsok od chatky latrína (nekontroloval som ju). Upravený prameň sme cestou nenašli, len pri Červenom Kameni, takže vodu si treba doniesť so sebou. V okolí 300 metrov však pramenia potoky, možno by sa dala voda na varenie nabrať tam, ale nevsádzal by som na to. Určite sa ale dá nabrať pod Kobylincom.

Poznámka: Samozrejmosťou je nechať všetko na svojom mieste, nerobiť neporiadok, aby sme si nečakané možnosti pre nocľah mohli užívať aj naďalej.

Poľovnícka chata Adamicová pod Krivou Tuchyňou 23/10/18 23:44 3 príspevky

Búda Poľovnícka chata Adamicová pod Krivou Tuchyňou Pri túlaní sa Bielymi Karpatmi sme objavili poľovnícku chatku, niekde medzi vrchmi Hromádková, Krivá Tuchyňa a Češkovec, kúsok od križovatky zvážnic. Je pri nej sedenie, ohnisko, latrína, čiastočne krytý vchod a hlavne voľne prístupná povala, kde by sa dalo po menšom upratovaní v suchu prespať. 09/06/18 Tomáš Antal Biele Karpaty
Túra Sto kilometrov cez Muránsku planinu - 2. časť Dva dni pochodu sú za nami a čaká nás pivo na Prednej hore (aký paradox mať pivovar kúsok od protialkoholického ústavu), lazy Muránskej Zdychavy, presun do Stolických vrchov s únavným stúpaním na samotnú Stolicu a rozhodovanie, kde skončíme. Ako sme zistili neskôr, aj poriadne horúčavy, stúpania, polomy a kalamity - všetko vykompenzované výhľadmi, krásnou prírodou a relaxom. 30/07/17 Tomáš Antal Muránska planina, Stolické vrchy
Túra Sto kilometrov cez Muránsku planinu - 1. časť Na naše pomery prekvapivo dobrá predpoveď počasia nás prinútila pribaliť opaľovací krém 50-ku. Zvolená lokalita spolu s termínom zaručovala ľudoprázdne chodníky, čo máme asi najradšej. Plán bol jasný - Veporské vrchy, Muránska planina a Stolické vrchy. Za 4 dni stihnúť čo najviac, ale nevypustiť pri tom dušu, čo sa nám čiastočne podarilo (časť, že stihnúť čo najviac). 23/07/17 Tomáš Antal Muránska planina, Veporské vrchy

Túra Ako drobec prešiel z Magurky na útulňu Ďurková Predpoveď počasia hlási posledné teplé dni na horách. Bez úvah o tom, či ide o hoax alebo pravdu, predĺžený víkend je už mesiac naplánovaný, vyrážame na Donovaly. Program za pochodu prispôsobujeme zmene počasia, najmladšiemu členovi balíme od krátkych rukávov až po zimnú vetrovku, skrátka úplne všetko. Pre nedostatok priestoru v kufri auta nám dospelým musí postačiť pár funkčných tričiek s termo mikinou na vrch. V priebehu víkendu teplota klesá z 25 na 10 stupňov. Prognózy počasia nás neodradili, v piatok šliapeme na hrebeň Nízkych Tatier a útulňu Ďurková. dnes Karolína Dobiašová Nízke Tatry
Recenzia Príbehy vrchov Dnes by som vám rada predstavila pomerne čerstvú publikáciu z vydavateľstva DAJAMA Príbehy vrchov, ktorej autorom je Marián Grebáč. Kto si v tejto chvíli spomenie na zaujímavé rozhlasové reportáže rovnakého autora z cyklu Genius loci - túry podľa literatúry, ten je na správnej stope. Príbehy vrchov, spomínaných v literárnych dielach slovenských prozaikov i básnikov, a života ľudí žijúcich v dolinách pod nimi, spojených s turistikou dneška. včera Daniela Mäkká Mapy a knihy
Recenzia Dámsky batoh Bergans Senja W 34 Na bežné túry nosím už veľa rokov turistický batoh Camelbak Fourteneer 27, ktorý som tu opisovala ešte v roku 2009. Odvtedy uplynulo dosť času a počet osôb, ktoré brávam so sebou na túry, sa zvýšil, tak som sa rozhodla pre zmenu. Konkrétne som hľadala batoh s trochu väčším objemom, ale univerzálny, s rôznymi vreckami na fľaše, mikiny, čiapky, autíčka a iné veci, ktoré deti neustále pchajú rodičom do batoha a von. Napokon z toho vyšiel dámsky batoh Senja 34 od nórskej značky Bergans. včera Soňa Mäkká Batohy

Poľovnícka chata Adamicová pod Krivou Tuchyňou 23/10/18 23:44 3 príspevky
    • Biele Karpaty: pri križovatke lesných ciest (mimo TZT) medzi vrchmi Krivá Tuchyňa, Hromádková a Češkovec

• 6 ľudí na prístupnej povale (nutná karimatka a spací vak)

• prameň v okolí nebol zistený

• latrína, ohnisko, drevené vonkajšie sedenie