Asolo Agent Evo GV – nenápadná polovička na turistiku aj pre každodenné nosenie
Asolo Agent Evo GV – nenápadná polovička na turistiku aj pre každodenné nosenie Zatvoriť

Predstavenie Asolo Agent Evo GV – pohodlné polovičky

Väčšinu letnej turistickej sezóny odchodím v poltopánkach. Čím ďalej, tým menej nosím vysoké. Väčšinou len vo vyšších horách na technickejšie túry. Keďže polovičkami nahrádzam vysoké, siaham skôr po tvrdších modeloch, ktoré ponúkajú výraznejšiu stabilitu. Neprekážajú, ba skôr vítam, výrazné farby a outdoor vzhľad. Presne na opačnom konci pomyselnej osi je model Asolo Agent Evo GV. Ulahodí oku konzervatívnejšieho turistu bez technických ašpirácií, zato s dôrazom na pohodlie a možnosťou používania aj ako každodennej obuvi.

Výrobca
Asolo
Model
Agent Evo GV
Typ
turistické poltopánky s nepremokavou membránou
Materiály
semišová koža hrúbky 1,8 mm
Hmotnosť
419 g – jedna topánka veľkosti EU 43 2/3 (UK 9,5)
Páči sa mi
anatomické tvarovanie, pohodlie, nepremokavosť, vhodné na každodenné nosenie
Nepáči sa mi
šnúrky sa rozväzujú, šmykľavejšia podošva
Ostatné info
podrážka Vibram Megagrip s medzipodrážkou z EVA peny
Infocena
138 € – e-shop distribútora
Obchody
e-shop distribútora link

Predstavovaný model by ste ťažko hľadali v Asolo katalógu. Podľa preferencií zákazníkov v Čechách a na Slovensku si ho na mieru dali tunajší distribútori vyrobiť na mieru. Vychádza z konštrukcie modelu Nucleon, má však viacero modifikácií. Je dostupný v nenápadnej šedej farbe bez výraznejších kontrastných prvkov, identický zvršok mala aj predošlá verzia modelu Agent (ten mal inú podrážku, jazyk aj horný vnútorný lem). Taktiež je na pomery topánok Asolo rozšírený, čo sa prejavuje najmä v prednej časti topánky.

Konštrukcia a materiály

Na prvý pohľad to nevidno, no na prvé obutie už áno. Topánky sú výrazne anatomicky tvarované. Oveľa výraznejšie ako iné modely značky, napr. Magix. U mňa sa to prejavilo tým, že som si mohol vybrať o pol čísla menšie, ktoré mi tvarovo oveľa lepšie sadli ako bežné číslo, ktoré od Asolo nosím. Prsty vpredu sú síce bližšie k špici, no neprekáža to, pretože tvarovanie je presne akoby na moje prsty. Taktiež sú topánky mäkké, takže tesnejší fit nie je problematický.

Topánky sú ušité zo semišovej kože. Hoci ide o celokožený model, sú konštruované z množstva dielcov a tie väčšie sú z dizajnových dôvodov poprešívané aj na miestach, kde to nie je nutné. Na viacerých sú v koži dierky, asi aby to vytváralo dojem lepšieho odvetrania.

Celokoženosť nie je úplne stopercentná, napríklad spodná časť jazyka je z ripstopovej textílie. Jazyk tak nie je veľmi objemný a tiež sa lepšie prispôsobuje nohe, čo je dobré z hľadiska pohodlia. Vnútorný a vonkajší lem pod členkom je z textílie, čo sa ponáša na jemný softshell. Pre životnosť topánok ide o jedno z háklivých miest, tak som zvedavý, ako sa prejaví voľba tohto materiálu. Z hľadiska pohodlia mu niet čo vyčítať, je to mäkké a nohu nedráždi.

Šnurovanie je klasické, cez malé očká a na záver textilná páska. Napriek zameraniu topánok je fajn, že siaha až k špici a je teda možné ním topánku presne prispôsobiť svojim potrebám. Na špici je gumený ochranný lem, na iných miestach ho však nenájdete. Na päte nechýba očko slúžiace na zavesenie topánok pomocou karabíny, napr. na batoh.

Podrážka

Medzipodrážka je zameraná na pohodlie. Je mäkká a v topánkach cítite väčšinu nerovností, no zároveň je vďaka EVA pene veľmi dobre vytlmená bez pocitu pruženia. Spolu s podošvou tvorí jeden celok, ktorý je nalepený na zvršok. Teoreticky by sa teda dala topánka prepodrážkovať. Pri polovičkách však zvykne skôr odísť zvršok ako podrážka. Podošva je Vibram Megagrip s členitým dezénom a zmesou, ktorá popri priľnavosti zohľadňuje aj životnosť.

GoreTex?

Vnútorná stielka má GoreTex membránu, o čom informuje z vonkajšej strany štítok. Hoci existuje veľa názorov, že do polovičiek je nepremokavá membrána zbytočná, ja uprednostňujem práve takéto topánky. Je to preto, že bezmembránové polovičky aj s odolnejším zvrškom mávajú z mne neznámeho dôvodu jazyk, cez ktorý prejde aj ten najmenší šplech dnu. Keďže som sa doteraz nestretol s bezmembránovým modelom polovičiek, ktoré by boli ako tak odolné vďaka výberu materiálov, preferujem GoreTex. Keď ide človek ráno po výdatnejšom daždi, tak membránové polovičky v kombinácii s dlhými nohavicami alebo s nízkymi návlekmi sú pohodlné riešenie.

Prvé dojmy z nosenia

Topánky sú také šedé myši. Neurazia snáď nikoho, no ani žiadne oko výraznejšie nepohladia. Pohodlím, najmä vďaka anatomickému tvarovaniu, patria k špičke a veľmi rýchlo si vás získajú. Daňou za mäkké topánky je však menšia stabilita v členitom teréne, čo sa prejaví aj únavou nôh. To však hovoríme o skalnatejších terénoch, kam by som za iných okolností bral tuhšie topánky.

Šnúrky, ktoré trochu pripomínaju tenkú REP šnúru, majú tendenciu sa samorozväzovať. Viažem preto dvakrát obtočenú mašličku, ktorá problém rieši.

Počas túry na Kysuciach bolo po daždi a šiel som málo chodenú trasu, preto som veľmi ocenil nepremokavosť. Hoci bol zvršok kompletne zmáčaný, vo vnútri som mal sucho. Pri túre v miernom daždi Prosieckou dolinou topánky horšie držali na mokrých kameňoch. Podrážka má však celkom dobré samočistiace vlastnosti. Po prechode mazľavým blatom netrvalo dlho, kým sa ho zbavila.