Omšenská Baba na popoludnie

29. 06. 2018
Po túričke na bralo Krasín je pred nami ešte pol dňa s krásnym počasím, a tak si pridáme ďalší pekný cieľ v okolí. Konkrétne Omšenskú Babu nad dedinkou Omšenie za Trenčianskymi Teplicami. Na jej vrchol nevedie oficiálna turistická značka, ale chodník vyznačený miestnym značením, ktorého som asi nikdy nevidela tak veľa ako v kopcoch na oboch stranách Trenčianskych Teplíc.

Omšenie, námestie (žlto-biela výhľadová značka) – Dúbravka – vyhliadka Omšenská Baba (668 m) a späť

Parkujeme v Omšení pred potravinami. Sme vyzbrojení Tániným článkom a žlto-bielou značkou, ktorá nás po asi 5 minútach naviguje doľava do bočnej uličky. Minieme niekoľko domov a stúpame poľnou cestou, vľavo sa rozprestierajú pekné lúky a aleje stromov. Pred terasovitým políčkom sa poriadne zdržím pri rozkvitnutej čerešni. So skalnatým kopcom v pozadí vytvára takú kombináciu, že len rotujem okolo ako domorodec pri rituálnom tanci a neviem sa vynadívať a dofotiť.

Napokon sa posúvame ďalej. Značenie je redšie než klasické turistické, na ktoré sme zvyknutí, a tak neďaleko ďalšieho pekného fotografického bodu, dreveného plota, trochu pobiehame hore-dolu, než nájdeme značku na kameni. Nie že by sa tu dalo seriózne zablúdiť, cieľ je jasný, obdivujeme jeho krivky zboku, kým nás pohltí les.

Nejaký čas stúpame lesom, potom sa na chvíľu napojíme na červenú značku, ktorá sem prichádza od Kamenných vrát a pokračuje na Vápeč, je súčasťou medzinárodnej diaľkovej trasy E8 (Cesta hrdinov SNP). Dlho sa na nej neohrejeme, asi o dve minútky ešte pred tým, než by sme prišli na rázcestie Omšenská Baba, sedlo, nás miestne značenie odvádza doprava a začíname stúpať na samotný vrchol. Na chodníku to vonia borovicami. A potom len skalnatý vrchol s úžasnými výhľadmi.

Síce okamžite prihadzujeme vrstvu oblečenia, lebo dosť fúka, ale jasná obloha a parádna viditeľnosť za to stoja. Naľavo vidíme Homôľku, pred nami celý masív s Trtavkou, Česanou horou a Baským. Hneď si vybavím parádne lúky okolo sedla Trtavka. Napravo sa rozprestiera Omšenie. Rovno dole smerom k nemu klesá iný chodník, ale predsa len sme v NPR, a tak sa vrátime rovnakou cestou. Ale nie hneď, vietor-nevietor, pekne sa tu pokocháme.

Napokon slnko začne naznačovať, že by sa už pobralo spať, a tak sa otáčame. Ktovie, ako by čerešňa s kopcom vyzerala v posledných lúčoch slnka. To už, žiaľ, nestíhame, zato bralá Omšenskej Baby vo večernom svetle áno. Je to naozaj krásna prechádzka. Odporúčam vám ju.

Omšenská Baba na popoludnie 13/07/18 15:55 7 príspevkov

Správa Anjel na horách spája turistiku s dobročinnosťou Vojtech Špišák je turista, ultrabežec a organizátor pretekov v horskom behu Východniarska stovka. Popri tom každý rok vymyslí charitatívnu akciu spojenú so športom. Tento rok robí zaujímavý projekt v spolupráci s neziskovou organizáciou Dobrý anjel. 30/07/20 Soňa Mäkká Správy
Predstavenie Hanwag Banks II Lady GTX Topánky od nemeckej značky Hanwag nosím už od vysokoškolských čias, posledné štyri roky je to najmä ľahký model Banks. Tento rok prišiel výrobca s jeho novou verziou. Čakala som, že pôjde len o nejaký facelift, no pri prvom pohľade som mala dojem, že ide o úplne iné topánky. Iný strih, iné kopyto, zmenené materiály a iná farba. Samozrejme, keď sa pozrieme na topánku bližšie, nepoprie, že ide o rovnaký model. V nasledujúcom článku oba modely porovnám. 29/07/20 Soňa Mäkká Obutie
Túra Ostredok a Krížna - okruh z Vyšnej Revúcej Ostredok je najvyšší vrchol Veľkej Fatry. Nedávno sa tu udiala pomerne unikátna vec, bolo treba presunúť vrcholový smerovník na susednú kótu. Zistilo sa, že dovtedajší vrchol má ešte o niečo vyšší predvrchol a tomu teda patrí výškové prvenstvo v pohorí. V Rybovskom sedle si spomenieme aj na najtragickejšiu lavínu na Slovenku. 27/07/20 Soňa Mäkká Veľká Fatra a Choč

Túra Z Kriváňa na Kriváň (z Poľany do Tatier) Poľana, Kráľová hoľa, Kriváň - tri symbolické vrcholy Slovenska. Raz dávnejšie som v televízii sledoval reportáž o prechode týchto troch vrcholov v jednom slede zo severu na juh. Ja som sa nechal inšpirovať a po niekoľkých rokoch sa mi aj za spoluúčasti dvoch kamarátov podarilo prechod zrealizovať výhradne po značených trasách z mojej domovskej dedinky Kriváň až po majestátny Kriváň vo Vysokých Tatrách cez Poľanu a Nízke Tatry, spolu viac ako 180 km. Všetko sa to udialo v prvej polovici júla v priebehu 8 dní. včera Martin Hakel Nízke Tatry, Muránska planina, +
Prístrešok Sedlo Vyšný Tvarožec Pri zdolávaní červenej značky z čergovského Minčola do Duklianskeho priesmyku som narazil na niekoľko objektov nezachytených v mapách. Informácia o ich existencii by pravdepodobne ovplyvnila moje plánovanie viacdenného putovania trasou mimo dotykov s civilizáciou. Jedným je prístrešok v sedle Nižný Tvarožec. Som na pochybách nazývať ho prístreškom. Svojím spôsobom je útulňou bez špeciálneho priestoru na spanie, no poskytuje pohodový úkryt nielen v nepohode. 07/08/20 Vladimír Mikuš Nízke Beskydy
Túra Z Nesluše cez osady s deťmi Na dolných Kysuciach v bočnom údolí neďaleko okresného Kysuckého Nového Mesta sa nachádza obec Nesluša. V jej okolí je na svahoch Javorníkov roztrúsených až dvadsaťdva osád. Rozhodujeme sa pre peší výlet okolím osady Samuhelovci, Ostré. Sem by nás mala zaviesť z konca Nesluše žltá značka. Od osady chceme potom po modrej značke pokračovať k osadám Tabačkovci, Grešákovci a Balošákovci pod Jakubovským vrchom. Uvidíme, ako sa nám to podarí. 06/08/20 Jana Bílešová Javorníky

Omšenská Baba na popoludnie 13/07/18 15:55 7 príspevkov
    • Strážovské vrchy

• max: 668 m n. m. – Omšenská Baba

• min: 333 m n. m. – Omšenie

• jar

• 27.04.2018

• prameň nad Omšením

• Trenčianska Teplá (vlak, bus) - Omšenie (bus, parkovanie na námestí)